Téma: Schválení a následné zrušení dovolené a vymáhání stronopoplatku za zrušenou dovolenou
Dobrý den, můj dotaz se týká zrušení dovolené ze strany zaměstnavatele. Od 5.9. do 18.9. mám naplánovanou v práci dovolenou a také koupený zájezd od CK. Pracuji ve velké firmě a funguje je to tak, že dovolenou zapisujeme v intranetu do speciální aplikace. Pak nám ji nadřízený schválí a když tedy nyní do aplikace Dovolená náhlednu vidím dovolenou jako schválenou. Ale nemám o tom žádný dokument - tzn. podepsaný souhlas. Bojím se, že mi nyní firma dovolenou zruší (kvůli nedostatku zaměstnanců). Vím, že podle zákona má pak povinnost mi uhradit např. storno zájezdu. Ale já na to vlastně nemám "papír". Nebo dá schválení v systému považovat za to stejné jako příslušný dokument. Děkuji za odpověď
Reakce čtenářů
Pro případné důkazní jednání, kdy by se chtěl zaměstnavatel vymlouvat, že dovolenou určitě neschválil, by bylo velmi vhodné si alespoň ze systému udělat výtisk nebo si monitor vyfotit mobilem nebo klávesou PrintScreen (např. zmáčknutím CTRL+V ve wordu si obrázek můžete uložit do souboru Word).
Co je psáno, to je dáno, pokud kdykoliv cokoliv budete Vy tvrdit (nejen v práci, ale v životě obecně), mělo by to být podloženo důkazy (jinak je to vždy slovo proti slovu).
Děkuji za reakci. Je pravda co píšete. Co je psáno to je dáno. A někdy ani to ne. Čestné slovo na nikoho neplatí. Nicméně takhle to u nás v práci funguje. Žádné písemné dovolenky. Protože jsme si museli dovolenou naplánovat už na začátku ledna, nenapadlo mě to řešit. Teď už nechci šťourat do vosího hnízda, protože mám obavy, aby mi rychle nezrušili to schválení v systému. Printscreen si samozřejmě pořídím.
Přesně tak, na čestné slovo raději nedat To už dávno nefunguje. Možná tak za dob našich dědečků a babiček, ale v této moderní době určo ne.