Téma: Rozklad mnohočlenů na součin vytýkáním před závorku
a. (x+y) +b. (x+y)
Tohle je jeden asi ze 30 příkladů. Já prostě nechápu co s tím mám dělat.
Jako nadpis je "Rozklad mnohočlenů na součin vytýkáním před závorku" a tenhle příklad mám rozložit na součin.
Jak?
Celej ten papír je o těhlech příkladech, a já prostě nechápu postup. V učebnici to vysvětlený není a kdyby bylo tak pochybuju že se mi to povede pochopit z té tabulky.
Reakce čtenářů
a. x+a. y+b. x+b. y
Tak to chápu já, prostě pronásobíš závorku tím, co je před závorkou... Akorát nechápu, co ti z tohoto příkladu má vyjít, není to rovnice, tak se ničeho nedopočítáš... Zřejmě je to pouze na pochopení věci... Tak mi velí můj rozum...
Pronásobení asi nechtěli
líp se to dá pochopit, když závorku x+y nahradíš písmenem c. Tedy
a. (x+y) + b. (x+y) = a. c + b. c c se vytkne tedy: c. (a+b)
ještě jednou s původní závorkou
a. (x+y) + b. (x+y) = . (x + y). (a + b)
učitelé většinou žádají, aby se zápis zjednodušil. To vydržíš. Za celej život to nebudeš potřebovat, ale neříkej mu to
Samotného by mne zajímalo, jak to teda má být... Je fakt, že oni chtějí součin, takže se přikláním k tvojí variantě... V životě to asi skutečně potřebovat nebude, tyhle příklady jsou chytáky na znaménka...
Je to velmi jednoduché
prostě vytkneš ( X+y). ( a+b)
a to je celé
Tím jsi původné početní výkon, kterým bylo sčítání převedla na násobení a to právě pomocí vytýkání
rozložit na součin pomocí vytýkání je třeba tohle(primitivní příklad pro pochopení)/p>
a. b + a. c + a. d je to součet, početní výkon se pojmenovává podle toho, který početní výkon děláš naposledy, tady má násobení přednost a pak teprve sčítáš, je to tedy početní výkon sčítání.
A tohle sčítání se pomocí vytýkání dá převést na součin
a. b + a. c + a. d = a. ( b + c + d )
Vidíš, už je z toho součin, protože takto musíš nejdříve sčítat to co je v závorce má přednost a pak násobíš je to tedy početní výkon násobení, tzn. že jsi pomocí vytýkání převedla sčítání na násobení
A to vytýkání znamená, že v tom původním sčítanci najdeš výraz, která je obsažen v každém z nich, v tomto případě je to a , to napíšeš před závorku a do té závorky pak všechno ostatní, co tam zbylo, tedy to a vynecháš.
Promiň tu hlavu - smajlíka
jsem tam vložila nechtěně, ale už s tím nejde nic dělat. Promiň.
Zato ti přidám ještě jeden příklad/p>
a. (x+y) + (x +y) = (x+y). (a + 1)
vytkla jsi (x+y), z té první části ti zůstalo a, z té druhé po vytknutí ti (x+y) zbyla 1, nesmíš na ni zapomenout. ( je to jako když vydělíš a:a =1)
Pamatuj, že když výraz upravený vytýkáním zpět t roznásobíš musíš dostat původní tvar. Takže zkouška násobením je/p>
xa + ya + x + y = a(x+y) + (x+y)
Kdybys tam tu 1 nenapsala, a napsala jsi, že je to jen (x+y). a tak bys po roznásobení dostala jen.
x. a + y. a a to jak vidíš je špatně. Na to dávej POZOR!
Proč se mi to tam pořád vkládá, nevíte? Nic nemačkám. Myslím toho smajlíka? ! ? ! ? ! ? ! ?
Jojo, už jsem nahlásil Filipovi. Taky se mi to opakovaně stalo a musel jsem to editací opravit. Většinou to dělá, když je dvojtečka na konci řádku, co já vím.
Věk: 20
výsledek je prostě. (a+b)(x+y) ;D
10 nejnovějších témat v kategorii:
Téma |
Odpovědí | Otevřeno |
Datum přidání (Autor) |
---|---|---|---|
Otázka | 2 | 1217x |
22.03.2020 20:24:36 (Tommy) |
Propadam z matematiky - nevim co delat. | 4 | 2382x |
21.03.2020 11:36:45 (Eedx) |
Opravka z matiky na střední škole, nebo jít rovnou do práce a školu nedodělat | 2 | 1615x |
16.08.2019 09:04:33 (Světelný smog) |
Propadnutí z matematiky na gymnáziu, zasednutá učitelka - je řešením přestup na jiné gymnázium? | 7 | 3204x |
10.06.2015 13:58:33 (Amelie) |
Vyjádření neznámé ze vzorce - příklad | 1 | 3700x |
05.02.2015 19:18:56 (sahan) |
Vyjádření neznámé ze vzorce - jak vypočítat, postup | 2 | 3950x |
02.02.2015 12:57:41 (sahan) |
Nejde mi matematika - asi budu dělat jednou popeláře a bydlet u bohatších kamarádů | 6 | 2997x |
23.11.2014 18:18:17 (hery promrd) |
IQ test - výpočet posledního čísla v řadě, jak se k tomu došlo? | 7 | 2848x |
15.05.2014 10:14:10 (usměvavá) |
Sločené derivace, limity - postup výpočtu, vysvětlení | 9 | 3800x |
13.01.2013 19:17:50 (Baba Jaga) |
Body nespojitosti a periodičnost | 3 | 3382x |
07.01.2013 18:51:51 (z.jur) |