Téma: Propadnutí z matematiky na gymnáziu, zasednutá učitelka - je řešením přestup na jiné gymnázium?

10.06.2015 13:58
Uživatel: Amelie
Věk:  44
Odpovědí na téma: 7
Text: 

Dobrý den,

mám dceru ve druhém ročníku na gymnáziu, kde jí dnes 10.6.2015 učitelka oznámila, že jí nenechá projít z matematiky. (Až na matematiku, ze které má 5, její druhá nejhorší známka je z fyziky a chemie, ze které má za 3, jinak samé 2 a 1) Je na ní bez důvodu zasednutá už od prváku, má průměr 4,48, (spolužákovi, který má průměr 4,49 dala 4 bez zkoušení) psala jí nejdříve email dcera, jak si může známku opravit, jestli se může nechat vyzkoušet, napsala jí, že má smůlu, teprve když jsem jí napsala email já, řekla, ať se za ní dnes dcera staví, že si domluví termín na zkoušení.

Místo toho ji hned v kabinetu dala příklad, co byl údajně z 1. pololetí druháku. Dcera ho prý vyřešila dobře, jen zapomněla na podmínky a učitelka jí řekla, že je to to nejdůležitější a že si tu 5 zaslouží.

Věřím, že si tuto známku nezaslouží a tak jsme uvažovali o přezkoušení komisí, ale vzhledem k tomu, že příklady dává její matikářka, věřím, že jí dá příklady, se kterými by měl problém i zdatný jedničkář.  

Proto se chci zeptat, pokud má dcera na vysvědčení za 5 je možné se i tak hlásit na jiné gymnázium? Je šance, že by ji vzali do druháku a ne do prváku? Vykonávala by nějaké zkoušky z toho předmětu, ze kterého propadla?  

Pokud by se jí nakrásně podařilo u komise uspět, stejně by chtěla přestoupit na jiné gymnázium. Je možnost podat přihlášku už v červnu, nebo se musí čekat do srpna?

Děkuji za opovědi  alt

Odpovědět
To se mi líbí    To se mi nelíbí   
Stránka otevřena 3204x  | 
Původní název příspěvku před úpravou administrátorem: Propadnutí na gymnáziu... přestup?
Váš e-mail: 

Reakce čtenářů

 
10.06.2015 14:38 Uživatel: QAdama
Věk:  38

Město:Praha

Téma: Propadnutí z matematiky na gymnáziu, zasednutá učitelka - je řešením přestup na jiné gymnázium?
Text uživatele: 

Bože jak já nemám pochopení pro zamindrákované učitele, které bych zavíral na doživotí za to, aby mladým lidem nekazili životy. (to nic, to jsem si jen potřeboval ulevit, protože podobných psychopatických učitelů je ve školství přebytek a ti, které platíme z daní s tím nic moc nedělají)

 

Kdybych byl na Vaše místě, šel bych OSOBNĚ rovnou za ŘEDITELEM té školy a ne za tou učitelkou (ředitel by ji přivolal sám). Pokud je pravda to co píšete, že Vaše dcera je dobrý student v jiných oborech než technika (matika a fyzika), pak by škola měla brát na tohle ohled a polevit v požadavcích na to co není její přednost.

 

Rozhodně bych to důrazně vyžadoval pro své děti. Škola nemá právo ničit lidem život a to, že někdo propadá z matiky není často chyba žáka, ale právě vizitka naprosto neschopného učitele.

 

Dále, kdyby pohovor s ředitelem nezabral, nechal bych opravdu povolat kontrolní komisi a dceři bych zaplatil odučování. (není to drahé)

Jde o to, že i když učitelka sestavuje příklady (o čem nevím s jistotou), tak kontrolní komise kontroluje to, zda jsou příklady adekvátně posuzovány ke schopnostem studenta. Takže tam by už učitelka opravdu nemohla uplatňovat své mindráky.

 

A všimněte si, jak ta učitelka otočila, když jste na ní vyvinula nějaký tlak – otočila, alespoň na chvilku.

Rozhodně se této osoby nebojte a trvejte si na svém. Vydržte. Hlavně Vaše dcera bude potřebovat hodně podpory a ujištění, že učitelka opravdu nemá pravdu. (Což opravdu nemá a mohu to potvrdit i já)

 

 

Já jako zaměstnavatel vídám množství skvělých lidí zničených právě takovými učiteli. Takové osoby by ve školství vůbec neměli působit a je proti nim nutné aktivně a bez strachu bojovat.

 

A ještě k tomu přestupu.

 

Ano, dá se říct, že útěk je jednodušší. Ale nevím zda je správnější. Pokud se Vy i dcera naučíte zvládat tuhle těžkou situaci tak, že nad špatnou učitelkou zvítězíte jinak než přestupem, oběma se to hodí do budoucího života.

 

 

Vím, že to co říkám je těžké. Ale tohle bych poradil svým dětem. Protože v životě budou muset bojovat ještě mnoho bitev.  

 
10.06.2015 15:40 Uživatel: Veselka
Věk:  34
Sweete.gif
3000-4000
Téma: Propadnutí z matematiky na gymnáziu, zasednutá učitelka - je řešením přestup na jiné gymnázium?
Text uživatele: 

No, nevím Adame, já bych zase řekla: bože jak já nemám ráda slepé rodiče.

Netvrdím, že si nelze zasednout na žáka ani, že to učitelé nedělají. Ovšem pokud neumí žák látku, kterou umět má, tak co je na tom na zasednutí? O co jde o to, že by z pětky možná mohla být čtyřka? To jako fakt????

 

Pokud děvčeti nejde matematika, tak si má vybrat takový obor kde matematiku potřebovat nebude. Nehledě na fakt, že ani v ostatních předmětech to není zrovna extra slávek.

Jasně známky nejsou vše, ale všimli jste si někdo jak se celkově změnil poměr studentů mezi výučními obory, gymnázii a následně různými voš a vš? Já jo a taky jsem si všimla jak moc chytří mnozí studenti jsou.

 

Mimo to matematika je věda, kterou buď člověk umí nebo neumí. To se nedá okecat a jestli čtyřka nebo pětka, to už nehraje roli, protože holčina neumí a tím pádem na škole kde je matematika podstatnou součástí, nemá co dělat.

 

Tak a klidně do mě a kamenujte mě.

 
10.06.2015 18:49 Uživatel: QAdama
Věk:  38

Město:Praha

Téma: Propadnutí z matematiky na gymnáziu, zasednutá učitelka - je řešením přestup na jiné gymnázium?
Text uživatele: 

Neříkám, že rodiče nebývají zaslepeni, ano bývají, ale nezdá se mi, že jde o tento případ. Vycházím z předpokladu, že tazatelka píše pravdu o jedničkách a dvojkách dcery z jiných předmětů. V tom případě je extrémně nepravděpodobné, že by dcera nezvládala matiku alespoň na 4-ku. Taky je nepravděpodobné, že by normální učitelka dělala dítěti takové zásadní problémy, které zákonité vyústi v poškození osobnosti dítěte (kterou já jako zaměstnavatel často u lidí roky napravuji).

 

 

Zásadní problém našeho školství je ten, že nutí lidi do věcí, které jsou jim k ničemu a nutí všechny do všeho bez ohledu na předpoklady konkrétního žáka. Já zaměstnávám techniky a mohu říct i ze své zkušenosti, že 90% matematiky, kterou do nás hustili, jsem za celou svou praxi nevyužil. Natož jiné netechnické předměty. Dělám vysoce kvalifikovanou pozici a zodpovědně mohu říct, že 90% toho co mi škola vnucovala jsem nikdy nepotřeboval a opačně, vše co jsem potřeboval mi ze školy chybělo.

 

Taky je problém v tom, že jak píšeš, že si má vybrat obor kde matika není, tak tak to v našem školství nefunguje. Mnoho oborů má mnoho předmětů, které s nimi nesouvisí. Například doktor medicíny se učí fyziku na takové úrovni, že musí vědět odrecitovat počet jednotek v SI soustavě. To je informace z fyziky, kterou nepotřebují ani technici v celém svém životě. Ono to vlastně není ani informace z fyziky, ale jde o tzv. metainformaci. V překladu: Je to jako bych se ptal na to, jaký počet stran má kniha o Herrym Potterovi, místo toho, abych se ptal na to, o čem ten příběh v knize je.

 

Máš pravdu v tom, že matematika je věda. Ale vybavuji si ze školy nespočet situací, kde učitel vyžadoval jedno konkrétní řešení, které učil zrovna on i na věci, který šli řešit jinak. A když to žák řešil jinak, tak řešení neuznal. To nevypovídá o žákovi, ale o neschopnosti učitele a celého učitelského sboru vymyslet příklad, který by ostatní řešení vylučoval.

 

Takže ano, matematika věda je, ale je na nás lidech abychom ji dali adekvátní exaktnost. A myslím si, že i v matematice existují tolerance. Je smutné, že učitel matematiky má před sebou žáka, který se evidentně matematice nebude věnovat a přesto není schopen uplatnit jeden z nejzákladnějších matematicko/statistických nástrojů – odchylku a/nebo toleranci.

 

 

 

To už není vědě, ale o lidském srdci učitele. A zde vysloveně chybí.  

 
11.06.2015 01:35 Uživatel: Veselka
Věk:  34
Sweete.gif
3000-4000
Téma: Propadnutí z matematiky na gymnáziu, zasednutá učitelka - je řešením přestup na jiné gymnázium?
Text uživatele: 

Nebudu polemizovat o školství jako takovém, rozsahu studia, možnosti využití atd. , je to na dlouho a v obecné rovině bychom se neshodli, protože i když něco nelze zcela konkrétně využít tak mnoho z toho co jsme se učili využijeme v širších souvislostech. Ale o to teď nejde.

 

Můžeme na to jít jinak, pokud nezvládá matematiku tak, že sotva proleze za čtyři (teoreticky bez toho zasednutí si), myslíš si, že má velké šance uspět u maturity, když zřejmě nechápe základy? Možná ano, možná ne. A i když si myslím, že učitel by měl dát šanci žákovi v tom smyslu, aby mohl prokázat, že umí víc než doposud předvedl, jsem přesvědčená, že nadržování žákovi k ničemu podstatnému nepomůže.

 

Ty píšeš o nějakém možném psychickém poškození. No, dejme tomu. Já to naopak vidím jako velmi dobrou průpravu pro život, jako možnost být lepší. Ovšem to nesmí za zadkem stát rodiče, kteří budou konejšit a nadávat na učitele, místo toho, aby dítě navedli na to, že by se mělo zlepšit, pracovat na sobě víc, protože to mi třeba v tom příspěvku dost chybělo. Byl  o známkách, ale ne o tom jak se dcera aktivně připravuje do školy, jaké má dispozice atd.

 

Někomu jde třeba víc čeština, jinému matematika atd. , každý má vlohy na něco jiného a promiň, že v tomhle prostě nenajdu pochopení, protože vnímám dost negativně trend rodičů umístit dítě na víceletá gymnázia zcela bez ohledu na dispozice nebo snahu studenta.

 

Říkáš, že matematika je ve všech oborech, ano to jistě je, ale na druhé straně v různých oborech studia jsou rozdílné nároky a gymnázia, zvlášť ta víceletá,  obvykle mají nároky vyšší.

Takže pokud trváš na možné psychické újmě, kde je chyba? Na straně učitelky, která nechce nechat projít žáka, protože to neumí a nebo na straně rodiče který vybral dítěti nevhodně školu?

Nebudeš se mnou nejspíš souhlasit, ale já trvám na tom, že za tuto situaci může rodič. Protože kdo jiný by měl lépe vědět jaké předpoklady a schopnosti jeho dítě má?

 

Když budeš mít někdy čas, podívej se na poměry žáků na víceletých gymnázích, SŠ a SOU.

Dnes je kladen velký důraz na vzdělání, ale ne už tolik na úroveň a schopnosti žáků a mnozí rodiče řeší více to jakáže škola by byla nejlepší místo toho, jaká škola je pro mé dítě vhodná.

 

 
11.06.2015 06:15 Uživatel: QAdama
Věk:  38

Město:Praha

Téma: Propadnutí z matematiky na gymnáziu, zasednutá učitelka - je řešením přestup na jiné gymnázium?
Text uživatele: 

Já vím, co jsem já zažil na škole – taky jsem propadal z matiky, ostatní známky 1, 2. A dnes jsem technik a matiku používám denně, ale od té školní je úplně jinde.

Taky vím, co zažívají lidé, které přijímám do zaměstnání na opravdu vysoce kvalifikované pozice. Naše školství je prostě špatné a lidi toho moc nenaučí. Dokáže je ale zdeptat a sebrat jim veškeré sebevědomí a pokud chci konkurovat západním firmám, mám co dělat, abych ty děcka dal po příchodu do práce dopořádku hlavně psychicky.

 

Ostatně, nedávno zde na serveru zaznělo několik diskuzí od mladých lidí na toto téma.

 

Samozřejmě souhlasím s tím, že ani rodiče tomu nenapomáhají. Ale v tomhle opět viním školní systém. Na to, aby rodič poslal dítě na školu, která je pro něj nejlepší, by měl mít dostatek informací. To rodiče nemají, protože sami mají dost starostí s prací a fungováním a myslí si často mylně, že když oni jsou zemědělci, tak jejich syn přece nemůže být umělec. Shánět pak informace o školách, kterých je milion není pro rodiče snadné a pro děti, které o životě neví nic už vůbec ne.

Přitom úkolem školy by mělo být ukázat dětem co v životě mohou dělat, ukázat jim, jaké jsou obory, POMOCI jim určit, jaký směr by je asi bavil a pak jim ukázat jaké mají další možnosti škol. Škola by je taky měla směrovat tam, na co mají a co je baví a ne je nesmyslně nutit do obecného vzdělání širšího rozsahu, než co používají specialisté v oborech.

 

Jenomže školství tuhle nejzákladnější funkci (ukázat dětem možnosti a odhalit jejich silné stránky) neplní (protože učitelé teoretici na tohle nemají) a studenty místo toho připravuje na svět a praxi, která existuje leda tak v hlavách teoretiků z úřadu ministerstva školství, kteří v životě nepracovali.  

 

Tohle ale asi nevyřešíme jen tak.

Chtěl jsem jen říct, že rodiče i učitelé by dětem měli pomáhat určovat směr jejich budoucnosti a pomáhat jim touto cestou projít. Tím jsem ale nemyslel tolerovat neznalost, ale opačně: učit je, inspirovat je a motivovat je tak, aby děti učivo chtěli zvládat a aby jim bylo vyjasněno proč to mají zvládat a aby jim bylo podáno učivo jednoduchou a srozumitelnou formou s jistými možnostmi volnosti pro vlastní kreativitu s možností seberealizace.

 

A dle lidí, kteří dnes vstupují na pracovní trh vím, že tohle učitelé nedělají. (Čest výjimkám, které bohužel škody napáchané svými kolegy nezachrání)

 
11.06.2015 18:23 Uživatel: Hříbeček
Věk:  68
1374524401_002.JPG
3000-4000
Téma: Propadnutí z matematiky na gymnáziu, zasednutá učitelka - je řešením přestup na jiné gymnázium?
Text uživatele: 

Veselko, i já mám zkušenost s pitomou učitelkou a zasednutí si na žáka. Po odchodu z školy, kde tato zamindrákovaná učitelka učila tím způsobem, že ona je bůh a všichni, které ona učí jsou pitomci, tak pokud oni pitomci sebrali odvahu a odešli, tak vím, že hodně z nich mělo červený diplom. Myslíš si, že oni byli doopravdy ti blbí a nebo ona byla,,,,,,,,,,

 
11.06.2015 07:40 Uživatel: Astrid
Věk:  50
Téma: Propadnutí z matematiky na gymnáziu, zasednutá učitelka - je řešením přestup na jiné gymnázium?
Text uživatele: 

Nečetla jsem všechny odpovědi, ale jen můj rychlý názor je ten, že pokud dítěti nejde matika na jedné škole, těžko mu půjde na druhé škole stejného typu. Můj mladší syn měl problémy s matikou na učebním oboru s maturitou, po domluvě s třídní uč. jsem ho po 1. ročníku přehlásila na účební obor na stejné škole, bez maturity, kde matiku zvládal výborně a patřil k nějlepším z ročníku. Školu zvládnul pak bez problémů… jako rodič bych měla vidět i nedostatky u svého dítěte.

Vaše odpověď

 
Reagujete na téma: Propadnutí z matematiky na gymnáziu, zasednutá učitelka - je řešením přestup na jiné gymnázium?
Jméno: Věk:  Pohlaví: 
Datum přidání:
V rámci uchování anonymity prosím neuvádějte skutečné jméno, napište přezdívku.
Bydlím ve městě (nepovinný údaj)
Prosím používejte háčky a čárky nad písmeny. Ostatním se bude Váš text lépe číst. Děkujeme :-)
Kliknutím na imgmanager.gif vložíte obrázek  Kliknutím na link.gif vložíte odkaz na web
Napište číslici šestnáct:

10 nejnovějších témat v kategorii:

Téma
Odpovědí Otevřeno Datum přidání
(Autor)
Otázka 2 1217x
Propadam z matematiky - nevim co delat. 4 2382x
Opravka z matiky na střední škole, nebo jít rovnou do práce a školu nedodělat 2 1617x
Vyjádření neznámé ze vzorce - příklad 1 3701x
Vyjádření neznámé ze vzorce - jak vypočítat, postup 2 3951x
Nejde mi matematika - asi budu dělat jednou popeláře a bydlet u bohatších kamarádů 6 2997x
IQ test - výpočet posledního čísla v řadě, jak se k tomu došlo? 7 2849x
Sločené derivace, limity - postup výpočtu, vysvětlení 9 3800x
Body nespojitosti a periodičnost 3 3382x
Statistika - vyplnění online testu ze statistiky 3 3114x
Zobrazit všechna témata v této kategorii

Hlavní nabídka

Statistiky

Jsme na Facebooku

MUDr. Zbyněk Mlčoch Alkoholik.cz Kuřákova plíce.cz Bezplatná právní poradna.cz Psychotesty on-line.cz Příznaky a projevy nemocí Rady a návody Bylinky pro všechny