Téma: Reklamace zboží při podepsání "bez výhrad a zjevných vad" - jak reklamovat?
Uživatel: Paja K.
Věk: 54
Dobrý den.
Moc ráda bych, kdyby nám někdo poradil. Koupili jsme značkové polštáře. Při koupi jsme částečně prohlédli, jestli nemají nějaký flek, nebo vadu, která praští do očí. Zdálo se vše v pořádku a u dražšího zboží jsme ani nečekali, že by bylo nějak nekvalitně zpracované. Navíc jsme na to ani pořádně neviděli, bez brýlí.
Prodavač nám dal k podepsání papír, kde byl název zboží, datum. Jeden jsme dostali, jeden zůstal na prodejně. Doma na druhý den jsem při pořádném ohledání zjistila, že polštáře jsou velice nekvalitně ušité, navíc s nějakými vadami. Na papíře, který jsme podepsali je dole oznámení, kterého jsme si nevšimli, a tam je uvedeno, že zboží přebíráme bez výhrad a zjevných vad.
Jak máme tedy reklamovat vady, když jsme vlastně potvrdili, že vady nemá? Může nám prodejce dělat problémy a tvrdit, že jsme potvrdili betvadné zboží. Toho se dost obávám.
Co máme dělat, když nám nebude chtít zboží vyměnit?
A do kolika dnů máme nárok zboží vrátit? Dříve to bylo 7 dnů. Dokonce jsou i nějaká výhody, že je možné zboží vrátit bez uvedení důvodu. Nevíte, jak to je?
Poraďte prosím, co máme dělat. Moc děkuju.
(0 lidí)   (0 lidí)  
Stránka otevřena 2029x Předchozí téma | Další téma
Reakce čtenářů
Urcite reklamovat. Podivej se treba sem:
http://www.bezplatnapravniporadna.cz/online-zdarma/reklamace/
Právní dotazy je lépe pokládat ve webu k tomu určeném. Jde o spřátelené stránky - Bezplatná právní poradna online. Dotazy do webu poradny je možné poslat v liché týdny v pondělí po 10. hodině nebo formou online chatu v sudé týdny v sobotu po 9. hodině.
Tento web (www.MojeStarosti.cz) není primárně určen k právnímu poradenství a právníci sem nechodí.
1) Podle mě u Vás odstoupení od smlouvy bez udání důvodu nepřipadá v úvahu, to lze:
jen v případech uzavření smlouvy prostřednictvím prostředků komunikace na dálku (klasicky přes internet či po telefonu), v případech uzavření smlouvy mimo obvyklé obchodní prostory a v případě uzavření smlouvy o spotřebitelském úvěru.
Zdroj: https://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/kdy-mohu-i-bezduvodne-odstoupit-od-smlouvy/42
2) Pokud si jdu koupit zboží do prodejny a nosím brýle na blízko, tak je jasné, že si je vezmu sebou včetně toho, že než cokoliv podepisuji, tak si vše a v klidu pořádně přečtu. Výmluva o tom, že: "Navíc jsme na to ani pořádně neviděli, bez brýlí." prodejce ani nikoho jiného zajímat nebude, takže toto jako důvod vůbec nikde neuvádějte.
Jestli měl prodejce právo Vám dát podepsat papír s tím, že: "zboží přebíráme bez výhrad a zjevných vad.", a dopředu se tak vyvázat z určité odpovědnosti za některé vady, to nevím. Spíše si myslím, že ne, protože proč by Vám měl krátit zákonné právo na reklamaci. Já osobně bych takový papír nepodepsala a ještě jsem se s tím ani nesetkala ohledně spotřebního zboží. Ale nejsem právník, to se budete muset informovat v nějaké právní nebo spotřebitelské poradně. Do spotřebitelské poradny se dá i zavolat.
3) Podle mého názoru máte nárok na klasickou reklamaci. Kdy je možno jí uplatnit a jak na to najdete také např. i zde:
http://skolaspotrebitele.cz/pro-spotrebitele/reklamace-zbozi-a-sluzeb/