Téma: Kdo je majitelem telefonního čísla - operátor nebo zákazník?
Potřebuji vědět, jak je to s telefonním číslem. Koupím si SIM kartu a je na ní nějaké telefonní číslo a chci si ho nechat. Zná někdo tenhle zákon? Čí to tel. číslo je? Jsem majitel mobilního telefonního čísla já nebo operátor?
A můžu nějak "donutit" operátora, aby mi ho nemohl vzít?
DĚKUJI!
(0 lidí)   (0 lidí)  
Stránka otevřena 3867x Předchozí téma | Další téma
Reakce čtenářů
No a proč by ti operátor měla brát tvoje tel. číslo?
Pokud ho používáš a nebylo zrušeno tak ti ho vzít přece nemůže. Už vidím, jak jednoho dne zjistím, že nemám svoje stávající číslo a budu volat operátora, jaké že je to moje nové
sice nechapu co chces vedet ale cislo je ve vetsine pripadu tvoje
pokud si koupis dobijeci kartu tak je tvoje a nikdo ti ji vzit nemuze dokud dobijis kredit a ten ma nejakou platnost, pokud bys platnost kreditu prosvihla pak se ti karta automaticky zrusi a operator si s cislem muze delat co chce
u tarifu je neco podobneho, dokud platis nikdo ti cislo vzit nemuze, pokud prestanes platit cislo ti po nejake dobe odpoji a pokud i tak nezaplatis tak myslim ze casem o cislo prijdes
jsou uz dneska i takovi operatori ( sedi nebo jak se jim rika ) a treba kdyz se chces k nim pridat tak cislo musis prepsat na ne a to uz pak asi zalezi na jejich podminkach jestli o cislo muzes prijit
jinak kdyz si koupis SIMku a cislo si chces nechat tak neni problem, cislo si muzes prevadet ke kteremu operatorovi chces a nemuzou ti ho vzit ( pokud teda budes dodrzovat platby ), muzou ti max. znemoznit prechod k jinemu operatorovi
Autorka tématu zřejmě myslí, pokud by přecházela k jinému operátorovi…Pokud vím, dnes už dávno existují smlouvy mezi operátory, že při přechodu je možné si své číslo ponechat. Jinak obecně číslo je součástí poskytované služby, takže pokud plníš ujednané podmínky (platíš paušál, případně dobíjíš minimálně tak často, jakk je tvým operátorem stanoveno), nebude ti služba zrušena, tudíž ani odebráno číslo.
Tazatelka má asi problém s převodem čísla, protože ani jedno ze tří ji nefunguje.
Ale jinak číslo by mělo být zákazníka, ale operátoři jsou ha. zli, ségra s tím má taky problém konkrétně O2 ji a celou firmu nechce pustit k jinému operátorovi, prostě jim čísla nechce převést.
Ano mám problémy se všemi … mojího oskara mi nejdřív zablokovali a hledali jsme platbu, než se našla číslio mi sebrali TO CHCU ZPÁTKY. Tak jsem si koupila rychle dobíjecí číslo, abych nebyla bez soukromého mobilu…a to mi tu a tam říká, že neexistuje. Firemku jsem hodila do kanálu ptz pořád zvonila :/
Přečti si obchodní podmínky. Tam najdeš co hledáš.
Taky jsem byla u O2 a když jsem chtěla přejít k T-mobilu, ptž kámošky i rodina měli tuto síť+líbil se mi tehdy ten tarif, že 5 lidem mohu volat+psát zadara a volání ostatním taky bylo ještě za míň, než tehdy u toho O2, nechali mi mé číslo s tím, že přejdu z nabíjení na paušál a ten přechod-no, nechtěli mě pustit (O2) a nabízeli mi (to každý, když od nich chce člověk odejít) různé výhody, ale bránit mi nemohli, k tomu přece nikdo nemůže nikoho nutit, ne?
Aha, zajímavý dotaz. Docela rád bych ho viděl v BPP s odpovědí právníka.
A Tobě operátor chce vzít telefonní číslo?
Mobilní operátory je možné přinutit ke slevě.
v roce 2011 kdy vznikl ten clanek to slo, ted po "mobilni revoluci" uz to neni tak jednoduche, navic to vypada ze operatori maji nejakou dohodu pod jake ceny nepujdou i kdyby jim lide vyhrozovali odchodem ke konkurenci, mozna to zmeni ctvrty velky operator ktery se snad nekdy objevi
Dotaz jsem vložil do Bezplatné právní poradny online, odpověď právníka:
Z Vašeho dotazu usuzuji, že máte na mysli právní zakotvení tzv. přenositelnosti telefonních čísel. V této souvislosti je v obecné rovině klíčový zákon o elektronických komunikacích, který ve svém § 34/1 zakotvuje povinnost podnikatelů zajišťujících veřejnou komunikační síť nebo poskytujících veřejně dostupnou službu elektronických komunikací (tzn. mobilních operátorů i poskytovatelů veřejné pevné sítě) zajistit, aby každý účastník, který o to požádá, si mohl ponechat své telefonní číslo, popřípadě čísla, z rozsahu číslovacího plánu, nezávisle na podnikateli, který službu poskytuje. Co se týče mobilních operátorů, je tato povinnost v rámci území ČR neomezená, poskytovatelé veřejné pevné sítě jsou samozřejmě povinni umožnit přenositelnost telefonních čísel vždy pouze na daném území.
Technické a organizační podmínky pro realizaci přenositelnosti telefonních čísel a zásady pro účtování ceny mezi podnikateli v souvislosti s přenositelností telefonních čísel jsou pak dle § 34/4 zákona o elektronických komunikacích stanoveny opatřením obecné povahy Českého telekomunikačního úřadu (stalo se tak v roce 2005, přičemž toto opatření obecné povahy prošlo následně dalšími změnami). V současné době je toto opatření obecné povahy dostupné zde:
http://www.ctu.cz/predpisy-a-opatreni/opatreni-ctu/opatreni-obecne-povahy.html
Shrnutí základních pravidel spolupráce opouštěného a přejímajícího mobilního operátora, včetně souvisejících povinností zákazníka (žádajícího o přenesení svého telefonního čísla) naleznete např. zde:
DĚKUJI!