Téma: Offline transkace u platební karta ERA a ČSOB modrá
Uživatel: Petr222
Věk: 39
Město: Slaný
Chci se prosím zeptat ohledně platební karty.
Měl jsem doposud od Poštovní spořitelny (ERA) platební kartu Debit Mastercard Basic, kde při veškerých bezkontaktních platbách bylo vždy on-line autorizace plateb (vždy se ověřovakla karetní blokace)
Za celou dobu nikdy nebyla offline transakce a při dočasné blokace nešlo kartou platit.
Teď jsem přešel k tzv. modré ČSOB a byla mě vydána karta VISA Classic - embosovaná. Kde u 2 obchodníků, kde jsem zatím platil byla při bezkontaktním placení provedena vždy offline transakce.
Jednoduše třeba kartou ERA (poštovky) v Penny ráno on-line autoriazce
- a odpoledne kartou VISA již offline transkace a to ve stejném obchodě zhruba při stejné částce.
Banka na infolice tvrdí, že je to nastavením terminálu. Což se mi nezdá. jelikož je dle mého nastavení platební karty a tedy nastavení banky. Pak asi ještě závisí na preferenci terminálu a to je další pořadí.
Máte někdo zkušenost?
Vítě někdo bližší info, jak to skutečně funguje?
(0 lidí)   (0 lidí)  
Stránka otevřena 2038x Předchozí téma | Další téma
Reakce čtenářů
Banka má pravdu i když částečně. Způsob zaúčtování transakce závisí na terminálu, je-li tedy nastaven pro off-line transakce (za určitých podmínek, třeba u plateb malé hodnoty), proběhne transakce off-line. Karta si ale v některých případech může "vynutit" on-line transakci. Pokud by ji terminál "neposlechl", případná škoda by šla za obchodníkem.
Takže to vypadá že karta Poštovky si vynucovala on-line transakce i na terminálech, které byly nastaveny jako "preference off-line", kdežto nová karta od ČSOB toto nastavení nemá