Téma: Prodavači si všímají a nevšímají zákazníků - zkušenosti
Poslouchala jsem Frekvenci 1 - Styl s Markétou Mayerovou a Romanem Mikeschem a tam říkali, že prý prodavači si nevšímají svých zákazníků.
Vadí vám, když vkročíte do obchodu a hned se vás prodavač ptá, co si přejete atd? ... Nebo jste naopak rádi, když za vámi jde a hned se ptá, popřípadě poradí? ... Nebo radši si nakupujete v klidu a jste radši když si vás prodavač nevšímá?
Jednou jsem vlezla do obchodu, sháněla jsem rifle, tak si tam v kročím, zdál se ten obchod obyčejný a prodavačka se mě hned ptala, jestli mám nějaký přání. Já že se jdu podívat, no podíala jsem se hadry nic moc a když jsem se podívala na ceny, tak se mě protočily panenky. To byly pálky, takže jsem poděkovala a rozloučila se.
Já jsem radši když mě nechají se porozhlídnout a třeba po 5minutách se mě zeptá, jestli mám přání, ale co nemusím když člověk sotva vleze do obchodu a hned se ptaj.
(3 lidí)   (0 lidí)  
Stránka otevřena 4666x Předchozí téma | Další téma
Reakce čtenářů
Přesně, já to mám úplně stejně, nejradši jsem když si mě prodavači nevšímají. Jednak, když už jdu nakupovat, je to poměrně nadlouho, a pak všechno docela studuju a když vidim tři stejný svetry mojí velikosti, prohlížim je všechny, zda se někde nepářou nebo zda to nemá nějaký kaz a pak vyberu ten nejlepší A s timhle se mi ani prodavače nechce zdržovat, takže sama pěkně v klidu.
Hodně angažované prodavačky mají ve Vero Moda, tam fakt člověka hnedka odchytí. Anebo potom obchody s džínama jako Levis, Diesel. V H&M, Promodu, Zaře ( kde nakupuji nejastěji ) se mi to moc nestává a nikdo se mi nevnucuje.
Ale chápu, že někteří naopak uvítají pomoc nebo radu při nákupu
Ochody jsou různé a lidé taky.
Zažil jsem v jednom obchodu s nábytkem, že jsem tam delší dobu bloudil a hledal vhodnou skříňku, dvě prodavačky se bavily u kasy a až když jsem se dotkl dvířek jedné skříňky, jedna z prodavaček vzkřikla vzteklým hlasem „nedotýkat!! “ a bavila se s kolegyní dál. Odcházel jsem, tedy, z obchodu a prodavačka utrousila „hledáte něco? “. Řekl jsem „ano hledám obchod, kde už přestali budovat socialismus“.
Druhý extrém je, když vás už u dveří zachytí prodavač a masíruje vás nabízením toho, co nepotřebujete.
Dobrý prodavač musí být trochu psycholog a vystihnout chvíli, kdy zákazník potřebuje radu. Je zajímavé, jak toto umění ovládá mnoho vietnamských obchodníků, zřejmě mají dobrou motivaci.
Oba případy jsou extrém, avšak i v obou těchto případech by měl zákazník umět říci, co si přeje, tedy odmítnout pomoc, nebo si naopak pomoc vyžádat. Jak říkala moje babička: „Líná huba, holý neštěstí. “
no jo zase racek ale klidne pokracuj
uz sem tu nekde zakladal tema o tom jak jsou v okay elektru prodavaci otravni
idealni prodavac je podle me ten ktery te pozdravi ( presneji teda odpovi na tvuj pozdrav ) pak se drzi v takove blizkosti abych si ho mohl kdykoliv privolat behem par sekund ( ne litat po obchode a hledat jestli tam je nejaky prodavac ) ale pritom kdyz se ho na nic neptas tak ti do niceho nekeca
No jo zase já, zase jsem odhalena
To tvoje téma o otravných prodejcích jsem si četla, docela vrchol, to by mě docela rozčilovalo, kdyby se za mnou celou dobu táhly...
No jo, vy jste nikdy neslyšeli o Mystery shoppingu, že?
Já to taky nemám ráda, když prdavač je mi v patách, ale hold někdy dělají pouze svoji práci.
Já nemám ráda prodavačky, které za mnou pořád chodí a sledují mě, jak kdybych chtěla něco ukrást. To si pak člověk nemůže v klidu vybrat...
JInak já jsem teda radši když si můžu v klidu vybrat samajelikož mě to dlouho trvá, popř. se něco zeptám prodavače, ale zas nemám ráda když se chci na něco zeptat a prodavač se tváří, jak kdybych ho kdovíjak obtěžovala..
Ja to tiez nemam rad... ale snazim sa byt co najslusnejsi k nim. Musia to robit a obecne predavacov lutujem s akymi blaznami (nami) to maju do cinenia. Ludia su hrozni Kamoska z tesca spominala, ze aj ked je vonku hnusne pocasie, sme odpornejsi ako inokedy.
V obchodoch s elektronikou (okey) som rad ked ma chyti nejaky predavac pri vchode, zvycajne ked tam som, chcem nieco konkretne a nerad dlho bludim po predajni.
Mne naopak leze na nervy, ze v obchodoch ako je tesco, kaufland (aj lidl z casti) ziadny predavac neni k mani, hodnu chvilu ho musim hladat, ked mam nahodou nejaku otazku.
Tak já osobně taky nakupuju ráda v klidu, všechno si pořádně prohlédnu, vyzkouším a teprve potom se případně zeptám, když potřebuju. Prodavače, kteří se na mě nalepí hned při příchodu a odlepí se až s mým odchodem taky moc nemusím, to brzo prchám. Ale na druhou stranu je chápu - jak už psala sorbonos, oni to kvůli mystery shoppingu a podoným kontrolám dělat musí. Kdybych byla mystery shopper - jakože jsem při studiu nějakou dobu byla - tak by za to, že mě po příchodu nepozdraví a nezačnou se mi třeba do dvou minut věnovat, měli stržené prémie apod. Takže je chápu, ale takové ty moc vlezlé fakt nemusím.
Nemám pocit, že by si mě prodavači nevšímali...... Většinou jdu pro konkrétní věc a nestalo se mi, že bych se nedomluvila. Spíš prodavači prchají, páč moje představa je nesplnitelná. Jako třeba černé lodičky, potřebuji plné černé na večer, do divadlo, tanec a tak. Požadavek byl černé, celokožené, na podpatku 6cm, kulatá špička, bez ozdob.... skutečnost je samá jehla, mašlička, kytička a dýhový podpatek....
Mám čerstvý zážitek-chtěli jsme koupit pro malou gumáky. V obchodě si nás nikdo nevšímal, pak jsem našla prodavačku a řekla jí, že potřebujeme gumáky, velikost 24. Úplně nás dorazila větou, že mají jen vel. 20 a 28. Jestli je chceme, přijde nám je ukázat.
Taky nemám ráda ty vlezlé prodavače, ale chápu, že to dělat musí.
Věk: 60
A co měla říct jiného? Některé druhy bot se musí vyzkoušet a tak měla snahu. Já tedy na tom nic divného nevidím.
asi myslela na budoucnost, do tech 28 by casem dorostla
Věk: 34
Taky nesnáším hlavně ty staré prodavačky, třeba v sámošce, co se na člověka nalepí a pak za ním slídí, jako by jim bylo předem jasný, že tam jde něco ukrást. To je teda dost nepříjemný! Na druhou stranu prodavači ví o zboží víc než zákazník, takže pokud jde o něco odborného, je dobrý mít nějakého po ruce. Nedávno jsme nakupovali nějaký nábytek do dětského pokoje a tak jsme zašli do jedné prodejny u nás. Chtěli jsme si taky původně sami projít co tam mají, jestli nám něco padne do oka. Slečna nás slušně pozdravila a nechala nás v klidu rozhlédnout a zrovna když jsme si říkali, že asi nic nevyberem, se k nám přitočila a řekla, že to co vidíme je jen expozice a že toho mají ve skutečnosti v nabídce daleko víc. Poslechla si co sháníme a pak nám z několika katalogů pomohla vybrat to pravé. Nebýt toho, že nás oslovila, asi bychom šli někam jinam a kdo ví, jestli bychom tam něco sami našli