Téma: Přísné praktiky učitelky k dětem v první třídě - nerozumím tomu, nechápu to

28.05.2017 19:50
Uživatel: rony
Věk:  41
Odpovědí na téma: 9
Text: 

Mám problém se synem v první třídě. Abych popsala pro vaši představu situaci, už ve školce uměl počítat do deseti, napsat tiskacím svoje jméno, od 4 let si zavazoval tkaničky, nikdy neměl žádnou vadu řeči, v pěti letech maloval plánek jak zkonstruovat vozík k traktoru, vystřihoval, prostě šikovné dítě, chodili jsme do školky i na předškolní přípravu.

Nástup do 1. třídy bral dobře, těšil se z počítání, rád psal úkoly, ale pak původní nadšení opadlo. Hlavně poté, co jsme byli na třídní schůzce a učitelka před synem začala vykládat, že se nic neděje dostat horší známku, že to je potřeba aby si děti uvědomily, že ne všechno se vždycky podaří atd.

To bylo poprvé, co dostal první trojku z matematiky, důvod, proč takovou známku dostal nám učitelka vlastně neřekla a před námi se syna ptala, tak já nevím co ti nešlo, proč si tam měl chyby. Pak se spustila lavina dalších takových známek 5, 4, 3, jedničku už nedostal.

Doma s domácími úkoly nemáme problém. Testy z matematiky píšou takovým způsobem, podotýkám, že to jsou prvňáci, že učitelka jim řekne například 17-9, ani to nezopakuje nechá jim chviličku na výpočet z hlavy, jakmile děti hlavu zvednou, hned diktuje další příklady, 15 příkladů, za 5 chyb mají pětku, za 4 chyby čtyřku. Syn mi třeba i říká že jí přesně nerozuměl, tak já na to a proč nepožádáš hezky učitelku aby ti příklad zopakovala, žes to neslyšel… On mi na to řekne že to už říkala eva a učitelka jí jenom odpověděla, říkala sem to dost nahlas a prostě jim to nezopakuje.

V češtině začal taky nosit špatné známky, opět píšou ústně diktáty. Prvňák, který se učí psát a ona opět hodnotí známky stejným způsobem, takže když syn napíše celou větu dobře, jenom splete malé a velké písmeno u jména osoby, už je to hrubá chyba…

Každý učitel má jiné metody výuky a jiný přístup k dětem, ale nemůžu se z toho vzpamatovat, co dokáže za půl roku udělat učitelka s šikovným dítětem, které přijde o veškerou motivaci, není si vědomé kde dělá chyby.

Prosím ostatní kdo máte prvňáky, jaké sou vaše zkušenosti?

Mě přijde její přístup nepřiměřený, i co se týče jejího hodnocení, jak může dát pětku (5 chyb), z 15ti příkladů, což je třetina testu prvňákovi???

Jsem z toho zoufalá, na schůzce nebo když se jí na něco zeptáme pořád jenom opakuje jak v přiblblé reklamě jak sou všechny děti šikovné, jak vlastně dle jejích slov žádné problémy nejsou a pak mi syn nosí takové známky, přitom nevím jak já sama s tím mám něco dělat, když s ním ve třídě nejsem a jak může učitelka zavírat oči před tím, když žák má s něčím problém???

Odpovědět
To se mi líbí    To se mi nelíbí   
Stránka otevřena 3370x  | 
Původní název příspěvku před úpravou administrátorem: Praktiky a přístup k dětem dnešních učitelů
Váš e-mail: 

Reakce čtenářů

 
28.05.2017 20:16 Uživatel: Karmelaren
1528730541_hell.jpg
1000-2000
Téma: Přísné praktiky učitelky k dětem v první třídě - nerozumím tomu, nechápu to
Text uživatele: 

rony - plně chápu Vaši bezmocnost, Vaši bolest… Žel myslím si, že kořen problému bude na ministerstvu školství…
Je to smutné, ale tyhle praktiky ohledně známkování a dalších současných praktik… je i na jiných základních školách co znám.

Mělo by se to ale změnit!   A začít by se mělo na ministerstvu školství.

Např. v Anglii je to o něčem jiném, úplně jiný přístup… .

 
29.05.2017 06:50 Uživatel: Nikkie
Věk:  25
Téma: Přísné praktiky učitelky k dětem v první třídě - nerozumím tomu, nechápu to
Text uživatele: 

Já myslela, že v první třídě je potřeba děti hlavně motivovat. A ne rozdávat trojky, pětky.

Je to začátek školního života, dítě si zvyká na nové povinnosti.

Možná se poradit s ostatními rodiči, jak to vidí oni, případně se obrátit na učitelku?

Musím uznat, že výuka se za ta léta hodně změnila, co jsem viděla u mladší sestry, když chodila do první třídy, to jsem já nezažila. Ona už do školy musela jít s tím, že umí pomalu číst, počítat, u zápisu ji zkoušeli i z anglických slovíček apod.

My kdysi dostávali písemky vždy na papíře, abychom to měli před sebou a měli čas. Diktáty v první třídě výjimečně, případně jen slabiky, slova, jednoduché věty… Vždy zopakovat někoikrát, dokud neměli všichni napsáno.

Nechápu, co se to teď děje.

Ten nátlak na děti je šílený a určitě by se to mělo nějak řešit. Určitě bych to neignorovala, pro děti to je pak stres, měly by se do školy těšit a chtít se učit nové věci, ne se bát že nebudou stíhat a dostanou špatnou známku.

 
29.05.2017 07:12 Uživatel: Dáreček
1521657124_drek.jpg
Téma: Přísné praktiky učitelky k dětem v první třídě - nerozumím tomu, nechápu to
Text uživatele: 

Já bych si zkusila zajít přímo za ředitelem. A pokud by nepomohlo ani to, pokusila bych se o změnu školy. Když už tady byla řeč o Anglií, mám tam kamarádku která tam žije a má děti, které tam chodí do školy. Řekla mi, že její syn začal chodit do školy od pěti let a že tam ty děti vyloženě dřou a ji připadá že přichází o své dětství.  

 
29.05.2017 07:44 Uživatel: Nikkie
Věk:  25
Téma: Přísné praktiky učitelky k dětem v první třídě - nerozumím tomu, nechápu to
 
29.05.2017 11:42 Uživatel: rony
Věk:  41
Téma: Přísné praktiky učitelky k dětem v první třídě - nerozumím tomu, nechápu to
Text uživatele: 

Děkuju za příspěvky, odkazy jsem si přečetla. Příspěvky v nich jsou starší, ale je vidět, že někteří učitelé dávají prvňákům s klidem pětky, je to tak obrovský rozdíl jakého chytnete učitele? Když přirovnám, jakého měla učitele dcera a jak je šikovná i teď, na druhém stupni. srdce mi pláče, když si představím, že díky jiné učitelce nedostane syn šanci a naopak mi z něj udělá jiné dítě, s tím se nedokážu smířit.

 
31.05.2017 02:58 Uživatel: Veselka
Věk:  34
Sweete.gif
3000-4000
Téma: Přísné praktiky učitelky k dětem v první třídě - nerozumím tomu, nechápu to
Text uživatele: 

Já tedy nevím, asi píchnu do vosího hnízda, ale mě to připadá správné. Jak jinak děti naučit, že prostě nic není zadarmo?

Popravdě mi dost vadí dnešní přístup učitelů, aspoň já se s takovým poslední roky vždy setkala, kdy třetina, půlka špatně a je to jen trojka.

 

Na školách kam sem chodila, se přesně takhle učilo, už od první třídy. Jestli chceš lepší známku, zadarmo jí nedostaneš a bylo to jen ku prospěchu věci.

 

Mimochodem, je na jednu stranu pěkné, že syn uměl ještě před nástupem do školy spoustu věcí, ale to bývá často problém, protože děti, které bývají takto napřed, se často neumí soustředit, protože to se učí v začátcích oni už znají a tak získají špatné návyky.

 

Nekritizuji, jen to prostě vidím takhle a učitelce bych spíš děkovala, být přísná je mnohem těžší, ale pro život mnohem účinější.

 
31.05.2017 06:52 Uživatel: AnnaAnna
Věk:  30
Téma: Přísné praktiky učitelky k dětem v první třídě - nerozumím tomu, nechápu to
Text uživatele: 

Máte pravdu, že dovednosti před školní docházkou jsou trošku problém, ale dá se to opět řešit. Prostě jsem si připravovala pro nadané děti jinou práci. Když dětem něco nejde, mohou přijít a vysvětlíme a většinou si toho i lze všimnout. Tento přístup, jak píšete Vy je spíše pro starší děti a které nemají o nic zájem… A to byste koukala, jak musime inspekci vysvětlovat, co děláme pro to, aby děti nepropadaly a neměly špatné známky…

 
31.05.2017 19:33 Uživatel: Karmelaren
1528730541_hell.jpg
1000-2000
Téma: Přísné praktiky učitelky k dětem v první třídě - nerozumím tomu, nechápu to
Text uživatele: 

Veselko - rozumím jak to myslíš, ale je to hlubší problém >> je rozdíl mezi přísnosti a přísnosti destruktivní

Ale vinu bych nehledala jenom u učitele, je to hlubší problém a ten se hledá někde jinde >> jeho kořen je v evropským parlamentu a na ministerstvu školství. A to je už trochu jiné téma.

 
31.05.2017 06:35 Uživatel: AnnaAnna
Věk:  30
Téma: Přísné praktiky učitelky k dětem v první třídě - nerozumím tomu, nechápu to
Text uživatele: 

Dobrý den, jak jste psala, už jste to řešila s učitelkou. Zašla bych přímo za ředitelkou/ředitelem školy. Pokud by ani ten neměl pro Vás pochopení, obrátila bych se na jinou školu. Určitě to nenechávejte tak být, je to start do celého života. Sama učitelka by měla cítit potřebu si s ním promluvit a na něčem se s dohodnout. Já až takto malé děti nemívám (mám od 4 třídy do 9), ale když by se něla nějaká špatná známka opakovat, tak dám razítko a vědí, že za mnou mohou kdykoli s čímkoli přijít a vždy se vše dá řešit. Držím malému palce, ať se vše zlepší a škola ho opět začne bavit.  

Vaše odpověď

 
Reagujete na téma: Přísné praktiky učitelky k dětem v první třídě - nerozumím tomu, nechápu to
Jméno: Věk:  Pohlaví: 
Datum přidání:
V rámci uchování anonymity prosím neuvádějte skutečné jméno, napište přezdívku.
Bydlím ve městě (nepovinný údaj)
Prosím používejte háčky a čárky nad písmeny. Ostatním se bude Váš text lépe číst. Děkujeme :-)
Kliknutím na imgmanager.gif vložíte obrázek  Kliknutím na link.gif vložíte odkaz na web
Napište číslici šestnáct:

10 nejnovějších témat v kategorii:

Hlavní nabídka

Statistiky

Jsme na Facebooku

MUDr. Zbyněk Mlčoch Alkoholik.cz Kuřákova plíce.cz Bezplatná právní poradna.cz Psychotesty on-line.cz Příznaky a projevy nemocí Rady a návody Bylinky pro všechny