Téma: Nárok na asistentku pro dítě s problémy s učením
Uživatel: Rowenka
Věk: 28
Dobrý den, potřebovala bych poradit.
Syn má epilepsii a chodí do první třídy, ale má problémy s učením a tak nám doporučili opakovat 1. třídu. Byl na hospitalizaci, kde nám přímo lékaři do zprávy napsali, že by měl jít buď do menšího kolektivu a nebo by měl dostat asistentku.
Na škole s méně dětmi, po mě chtěli, abych si vyběhala doporučení, že má syn lehkou retardaci, aby ho mohli vzít. To na pedagogicko-psychologické poradně PPP razantně odmítli. I já jsme řekli že ne. Ale pedagogicko-psychologická poradna mi také řekla, že nárok na asistentku taky nemá. Tak newím co mám dělat.
(0 lidí)   (0 lidí)  
Stránka otevřena 3648x Předchozí téma | Další téma
Reakce čtenářů
Vlastně jsi nenapsala, co má syn konkrétně za problém. Jestli je to kvůli časté hospitalizaci (nestíhá školu), je kvůli nemoci méně soustředěný nebo prostě jakoby "pomalejší" (to neber zle, myslím tím, že mu třeba všechno déle trvá).
Třeba by mu stačilo jen domácí doučování a nebo individuální plán ve škole.
Lékaři můžou napsat cokoli, ale tohle řeší PPP, takže tam mají hlavní slovo. V PPP jsou prostě větší odbornící co se týče školní docházky (nebo by teda měli být).
Jeslti tam ještě půjdeš, zkus se zeptat, co by ti radili oni. Pokud je řeč s učiteli, tak se ptám i jich, co nejde, proč to nejde, kde je problém. Pokud s nimi řeč není, tak to prostě bude na vás, jako na rodičích - tím myslím třeba to doučování. Můžete zkusit třeba nějakou studentku - ne všichni studenti jsou nepoužitelní
Nebo prostě najít menší školu, ale ty zase bývají soukromé - drahé.
Věk: 28
má těžší epilepsii formu takovou, že je pořád unavený… pozornost díky tomu neudrží, ve škole jsem vyběhala i individuální plán, ale učitelka na to nebrala moc zřetel. Má také menší epileptické záchvaty ve spánku a když spí tak jeho mozek je pořád v činnosti prostě si neodpočne, takže má problémy s dlouhodobou pamětí.
To si nejsem jistá, zda by mu asistentka pomohla. Nicméně to, co máte dělat s vámi měli řešit v PPP, jestli jste domluvili s PPP individuální plán a učitelka jej nerespektuje, zkuste za ní zajít, když to nepomůže, zkuste ředitele, když ani to ne, tak obec, školní inspekce.
Musí to být frustrující pro vás i pro syna. Znám pár příběhů rodičů, jejichž děti měli nějaký hendikep a většinou to bylo všechno na vůli a starosti rodičů.
Já vidím východisko ve fungujícím individuálu. Tak, aby váš syn měl možnost dostatečného odpočinku, nepřetěžoval se a byl v klidu. Nemůžete teda případně změnit školu? Mohla byste se poptat už dopředu, jak by váš problém řešili. Nevím kde bydlíte a jaké máte možnosti, ale za pokus by to určitě stálo. A co třeba školy s alternativními metodami? Ty se vám nezamlouvají? Používají je i některé běžné ZŠ, nemusí to být zrovna soukromá škola.
Ještě přidávám odkaz http://www.alternativniskoly.cz/
Dočteš se tam o alternativních školách a najdeš tam i odkazy na seznam škol v ČR. Klikneš třeba na Montessori a níže na stránce je odkaz "seznam Montessori škol v ČR".
Jak už psala voslik, s tímhle by Vám měli pomoci hlavně v PPP nebo v SPC (Speciálně pedagogické centrum). Syna by měl vyšetřit psycholog a/nebo ještě lépe speciální pedagog. Na základě výsledků vyšetření by Vám pak měli doporučit najvhodnější postup (integrace v rámci současné školy s individuálním plánem nebo přestup na jinou školu, možná na speciální školu). Škola by měla doporučení PPM nebo SPC jednoznačně respektovat a se synem podle nich pracovat. Pokud se tak neděje, určitě si promluvte s učitelkou a pokud to nepomůže, tak s ředitelem. Stejně tak i asistenta musí doporučit PPP nebo SPC - bez jejich doporučení se ho těžko domůžete.