Téma: Učení na státnici, státní zkoušku - jak se nezbláznit a zvládnout to?
Dobrý den,
chtěla bych vás poprosit o radu nebo zkušenost, jak se připravovat na státnice, které mám za 2 měsíce.
Nejsem zrovna studijní typ, co vydrží sedět u učení celé dny. Proto nevím, jak vše zvládnu.
Děkuji
(0 lidí)   (0 lidí)  
Stránka otevřena 9472x Předchozí téma | Další téma
Reakce čtenářů
Dva měsíce jsou docela dlouhá doba. Mě se osvědčilo střídat učení s nějakou relaxací - třeba se hodinu učit a pak pár minut hrát nějakou hru nebo se podívat na film a pak se zase učit. Jen tak se mi podařilo držet pozornost. Nedokázal jsem se učit třeba 5 hodin v kuse. Když jsem to zkoušel (první ročník medicíny), psychicky jsem kolaboval. Fakt na to bacha. Musíš vždy spojit příjemné s užitečným.
Věk: 23
To střídání činností, které popisuje Avatárek, podlě mne opravdu funguje. Sama to tak také dělám, I když pozor na pouštění seriálů, filmů nebo hry. Mně třeba pak dělá problémy se opět soustředit, protože člověka občas děj nebo hra dost pohltí. Já osobně učení střídám třeba s pouštěním písniček, něco se naučím a "za odměnu" si pustím klip oblíbené písničky - je to pauza na cca 5 minut a není pro mne pak takový problém vrátit se k učení. Nejčastěji ale učení prokládám drobným úklidem (umyji nádobí, pak ho utřu, umyji sporák apod.). Když mám hodně učení, doma se nestačí divit, jak je uklizeno
Jinak mě se třeba osvědčil jeden postup. Snažím se vždycky rozdělit si učivo (třeba jednotlivé otázky) na menší úseky (třeba, když je pět druhů něčeho, rozdělím si otázku na 6 částí - něco obecného a pak jednotlivá rozdělení). Díky tomu mohu využít i třeba jen pět, deset minut, které mi zrovna zbyly při cestě vlakem, než bude oběd apod. Samotnou mne překvapilo, o kolik více se toho dá tímto způsoibem naučit, odpadá totiž ten pocit, že teď nemá cenu se učit, protože za deset minut vystupuji z vlaku apod.
A na závěr určitě doporučuji udělat si jednou za čas opravdové volno, vypustit z hlavy učení a věnovat se něčemu naprosto jinému. Já nejčastěji chodím alespoň na krátké procházky, protože při nich si člověk provětrá hlavu, celkově se protáhne a přijde na úplně jiné myšlenky.
Děkuji za rady, jsou dobré. Snad to nějak zmáknu, i když drčet se něco nazpamět mi dělá problémy. Myslím, že je spíš potřeba orientace v problematice, aspon mi to takhle říkají ostatní, co už mají nějakou takovou větší zkoušku za sebou.
Věk: 23
Orientace v problematice je určitě důležitá, nejdůležitější ze všeho je ale, aby to člověk pochopil, aby dané věci/problematice rozuměl. Na to nemusí mít člověk státnice, aby to věděl
Jinak já se většinou ani jinak neučím, vyloženě memorizování mi také nesedí (nejhorší to bylo na závěrečných zkouškách z filozofie, kdy jsem zjistila, že se tímto způsobem na zkoušku připravuji snad jen já, zbytek lidí uměl vše téměř nazpaměť, bez vlastního názoru apod. filozofie mi to přišlo obzvlášž kruté.). Mně osobně nejvíc vyhovuje si text několikrát přečíst, trochu se nad ním zamyslet a pak si to zkusit říci po svém s tím, že pak jen zkontroluji, zda jsem na něco důležitého nezapomněla. A právě při tom "přeříkávání" se vždycky ráda zaměstnávámi něčím jiným, aby mě učení bavilo.
Ale každý z nás je jiný, každému vyhovují při učení jiné postupy. Důežité je podle mne dát si reálné cíle, aby se pak člověk zbytečně nestresoval tím, že nestíhá, jak by chtěl.
přeju hodně štěstí při učení a u státnic
Děkuji.
Věk: 18
Snaž se to pochopit. Biflování je na hovno. Pak by ses totiž kategorizovala do řad učitelstva, které z drtivé většiny papouškuje text a kokot tomu rozumí.
Střídat učení a relax. Na druhou stranu prokrastinace je sviňa (znám z vlastní zkušenosti) a nejlíp se cídí byteček, když se učí na zkoušku...