Téma: Poškození zboží během přepravy - kdo hradí škodu?
Uživatel: Michal B.
Hezký den, poraďte mi prosím. Jak je to s tím, když odešlu balík přes českou poštu (bylo by odesíláno na dobírku), balík bych pojistil na hodnotu zboží ( udanná cenna třeba 4000 kč ), a adresát by balík převzal a zboží, které je v balíku by bylo poškozeno. Kdo v takovém případě hradí škodu, a jak se v takovéto situaci postupuje? Díky
Reakce čtenářů
Věk: 24
Dobrý den, pokud balík pojistíte a řádně zabalíte (dle podmínek u ČP), tak to platí pošta. A příjemce by si měl nafotit zboží v balíku a Vám oznámit. Vy si podáte reklamaci a ráda bych řekla "a je to," ale dál nevím, jak pošta postupuje, respektive, jak velké jsou při reklamaci průtahy. Hlavně co nejvíce důkazů, že to byla jejich vina při špatném zacházení zásilky. Ale ty podmínky si přečtěte!!
Pokud si balík převezme, tak už vlastně nikdo.
To je pravda. Zboží si má při převzetí zkontrolovat.
Z praxe vím velice dobře, jak přepravci pospíchají. Už vidím, jak je happy, když mu řekneš: moment, já si to rozbalím a když to bude v pořádku, tak můžete jet. Pro přepravce je i 5 minut strašně dloho a nesplní svůj časový plán.
Škodu platí přepravce nebo jeho pojistitel. Problém ale bude s důkazním břemenem.