Téma: Proč neplatí dané slovo - je to dobou nebo lidmi?
Proč v dnešní době neplatí dané slovo, zejména ve vztahu obchodník - zákazník?
Mám problém s notebookem a byl jsem nucen vyhledat služby servisu notebooků v Praze. Na netu jsem si vybral firmu, která servis notebooků zajišťuje, nenašel jsem špatné reference, tudíž jsem svůj notebook svěřil víceméně bez obav zatím nejmenovanému servisu notebooků. A ejhle…
Jednání v servisu notebooků proběhlo v klidu, slíbili mi, že notebook půjde na diagnostiku a poté se mi firma do tří dnů ozve s konkrétní sumou, kterou bude oprava notebooku stát a nechá si potvrdit případný souhlas s opravou. A neozvali se.
Sevis notebooků jsem kontaktoval na jejich online chatu s tím, že je něco špatně, slíbili, že se ozvou do druhého dne. A opět se neozvali.
Tak jsem začal jednat já. S laskavostí mně vlastní jsem servisu notebooků napsal pár teplých medvědích slov o tom, co si myslím o jejich jednání. A firma ihned po mém zhodnocení začala komunikovat bez problémů. Zatím se jedná o nejmenovaný servis notebooků v Praze, ale pokud oprava notebooku nedopadne podle mých představ, tak ochotně sdělím přesný název, aby se někdo další nenapálil.
Proč už neplatí dané slovo? Proč se nemůže člověk spolehnout na solidní jednání, které je potvrzeno podáním ruky? Pracuji také se zákazníky, nikdy se mi nestalo, abych nesplnil dané slovo, pokud si s někým podám ruku na znamení potvrzení obchodu, je to o mé cti, abych všechny podmínky dodržel. To chci tak mnoho, když tohle samé očekávám já jako zákazník?
Reakce čtenářů
rozdil bude v tom ze ty si treba rad za to ze mas praci, ze mas treba dobrou praci ktera tebe a rodinu uzivi
vetsina dnesnich lidi, pokud teda vubec pracujou, tak by chteli minimalne dnesni prumerny plat a pracovat jako treba pred 89, prijit do prace, odsmrdet si svych 8 hodin, pokud mozno byt nekde zasity a po ceste domu jeste neco ukrast
Mě skutečně práce baví, těší mě, když někomu poradím, on si něco koupí a vrátí se konkrétně za mnou a opět si něco odnese. Dobré jméno a důvěra je ve kšeftu to nejvíc.
spokojeny zakaznik je ta nejlepsi reklama
Medvěde, možná je to tím, že je to Praha, mnoho zákazníků, mnoho práce, jistý plat, tak si zákazníků tolik neváží, je to jen číslo v pořadí. Já mám od pátku nový PC. Jsem v důchodu 2 roky a přesto jsem zavolala ajťákovi, co k nám jezdil do práce. Domluvili jsme se pouze po mejlech, řekla jsem mu, co si představuju a v daný den přijel s novým PC, doma mi všechno nainstaloval a pak jsem ho vyplatila. Vše bylo na čestné slovo a na důvěře.
Takové obchodníky je dobré zveřejňovat, protože tak ztratí více, než jednoho nespokojeného zákazníka. Pak si to rozmyslí i když bude z velkého města, protože ani tam není jediný.
Lidma v této době.
Já bych si přál žít v době, kdy stačilo podat ruku a vše platilo. U mě to tak je, bohužel je na světe tolik k. rev, že se musí psát smlouvy a to ne jednostránkové, ale přesně slovíčko od slovíčka, aby někdo v tom něco zase nenašel nebo to nenašel jednoduše.
Naštěstí potkávám i dobré lidi, kteří taky drží slovo anebo sami dají vědět, že nestíhají a omluví se se zpožděním (třeba).
No právě, je třeba komunikovat. Některé věci neovlivníš, ale hrát mrtvého brouka je to nejhorší.
Medvěde ono těch různých prodejců a firem, kteří jednaj jak ten Tvůj servis je víc a víc. Ale všechno je v lidech. S paní Hříbečkovou, protože se nám již na mechu špatně leželo, tak jsme si objednali zdravotní matrace. Nejdřív, že o zásilce budeme informováni atd. Do dnešního dne ani informace a ani matrace. Hrajou mrtvýho brouka, na maili neodpovídají, tak co si máš potom o takových obchodníkách myslet.
Plním zpravodajskou povinnost a hlásím, že notebook je už opravený a funguje. Vzhledem k tomu, že předběžný termím opravy byl 10.5. , tak je to velký úspěch. Nebudu tudíž zveřejňovat název firmy, ale byl bych příště raději, kdyby šlo všechno bez komplikací.
To Ti závidím. My jsme neustále na mechu a nic se neděje.