Téma: Rozbalujete zboží před zaplacením přepravní službě?
dobrý den. chystám se koupit elektrické nůžky, jako dárek.při objednávce, jsem narazila na poznámku, že kupující je povinen při přejímce, než zaplatí zboží rozbalit, zkontrolovat, zaplatit. již někoikrát jsem zboží přebírala na dobírku, ale nic takového nevím. ví někdo? díky vava
Reakce čtenářů
Je to něco jako "na pozdější reklamace nebude brán zřetel" - obchodník se snaží zbavit odpovědnosti za vadu věci, především asi nekompletní počet nebo nekompletní balení (abyste pak zboží nereklamovala, že vám v něm např. chybí dálkové ovládání, které tam mělo být, ale není. Domnívám se ale, že ani takto se nemůže obchodník zbavit zodpovdnosti a reklamaci by musel přijmout, hůře však jak ji vyřídí. Pokud totiž bude např. to dálkové ovládání chybět, je to tvrzení proti tvrzení. Tzn. obchodník bude tvrdit, že kontroloval balení a na 100% bylo kompletní a Vy zase že jste určitě dálkové ovládání nikde neztratila a že kompletní nebylo.
Na druhou stranu vím, jak moc dopravci spěchají a nedokážu si absolutně představit, že někdo z PPL nebo DPD bude stát a čekat několik minut, než si rozbalím balíček, najdu si návod, najdu si obsah balení a pak díl po dílu budu kontrolovat, jestli je opravdu vše OK. Je to trochu sci-fi a je v tom fakt snaha prodejce se vymanit z reklamace slavným sloganem "máte to napsáno ve smluvních podmínkách."
Nakupovala jsem už z několik eshopů, kteří takovou formulku ve smlouvě měli a nikdy s tím nebyl problém. Tím neříkám, že nemůže být, ale obvykle je to chápáno hlavně tak, aby člověk nepřebíral zásilku, která je nějakým způsobem poškozená.
Je vcelku logické, že žádná doručovací služba nebude čekat až si balík rozbalím a hlavně proč by mi měli něco dávat dříve než to zaplatím, že. Nicméně je-li zásilka nějak poškozená, většina prodejců doporučuje, sepsat protokol a zásilku nepřebírat.
Co se týká poškozených nebo chybějících částí v zásilce.. je to samozřejmě slovo proti slovu, nicméně slušný obchodník se dohadovat nebude a chybějící část dodá. Je to dost podobné jako když kupujete např. nábytek v krabici. Obvykle ho také člověk rozloží až doma.
Zkušenost, že něco v zásilce chybělo jsem několikrát měla, zvedla jsem telefon, zavolala do obchodu a vždy mi chybějící část poslali a naprosto bez řečí. Rovněž výměna poškozeného dílu byla bez potíží.
Jde hlavně o to zjistit si o obchodu co nejvíc referencí. Pokud jsou kladné, nebojím se nakupovat i když tam taková formulka je.
děkuii za vysvětlení ,všem a PŘEJI HEZKÝ DEN. VAVA
Já to nechci zakřiknout, ale já objednávám, platím předem a mám jen dobré zkušenosti. Jen jednou jsem nakupovala na ebay a přišlo mi něco jiného, byl to omyl, vše se vysvětlilo
ZBOŽÍ NA KTERÉ JSEM SE PTALA JSOU EL.NŮŽKY,KTERÉ NABÍZÍ SPOLEČNOST MOTORSOFT S,R,O E OD.CZ/ KUPNÍ CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY ODST.IV /DĚKUJI VŠEM,KDO PŘISPĚLI,RADOU A JÁ JSEM "PROZŘELA"."KUPUJÍCÍ JE POVINEN"..........DÍKY VAVA
Shodou okolností jsme toto téma řešili v Bezplatné právní poradně online a Mgr. Lukáš Mohyla vzkazuje následující:
Co se týče nutnosti prohlédnout zboží ve lhůtě bez zbytečného prodlení po jeho převzetí, Občanský zákoník Vám k tomuto dává lhůtu 6 měsíců, tvrzení prodávajícího proto opět neobstojí.
Zdravím.Nějak této informaci nerozumím, je tím teda myšlena zár.lhůta?nějak se ještě pozajímám, Díky
10 nejnovějších témat v kategorii:
Téma |
Odpovědí | Otevřeno |
Datum přidání (Autor) |
---|---|---|---|
Objednané zboží nepřichází | 2 | 1352x |
01.04.2020 11:05:17 (Goška) |
3D pera z Nc.cz - zkušenosti, diskuze, reference, recenze, názory | 3 | 1957x |
23.07.2018 22:40:00 (Kamila1995) |
Tričko s potiskem - kde jste objednávali? | 3 | 2507x |
29.06.2018 15:02:09 (Dendula) |
Servatech s.r.o. - nekvalitní zboží a jednání | 12 | 3381x |
28.11.2017 13:22:21 (Sjekel) |
Čtete obchodní podmínky jednotlivých e-shopů, nebo při vyplnění objednávky pouze odkliknete souhlas? | 4 | 1968x |
14.11.2017 13:25:05 (Barča) |
Eshop - moderní hezké hodinky, kde je sehnat? | 2 | 2020x |
19.07.2017 08:18:16 (dalovka) |
Papilios.eu - zkušenosti, diskuze, názory, reference, recenze | 5 | 2301x |
18.07.2017 19:25:27 (Laďka623) |
Moderní dámské hodinky - tip na eshop | 2 | 1997x |
09.06.2017 08:06:55 (dituspraz) |
Eshop Wish - zkušenosti, reference, recenze, diskuze, názory | 15 | 12416x |
07.06.2017 12:43:27 (Barča28) |
Eshop stavebnice-kostky.cz - zkušenosti, názory, reference, recenze, diskuze | 6 | 2246x |
22.04.2017 22:33:33 (Viktorie) |