Téma: Odstoupení od smlouvy - je postup prodávajícího správný?
Dobrý den všem,
vím, že dodaz je i právní, ale zajímají mě i Vaše zkušenosti s níže popsanou situací.
Dne 22.5.2015 jsem převzala postřednictvím dopravce mnou objednané zboží z jednoho e-shopu s chovatelskými potřebami - jednalo se o 1ks granulí pro psa, které mají vrchní uzavírání zipem. Balík nebyl zjevně jakkoliv poškozen. Druhý den ráno, tedy 23.5.2015 jsem balík rozbalila a granule chtěla použít za jejich účelem. Ovšem po otevření zipu jsem zjistila, že pod ním byl obal poškozen, celý otevřen, jako když pytel s granulemi načnete. Rozhodla jsem se proto ihned odstoupit od kupní smlouvy, neboť obal mohl být takto poškozen již dlouho a doporučená doba spotřeby krmiva po otevření je max. 3 měsíce, jinak ztrácí krmivo na kvalitě.
E-shop funguje i v sobotu, v den, kdy jsem ráno na tuto vadu přišla, tedy jsem ihned po jejím zjištění + v souladu s jejich obchodními podmínkami uvedenými na jejich stránkách, elektronicky (e-mailem) od kupní slmouvy odstoupila včetně odůvodnění + jsem uvedla můj účet, na který jsem žádala peníze vrátit. E-shop mi obratem odstoupení od smlouvy také elektronicky (e-mailem) potvrdil + mi nabídl možnost, že zboží ode mne odebere na své náklady jím zvoleným dopravcem (PPL).
Dne 28.5.2015 si ode mne dopravce krmivo převzal, vystavil mi potvrzení + mi dne 29.5.2015 e-shop opět e-mailem podvrdil, že vrácené krmivo obdržel, ale s tím, že o dalším postupu ve věci vrácení peněz mne budou kontaktovat. Odepsala jsem ihned, že peníze žádám vrátit na můj účet, jak jsem jim již sdělila. Ještě týž den mi odepslali, že: "pošleme Vám Opravný daňový doklad, který nám obratem naskenujete s podpisem a číslem účtu, a peníze Vám pošleme na Váš účet."
No a teď nevím, jak mám dále postupovat + zda-li je toto správný postup internetového prodejce. Jednak toto nemá napsáno ve svých obchodních podmínkách a jednak jsem takový postup nenašla ani v poradně pro spotřebitele. Tam se v případě internetového nákupu píše, že pokud zákazník písemně (i elektronicky) odstoupí od smlouvy + vrátí prodejci zboží zpět, je prodávající povinen vrátit kupujícímu (spotřebiteli) peníze, které přijal zpět a to nejpozději do 14 dnů od ostoupení od smlouvy kupujícím (spotřebitelem). Dnes je to však již 7 den, kdy jsem od smlouvy odstoupila.
Nakupuji nejen granule pro psy, ale chovatelské potřeby vůbec x let, ne jen z jednoho e-shopu a nikdy se mi podobná situace nestala, jako ta nynější a to ani ve stejném případě či v případě uplatnění reklamace. Vždy stačilo buď písemné nebo elektronické uplatnění mého spotřebitelského práva. Nikdy po mně žádný internetový prodejce nechtěl nejdříve mnou podepsaný a naskenovaný opravný daňový doklad, než-li mi peníze vrátil. Vlastně se mi tato situace v případě internetového nákupu ještě nestala vůbec, ať se jednalo o jakékoliv zboží.
Chtěla bych Vás tedy požádat, co si o tomto myslíte a jaké máte s touto situací zkušenosti Vy.
Předem děkuji za Vaše názory a rady.
Reakce čtenářů
Věk: 56
Je to v pořádku, oni si tím potvrzeným dobropisem nárokují zpět DPH od státu, protože při prodeji ho museli odvést. Asi mají špatnou zkušenost, když totiž vrátíte napřed peníze zpět zákazníkovi a pak chcete potvrdit a on to neudělá nemůžete nárokovat zpátky DPH. Čím dříve potvrdíte, tím dříve vám to vrátí.
Děkuji za odpověď a objasnění Inko. Nicméně se to vyřešilo samo. Pár dní jsem nereagovala a dnes kouknu do bankovnictví a ejhle, peníze vráceny zpět, aniž by mi to třeba dali vědět - denně do bankovnictví nekoukám. Víc se mi nikdo neozval a nic po mně nechce. Jinak s tím DPH nevím, jestli to je nějaká novinka, ale jak jsem psala v dotazu, v minulosti po mně nikdy žádný internetový prodejce nic vytisknout, podepsat a zpět naskenovat nechtěl - nastala-li situace stejná či reklamace + též se jednalo o vrácení peněz. Ale protože mě to stejně zajímá, jak to vlastně je, rozhodla jsem se, že se zeptám přímo v poradně pro spotřebitele
Právní dotazy je lépe pokládat ve webu k tomu určeném. Jde o spřátelené stránky - Bezplatná právní poradna online. Dotazy do webu poradny je možné poslat v liché týdny v pondělí po 10. hodině nebo formou online chatu v sudé týdny v sobotu po 9. hodině.
Tento web (www.MojeStarosti.cz) není primárně určen k právnímu poradenství a právníci sem nechodí.
Ahoj Avi, já vím, že to je spíše dotaz pro práv. poradnu, ale zajímaly mě i zkušenosti ostatních, přeci jen elektronicky nakupuje snad téměř každý. Zřejmě však nikdo podobnou zkušenost nemá
10 nejnovějších témat v kategorii:
Téma |
Odpovědí | Otevřeno |
Datum přidání (Autor) |
---|---|---|---|
Objednané zboží nepřichází | 2 | 1353x |
01.04.2020 11:05:17 (Goška) |
3D pera z Nc.cz - zkušenosti, diskuze, reference, recenze, názory | 3 | 1959x |
23.07.2018 22:40:00 (Kamila1995) |
Tričko s potiskem - kde jste objednávali? | 3 | 2509x |
29.06.2018 15:02:09 (Dendula) |
Servatech s.r.o. - nekvalitní zboží a jednání | 12 | 3382x |
28.11.2017 13:22:21 (Sjekel) |
Čtete obchodní podmínky jednotlivých e-shopů, nebo při vyplnění objednávky pouze odkliknete souhlas? | 4 | 1968x |
14.11.2017 13:25:05 (Barča) |
Eshop - moderní hezké hodinky, kde je sehnat? | 2 | 2020x |
19.07.2017 08:18:16 (dalovka) |
Papilios.eu - zkušenosti, diskuze, názory, reference, recenze | 5 | 2301x |
18.07.2017 19:25:27 (Laďka623) |
Moderní dámské hodinky - tip na eshop | 2 | 1998x |
09.06.2017 08:06:55 (dituspraz) |
Eshop Wish - zkušenosti, reference, recenze, diskuze, názory | 15 | 12416x |
07.06.2017 12:43:27 (Barča28) |
Eshop stavebnice-kostky.cz - zkušenosti, názory, reference, recenze, diskuze | 6 | 2246x |
22.04.2017 22:33:33 (Viktorie) |