Téma: Cukání motoru - může jít o nekvalitní naftu?
Můj miláček Peugeot 407 SW se cukal tak dlouho, až mě zradil. V autorizovaném servisu vyměnili snímač otáček a palivový filtr. Jiné závady diagnostika neukázala.
Jenže motor dál sem tam pocukával. Usoudili jsme, že bude líp koupit naftu u značkového prodejce a tak jsme natankovali na Shellce. Chvíli to bylo v pořádku a dnes jsem opět zaregistrovala jemné pocukávání, ale na displeji závad je klid.
Zagooglila jsem a moc jsem se nedozvěděla. Jeden tam píše, že začal tankovat jen u Agipu a problém má vyřešený. Napadá Vás, kde jinde ještě může být zrada?
Reakce čtenářů
Poradit neumím… tedy jedna závada se stejnými příznaky by mě napadla, ta se stala mě, ale ta "byla vyléčena" až novým motorem, takže tu Ti nepřeji. Nicméně na peugeot clubu si se ptala?
Tam jsem Veselko hledala stejné téma a právě tam jsem se dočetla o tom Agipu.
Ahoj Barčo, myslel jsem že to bude snadnější, ptal jsem se svého mechanika a on říkal, že tam může být více důvodu a je potřeba jít vylučovací metodou. Některé z důvodů co mi jmenoval: základní nastavení škrtící klapky, hodnoty vstřiků lambdasondy, hadičky odvětrání – stačí, že tam je malá trhlinka a mohou někdy blbnout otáčky.
Díky, něco takového Google taky vyplodil. Nejlíp bude nechat znovu zkontrolovat. Manžel dnes dojel a tvrdí mi, že žádné cukání tam není, že to prý dělám já, protože málo šlapu na plyn. Prý že u silného auta moje "šimrání" není dobré. Jenže … já to prostě vidím jinak. Většinou s ním jezdím já a tak to vidím spíš na náhodu, že jemu nezacukalo.
Hlídáš si dostatečné otáčky motoru. Může to být přidáním "plynu" v nízkých otáčkách.
Jinak učitel autoškoly kdysi říkal, když to zacukalo, že máme "chlupatej benzín".
Sovičko, to by nebylo, aby sis nezanotoval s chlapem Ale na druhou stranu by bylo fajn, kdyby byl problém jen u mně.
Barčo, tento problém se vyskytuje hlavně teď co máme Babišovu naftu s řepkovým olejem. Kup si aditivum VIF SUPER DIESEL a pravidelně ho přidávej do paliva. Je speciálně udělaný na naši zkurvenou naftu s řepkovým olejem. Vyrábí se letní a zimní. Sama zjistíš, že poněkolikátém použití sem vše zlepší. (toho řepkového oleje je 7%). Není to reklama, ale zkušenost posledních let. (Pokud by jsi chtěla můžu Ti zaslat výsledky testů jiných aditiv).
Díky Hříbečku, trefils to. Nějaké aditivum tam manžel dává a po dalším natankování jinde je vše v pořádku.
Ještě jednu věc Barčo: ten aditiv chce dávat neustále. Ale doopravdy VIF. Je uspůsobený na rozpouštění usazenin z řepky a na čištění palivové soustavy.
Když už jsme u toho … co si myslíš o naftě, co se prodává u Shellky, myslím tu, co je o cca 2 kč dražší, než ta normální. Vypadl mi název, ale určitě budeš vědět. Jeden automechanik nám ji velice doporučoval a dokonce tvrdil, že do ní netřeba aditiva.
Celkově se tak nějak povídá, že ta lepší Shellka by měla nějaké aditiva v sobě mít. Ale podívej se na testy nafty, tak to tak moc veliký hit není. I když na druhou stranu, třeba u benzinu (toho lepšího) to prý je dost citelně znát. Nevím na benzin nejezdím.
Teď je spíše otázka co si kdo pod slovem aditiva v palivu představuje. Já od toho co si přidám do nafty, tak chci aby to umělo: a) ochranu před korozí, b) zvýšit mazací schopnosti (delší životnost vstřikovačů), c) čistit vstřikovače a vstřikovací čerpadlo+celou palivovou soustavu, d) zvýšit cetanové číslo (lepší spalování, klidnější chod motoru, menčí spotřeba), e) a to nejhlavnější-chránit před negativními účinky biosložky. Teď jde o to zda aditiva přidaná do Shell paliva toto splňují beze zbytku.
ne kazda shellka bere palivo od stejneho dodavatele, a to ze tam pak prilejou kybl nejake sracky co tomu rikaji aditivum kolikrat nic nevyresi
Vracím se ke staršímu tématu. Nakonec to opravdu vyřešila změna tankovačky. Tankujeme buď na Slovnaftu, nebo na Benzině a cukání úplně vymizelo. Takže i když je tam dráž než jinde, miláček spokojeně přede a já s ním.
Obojí je prakticky polská nafta. V té je 0,0 procent meřa. Což znamená, že je bez řepky.