Téma: Podnikání v oblasti pečovatelství
Uživatel: Eva
Věk: 49
Prosím o radu co všechno potřebuji k podnikání - Pracovník sociální péče? I služby přes pojišťovnu.
Reakce čtenářů
V první řadě byste si měla zjistit, zda ke své činnosti budete potřebovat živnostenský list či nikoliv. Činnosti, ke kterým není zapotřebí živnostenský list, najdete v § 3 živnostenského zákona a v § 7, odst. 1 a 2 zákona o daních z příjmu. Předpokládám ale, že živnsotenský list spíše potřebovat budete. Potom v každém případě zajděte na živnostenský úřad, kde vyplníte registrační formulář a tím ohlásíte svoji živnost. Zahájení podnikání je po návštěvě živnostenského úřadu nezbytné nahlásit také na Vaší zdravotní pojišťovně a okresní správě sociálního zabezpečení (OSSZ). Výpis z rejstříku trestů nepotřebujete, úřad si ho zajistí sám. Potom musíte vědět, zda a jak budete odvádět zdravotní a sociální pojištění. V případě, že budete mít podnikání jako tzv. hlavní činnost, musíte od počátku paltit měsiční zálohy na zdravotní i sociální pojištění. Pokud půjde o činnost vedlejší, zdravotní i sociální pojištění doplatíte až po skončení roku po podání daňového přiznání a přehledu. Budou-li Vaše zisky nízké, sociální pojištění nebudete muset platit vůbec. Během roku si uschovávejte doklady a z nich udělejte daňovou evidenci (všechny doklady) nebo evidenci příjmů, pokud budete uplatňovat paušální výdaje. Pokud se zaregistrujete jako plátce DPH, je zapotřebí vést také evidenci podle zákona o DPH a to čtvrtletně. Po skončení roku podáte daňové příznání a přehled pojištění a zaplatíte daň z příjmu a pojištění.