Téma: Kolik by měl živnostník účtovat za své služby?
Najednou jsem ztratila pojem kolik mám chtít za své služby. Jídlo dramaticky zdražuje. Nemám zaměstnance. To co dělám, dělám už 16 let, ale teprve teď jsem v koncích. Nedokážu být náročná na cenu svých služeb tak, abych se nemusela klepat strachem jestli vyjdu s penězma a nebo budu muset čarpat z úspor.
Bojím se prosadit vůči zákazníkovi. Zákazníci to vycítí a považují mě za službu druhé kategorie. Před tím jsem byla jednička s dobrou pověstí. Kdo by hádal, že mě drtí to co se děje kolem nás a jakásí nadstavba /poslání/ a tudíž i mistrovství v mé profesi klesá.
Vše je jen o penězích, ale takhle se nedá pracovat osobností. Každý hledá slevy a sotva slevy dosáhne, přestane si vážit toho co si koupil. A dá se vše koupit? ! ?
Reakce čtenářů
Vše se koupit nedá, přístup, loajalita, poctivost, srdečnost, ale pokud je Tvé podnikání za součastné ceny likvidační tak musíš zdražit. Otázkou je, jak moc lidi Tvoji činnost potřebují, protože bez jídla se neobejdou ale třeba bez kurzu kreslení, vaření se minou a na tomhle začnou šetřit jako první. Je to boj.
"marki", máš praxi v tom, co děláš 16 let, ale jestlipak se samovzděláváš, a čteš si něco o marketingu. Pokud seš si jista, že tvá služba je pro zákazníky žádoucí, že dáváš maximální výkon a kvalitu, tak ani v krizi nedávej slevu. Tím zpochybníš nejprve sama sebe a zákazník to vycítí. Musíš znát svou cenu. Jakmile slevíš jednou, slevíš vždycky.
Pavli, máš pravdu. Už jsem si dlouho o marketingu nic nečetla. Já se jen snažila uzdravit. Mám ve svém repertoáru roční kurs marketingu, je třeba znovu si znalosti připomenout a neupadat na duchu. Moc vám holky děkuji za povzbudivá slova.
Taktak, taky se snažím šetřit, ale na "kravinách". Například nebudu kupovat značkové triko za 1500, když na tržnici mají to samé za 100 a vydží stejně dlouho. Ale když o něco jde - dám přednost kvalitě. Vysoká cena bohužel není vždy zárukou vysoké kvality, ale pokud máš ve svém oboru praxi a lidé to vědí, určitě pochopí zdražování... Ale jak říkají holky, sama musíš vědet, jak jsou tvé služby důležité a musíš správně ohodnotit svou cenu a za tou si stát.