Téma: Za trest jsem musela ve třídě stát u zdi - kam si stěžovat na učitelku?
Uživatel: Kristy
Věk: 13
Ahoj,
jsem Kristýna, je mi 13 a chodím do 8. tř. Nedávno jsem měla ve škole incident s učitelkou, kterou vytočilo, že jsem se ve škole při hodině otočila na kamarádku v lavici za náma a něco jí ukázala na tabletu. Její reakce byla: "Stoupni si na čtvrt hodiny támhle čelem ke zdi, aby ses uklidnila". Strašně jsem se s ní pohádala, ale ona trvala na svém, jinak že to oznámí ředitelce i rodičům. Hrozně mě to ponížilo a nejhorší byly posměšky od kluků ve třídě, když jsem tam těch 15 minut potupně stála a ona mi ten trest měřila na hodinkách.
Teď přemýšlím, jestli jsem si na ní neměla stěžovat a co udělat příště, kdyby se ta ostuda měla opakovat. Co si o tom myslíte?
(0 lidí)   (0 lidí)  
Stránka otevřena 6038x Předchozí téma | Další téma
Reakce čtenářů
Věk: 27
Nemáš si co v hodině hrát na tabletu, ani na mobilu. Na to máš přestávky.
Příště si to budeš alespoň pamatovat.
Nechápu, co se to dnes (27.01.2017) děje, to nemáš žádný respekt ke starším a k učitelům?
My jsme si tohle nikdy nemohli dovolit a kdo si hrál na mobilu nebo vyrušoval, zůstal vždycky po škole.
Příště se podobné situace vyvaruj.
Věk: 36
Ahoj,
učím 13 let, takže nejsem ani přestárlá ani začínající.
Nechápu, jak si můžeš dovolit něco dělat na tabletu, pokud to není v rámci výuky.
Buď ráda, že to neřekla řediteli, bezpochyby jsi porušila školní řád.
Takže stát u zdi je možná potupné, ale každopádně ne tak jako ředitel udělující Ti ředitelskou důtku.
Jestli jsi čekala, že Ti někdo řekne, že Ti ublížila a jak jsou učitelé hrozní, tak doufám, že se tak nestane.
Věk: 40
Co si o tom myslím?
Že jsi drzá jak opice.
Vůbec nechápu, co máš za výchovu, že si dovoluješ být dotčená tím, že dostaneš trest za to, když se při hodině nevěnuješ vyučování ale hraješ si s tebletem a ještě rušíš okolo a ještě máš držky na učitelku.
Za mých mladých let by nám krom trestu učitel tablet (kdyby tehdy byly) sebral a dostali bychom ho až na konci školního roku.
Zkus se trochu probrat - jinak z tebe vyroste pěkná .
co delat aby se to neopakovalo? nechovat se jak husa
kdysi by nam tablet vzala a vratila na konci hodiny a kazdy by byl rad ze ho ma zpet, dneska (27.01.2017) bys si sla stezovat? na co? je videt ze nektere by meli mlatit doma preventivne
Vy jste na ni hnusné . Učitel si dává práci s tím, co vám bude v hodině přednášet, a když vidí náznaky toho, že vás to moc nezaujalo, tak ho to určitě mrzí Učitelé si kvůli tomu v hodinách všímají toho, jestli je žáci poslouchají. Podle mě může být chyba taky i z její strany, že vám látku nedokáže vyložit tak, aby vás to zaujalo. Její reakce mi sice připadá taky trochu přehnaná, měla tě nejdříve napomenut, a ne hned trestat. Asi si chce u vás vybudovat autoritu, jinak by ji všichni skákali po hlavě, to mi věř. Na druhou stranu když vzpomínám, nám za to učitel dával ukazovátkem nebo pravítkem po rukách, a bolelo to docela dost. Raději zapadni do davu a v hodinách to vydrž bez tabletu holka vyučovací hodiny nejsou tak dlouhé, aby se to nedalo vydržet. Já jsem sama kdysy dostala ředitelskou důtku za to, že jsem jednomu žákovi řekla o jedné učitelce, že je pi… a když se mě pak na to zeptala, tak jsem to popřela. A za to jsem tu důtku dostala. Ale já si o ní myslím že je pi. až do teď
Jestli na hodině vyrušuje 29 dětí z 30-ti, a rodiče mají z kategorie "neumím vychovat své děti", pak to učitelům nezávidím a dokážu pochopit když někoho po 20-tém napomenutí lehouňce potrestají.
Já si myslím, že autoritu u dětí už musí mít člověk v sobě. Je to něco, co se nedá na žádné vysoke škole naučit. I když se člověk snaží, tak se mu to od dětí nedaří vynutit. Mě říkal jeden ředitel výchovného ústavu, že tam měli vzdělaného vychovatele, a ty děcka nedokázal zkrotit. Pak tam měl člověka, který na to neměl vzdělání, a ty děcka šli za ním jak kačenky. Ten člověk už musí od přírody na ty děcka nějak autoritativně působit.
Už to, že si vůbec dovolila s tím tabletem hrát, může o tom něco vypovídat. U jiného učitelé by si to třeba nedovolila. Ty to vidíš z tvého hlediska jako malý trest, ale z jejího pohledu to je velké ponížení. Měla jí nejprve napomenout, aby věděla, co by v případě opakování nevhodného chování mohlo následovat.
To je jako by ses na cestě dopustil přestupků, a oni tě za to odsoudili, jako bys zpachal těžký trestný čin. Věřím tomu, že ve škole kde slečna chodí, jsou mnohem větší prohřešky, než jen hraní si s tabletem v hodině.
Věk: 40
1) Podle čeho víš, že si hraje s tabletem jen u této učitelky?
2) Jak víš, že ji nenapomenula? Její popsaná verbální reakce totiž odpovídá spíš reakci na dítě, které odmlouvá, než na dítě, které jen drží tablet v ruce.
3) Proč máš stále tendenci dávat vinu jen učitelce - ve stylu: Když dítě zlobí, je špatný učitel?
4) Toto dítě ani při tomto trestu neuznalo, že hra s tabletem byla provinění, které by nemělo opakovat - naopak očekává, že se to bude opakovat hledá možnosti, jak se při příštím hraní s tabletem trestu vyhnout. Jaký trest by ti tedy přišel adekvátní, aby tahle slečna sama došla k názoru, že si při hodině s tabletem hrát nesmí, čili jí další trest nehrozí?
5) Co je vůbec pro tebe obecně smyslem trestu?
6) Na té škole bezesporu jsou horší přestupky, proto tam jsou i větší následky - viz. např. zmiňované oznámení ředitelce a řešení události s rodiči. Proč tedy tento trest vnímáš tak, jako by byl pomalu to nejhorší, co jí mohla udělat?
Já nemám v úmyslu vinit ze všeho učitelé. Já tu slečnu neznám, a samozřejmě nevím, jestli byla před tím napomenuta, nebo ne. Z tohoto psaní to nemůže vědět nikdo. Teď záleží na svědomí samotné slečny, která zná celou pravdu a co si z toho veme. Jako nejkrutějsi trest to vnímám v případě nenapomenuti. V případě opakovaného porušování pravidel by se to už dalo pochopit. Já jsem proti tomu, někoho hned trestat způsobem, který tomu člověku připadá krutý, za první banalitu, kterou udělá. Kdyby takhle fungovalo trestní pravo, které v podstatě vychovává občany, tak by jsme asi moc daleko nedošli.
Věk: 40
Nemáš v úmyslu ze všeho vinit učitele, ale v podstatě vše, co jsi sem napsala, má ten podtext.
Jestli byla slečna napomenuta nevíš - ale ve všech reakcích to automaticky přespokládáš (přestože je to krajně nepravděpodobné, že by nějaký učitel neuměl napomenout) .
Co si ta slečna z toho vzala, to tu máš naprosto jasně napsáno: vzala si z toho to, že by si na učitelku měla jít stěžovat. Té holce přijde to, že se nevěnovala učení, hrála si s něčím, s čím si určitě hrát nesměla a navíc rušila spolužáky, naproto v pořádku. V nepořádku je to, že je za to potrestaná.
Kdyby takhle fungovalo trestní právo, vypadalo by to asi takhle: "Pane XX, jelikož jste udělal tu výtržnost poprvé, tak vás tímto napomínáme, doufáme, že to pro vás není moc kruté a doufáme, že není důvod si na nás za to napomenutí stěžovat."
Účelem trestu snad není to, aby byl potrestaný co nejvíc v pohodě.
1) Učitelé nejsou povini napomínat žáky za to, že ač byli jasně a zřetelně na začátku školního roku seznámeni se školním řádem, tento přesto nerespektují a svévolně porušují, jako např. v tomto případě = používání tabletu při vyučovací hodině, otáčení se na kamarádku + ukazování jí čehosi na tabletu, nevhodné až drzé (nevychované) chování tazatelky vůči učitelce: "Strašně jsem se s ní pohádala… " atd.
2) Autorita učitelky není předmětem tohoto dotazu. I kdyby jí teoreticky ona učitelka neměla, což ale nemůžeme v žádném případě tady posoudit, natož soudit, tak ale tazatelka = žákyně 8. třídy si nemá při vyuč. hodině co hrát s tabletem, natož se strašně hádat se svojí učitelkou. Pokud s ní nesouhlasila, měla se pokusit si to vyřešit vhodnou komunikací, nikoliv strašným hádáním se, které si myslím, že by si doma nedovolila.
3) Ze závěru tazatelky je jasné, že místo toho, aby se poučila a došlo jí, že udělala chybu, přemýšlí o tom, že: "jestli jsem si na učitelku neměla stěžovat a co udělat příště, kdyby se ta ostuda měla opakovat."
P. S. Škoda, že si na učitelku nestěžovala, myslím, že by se divila, jaké by se jí dostalo reakce.
Ještě doplním - chování a uraženost této tazatelky/žákyně, které nejsou na místě, jsou stejně absurdní, jako jiné tazatelky v tématu:
Poranění nohy spolužačky nedovolenou obuví - můžu z toho mít problémy kvůli zaviněnému úrazu?
Kristy, kdyz premyslis, co udelat priste, tak jsi se nejspis vubec nepoucila! Ucitelka vam taky mohla tablet zabavit a nahlasit vas obe na reditelstvi. Uz jenom to ze jsi se s ucitelkou "silene pohadala" svedci o tom, ze jsi mala rebelka, nevychovana a drza.
Myslim si, ze ten trest byl pro tebe jeste moc mirny!!
Ucitelka je tam od toho, aby vas neco naucila, a ne aby resila hystericke zachvaty pubertanich skolaku!!
V podstate by jsi za ni mela zajit a omluvit se ji!! Premyslej o tom!!
Ty bys neodmlouvala, kdyby tě někdo chtěl strčit do kouta, jako bys provedla něco hrůzostrašného, a ty jsi při tom udělala jen první takovou banalitu? Možná by chtělo, kdyby nám slečna sama napsala podrobněji, jak to doopravdy probíhalo. U této záležitosti je důležité vědět, jestli to dělá častěji, nebo se něco takového stalo poprvé. A samozřejmě záleží také na tom, co to je za učitelku. Učitel má být především spravedlivý. A pokud ji potrestala takovym způsobem za něco takového co udělala poprvé, tak mi to připadá nepřiměřené jejímu provinění
Jelikoz Kristy pise o tom, ze se s ucitelkou "silene pohadala", vychazim z toho, ze to neni zadne nevinatko a jeji prohresek nebyl prvni. Sama pise o tom, ze premysli, jak se ma zachovat priste!! Vychazi tedy z toho, ze se neco podobneho bude opakovat.
Pokud je v tom ale nevinne, ma moznost podat stiznost na reditelstvi a pripad se jiste vyresi. Otazka je, kdo z toho vyjde s cistym stitem! V tomhle pripade si myslim, ze vsechno mluvi pro ucitelku.
Věk: 40
Trochu přehlížíš fakt, že ta holka měla na vybranou - buď jít ke zdi, nebo se to mohlo řešit přes ředitelku a rodiče.
Těžko by to navrhoval někdo když by šlo o první banalitu. To by ta učitelka byla sama proti sobě.
PS: a i když otázka nebyla na mě, tak ne, já bych neodmlouvala. Za mých mladých let byly tehle tresty vcelku běžné a bylo mi jasné, že kdybych odmlouvala, tak následují tresty typu poznámka, pohovor s rodiči, třídní nebo ředitelské důtky a pod. A mě by rodiče za to, že si nosím hračky do školy nepochválili - já bych o tu hračku definitivně přišla. Proto já osobně bych držela pusu a modlila se, aby to nemělo pokračování a rychle se na to zapomnělo.
Moc možností na vybranou neměla. Obě možnosti mohli být nepřiměřené. Podle mě to byl ze strany učitelky spíš projev agrese, kterou si vůči žákyní mohla dovolit. Nedivím se, že v žákyní tím agresi spíš vzbudila, a proto se sní hádala, protože se přirozeně bránila. Nejsem si jistá, jestli je tohle zrovna dobrý výchovný postup. Já bych to jako učitelka řešila úplně jinak.
Věk: 40
Zato já si jsem vcelku jistá, že naprosto nevýchovný je tvůj přístup.
Protože to, že ta holka dělá co nemá, je u tebe banalita, nevěnuješ tomu pozornost, omlouváš to a bagatelizuješ, v podstatě ji ještě lituješ - a její trest naopak zveličuješ. Ona POUZE postála chvíli u zdi - nebyla rok v dole na nucených pracech - to je "krutost a agrese"? No mám o krutosti a agresi úplně jinou představu a gratuluji ti k té cukrové vatě ve které pravděpodobně žiješ.
Děti jsou v dnešní době rozmazlené. Je to chyba rodičů, kteří se jim zpravidla nevěnují, protože tátové vydělávají a po práci jsou unavení a matky pracují a po práci hrají farmvilla nebo facebook.
Děti jsou módní doplněk na pokoukání pro sousedy, ale věnovat jim řádnou péči chce pramálo rodičů.
Takže agresivních a arogantních dětí jsou dnes (29.01.2017) ve třídách nadpoloviční většiny. Dopad je ten, že ruší i ostatní žáky kolem sebe. A když učitelka něco chce, nemá respekt, protože hysterická maminka zařídí nebo tatínek zbohatlík zařídí.
Mohou za to naše špatné zákony, které se přehnaně snaží ochraňovat každý prd.
Navíc, už jen přirozeně, jakou autoritu může mít člověk, o kterém i dítě ví, že nemůže nic???
Já si o učitelích nedělám žádné iluze a kritizuji je taky. Ale školství jsme si zničili sami tím, že ho chceme mít socialistické a nejsme ochotni platit za odborníky. Toto je výsledek.
Ale myslím si, že v tomhle případě je zde příliš málo informací na to, abychom mohli říct, že jde o chybu učitele.
Banalita by to byla v případě, pokud se toho provinění dopustila poprvé. Píšu to tady pořád dokola. Já jen tvrdím, že pokud je to poprvé, tak je trest nepřiměřený jejímu provinění. U zdi bych nechala postat žáky s opakovaným chováním, nebo závažnějším chováním, než jen jedno hraní si s tabletem v hodině. Potrestala bych ji, ale ne rozhodně stáním u zdi… pro vás je postaveni u zdi malý trest, ona to ale bere tragicky, což mi připadá podstatne. Pokud to udělala poprvé, tak je trest nepřiměřeny. Taková výchova bude mít spíš efekt opačný. Pokud se na cestě dopustis prestupků, tak tě taky hned nezaviraji do vezeni. Nejprve ti vemou body. Za závažnějši trestný čin, tě samozřejmě zavřou, což je trest, který člověk nese velmi těžce, ale aby měl účinek, měl by trest být přiměřený provinění. Myslím, že pokud se nedozvíme podrobnosti od této slečny, je tato debata zbytečná.
Věk: 40
Ano, je to pořád dokola.
Debata je zbytečná ne kvůli absenci podrobností - všem krom tebe bohatě stačí to, co zde je, aby si udělali obrázek - ale kvůli tvé a-priori převrácené optice, se kterou hledáš provinilce v tom, kdo má za úkol dohlížet na dodržování pravidel - a v nadržování tomu, kdo ty pravidla porušuje a porušovat nadále chce.
Žádné podrobnosti nic nezmění, mávnout rukou můžeš nad jakýmkoliv přestupkem té holky a nasadit psí hlavu té učitelce taky můžeš za cokoliv, když máš tuhle optiku.
Evidentně si dodnes myslíš, že jsou všechny učitelky pi. i. , a že ti je o pár let víc ti na rozumu nedodalo.
A jestli má něco efekt opačný než výchovný, tak právě tohle.
Ty přemýšlíš jak ve středověku, kdy hledali lidé obětního beránka, odstrašující připad, aby lidé věděli, že mají dodržovat pravidla. Jak můžeš vědět, že ta slečna porušovat pravidla nadále chce? Vzdyd ji vůbec neznáš. Mě vůbec z toho psaní nepřipadá, že by se toho dopouštěla opakovaně. To, že se chce adekvátně bránit vůči trestu, o kterém si myslí že byl přehnaný neznamená, že chce chování opakovat. Nemyslím si že jsou všechny učitelky pí, už jsem se setkala s učiteli, kteří mají nakou autoritu v sobě, byli výborní a vůbec nemuseli řešit takovym způsobem záležitosti, jako tahle učitelka.
"Banalita by to byla v případě, pokud se toho provinění dopustila poprvé. Píšu to tady pořád dokola. Já jen tvrdím, že pokud je to poprvé, tak je trest nepřiměřený jejímu provinění"
Je ji 13 + v rámci třídy to jistě poprvé nebylo. Plyne to z kontextu dotazu. Poukazuje na to i má odpověď z "28.01.2017 13:07".
"Jak můžeš vědět, že ta slečna porušovat pravidla nadále chce? "
To taky plyne z kontextu dotazu, z jeho obsahu a z použitých formulací…
Věk: 40
Ne, přemýšlím jako někdo, kdo si myslí, že trest není od toho, aby se trestanému líbil.
Zbytek za mě řekl QAdama.
A jen dodám ještě jednu věc která nezazněla. Tu holku na tom nejvíc neponížilo to, že musela čtvrt hoďky někde postát. Ale že se jí smáli spolužáci. Pokud se ta holka rozhodla dělat před třídou na učitelku ramena, učitelce v podstatě nezbývá, než ji před tou třídou dehonestovat, jinak jí zítra (30.01.2017) budou s tabletem v ruce po hlavě skákat všichni.
V podstatě se jí - učitelce - podařilo docílit toho, že ta holka nebyla před třídou za hrdinku, která vyjeb. la s tou pi. ou učitelkou, ale že byla nakonec všem pro smích - což tu holku štve mnohem víc než nějaké stání u zdi!!! Ta podle tebe nepřiměřená krutost, co se té slečince stala, spočívá jen s pouze v tom, že jí někdo šlápnul na její napuchlé pubertální Ego. (Mno, tož vítej do života, frajerko)
Kdo seje vítr, sklízí déšť - což té holčině zjevně ještě nedošlo, ale jiným ve třídě to možná vzalo chuť na to, se po té drzounce opičit.
Takže:
Obětního beránka tu z ní děláš jen ty.
Ale za exemplární případ opravdu asi sloužit měla a nevidím důvod, proč by na tom bylo něco špatně. "Exemplární" je "příklaný a výstražný" - ne "agresivní, krutý nebo nepřiměřený". Každý trest je zároveň precedens.
A kdybys nezamrzla v přesvědčení, že jsou učitelky pi. i - dobrá, tak ne všechny, ale všechny, co si dovolí nenechat každou 13letou holku, aby si na ně vyskakovala jak se jí zlíbí - bylo by ti to jasné jako všem ostatním.
Trest mi připadá přiměřený. Já jsem byl trestán jinak, v roce 1986 jsem zlobil a učitelka o mě přerazila ukazovátko. Dodnes přemýšlím, jestli bylo naprasklé nebo ne A dodnes to mám jako "historku z natáčení" mého života.
Tímto zdravím paní učitelku Marii Brzobohatou ze Zeyerova ulice č. 26 v Olomouci (na 90% již nežije) .
Já taky dostávala po prstech pravítkem ale vždycky jsem si to aspon zasloužila Já být učitelka, tak slečnu nejprve napomenu s tím, že jí tablet zabavím, a po skončení hodiny bych jí ho vrátila. V případě opakování tohoto problému bych to už řešila přísněji, ale do kouta ji postavit by asi nebyl můj styl. To by byl můj styl
Věk: 40
Tablet jí dnes (29.01.2017) už jen tak nezabavíš, můžeš jí požádat, aby ti ho vydala anebo ho sama položila na katedru a když odmítne, tak máš smolíka, protože je to její majetek.
Jedna nula pro ni.
Skončila bys do měsíce jako někdo, kdo je naprosto bezmocný a kvůli každému incdentu musí za ředitelkou.
Učitelé ani nesmí taky děti posílat do kouta, ani za dveře, je to tak? Protože stát v koutě je bráno jako zesměšnění, a dítě má podle školního řádu právo na vzdělání, proto ho nemůže poslat ani za dveře. Takže pro učitele je špatně jedno, ale aj druhé, ale pro to dítě jako uponínka je šetrnější sebrání toho tabletu. Otázka je, co je větší, nebo menší průser pro toho učitele a koho by se ředitel zastal… v poslední době se tady v základní škole zastane dítěte ředitel, protože mu jde o prachy.
Věk: 40
Za dveře teoreticky nesmí, protože ho nesmí nechat bez dozoru, učitel za ně zodpovídá, s právem na vzdělání to nemá nic společného.
O stání v koutě nic nevím, to není fyzický trest a sám o sobě zesměšňující není - nebo tobe přijdou stojící lidi směšní? Směšné jsou ty souvislosti. A ty nespočívají ve stání, ale v tom, že ta holka si myslela, jak si úču natře na chleba a pohořela.
Jsi první, koho jsem kdy potkala, kdo na tak lehký trest reaguje tak přepjatě.
Evidentně se s tou holkou identifikuješ. Mohly byste se vzít za ruku a štěbetat si, jaké jsou učitelky a jak proti nim bojovat. Věřím, že do plejády drzostí, na které ta holka ještě nepřišla, bys jich uměla ještě pár přidat - a držela jí palce, aby ta učitelka zcela přišla u všech o autoritu. Což tedy mentalitě dospělé ženy moc neodpovídá. Ta už se většinou projektuje do role toho, kdo musí vychovávat a ne do role toho, kdo proti vychovatelům musí bojovat. Takže moc nevěřím tomu, že ti je 35. Kolik ti je?
Pokud vím, tak diskuzní forum je zde založené pro výpměnu názoru, ale ne proto, aby se tady lidé navzájem uráželi. Pokud máš nákou flustraci, tak si jí běž léčit jinde. Já se nezastávám ani učitele, ani dívky, jen si myslím, že jí měla dát jiný trest. Pokud nedokážeš snést názor někoho jiného, tak sem nechod.
Věk: 40
A co konkrétně tě na tom urazilo?
To je podle tebe nezralý každý názor, který je jiný, než tvůj? Kde jsi našla tu rovnici, jak má uvažovat 35 lety člověk, a jak starší nebo mladší člověk? Nevím, kde jsi přišla také na to, že se stou holkou identifikuji. Nikde jsem nepsala, že chování té slečny je správné. Jen jsem tady psala, že postup učitelky mohl být jiný.
Věk: 40
Co konkrétně tě na tom urazilo?
To je podle tebe nezralý každý názor, který je jiný, než tvůj?
Ne, spousta lidí má porůznu v diskuzích jiný názor než já a jak se můžeš přesvědčit, o jejich věku mě spekulovat nenapadne.
Kde jsi našla tu rovnici, jak má uvažovat 35 lety člověk, a jak starší nebo mladší člověk?
Pouze zkušenost s tím, jak jsem kdy uvažovala já. Např. 40tileý člověkmá zažitou zkušenost, jak uvažoval ve 20, ale 20tiletý zkušenost, jak uvažuje a reaguje ve 40 ještě nemá, může pouze napodobovat co vidí.
Nevím, kde jsi přišla také na to, že se stou holkou identifikuji.
To je evidentní z toho, co tě na té situaci dráždí (jednání učitelky) a k čemu jsi neprosto benevolentní až slepá (jednání té holky).
Nikde jsem nepsala, že chování té slečny je správné. Jen jsem tady psala, že postup učitelky mohl být jiný.
Ale ani jsi nenapsala, že správné nebylo, automaticky předpokládáš logicky dost nepravděpodobné možnosti mluvící v její prospěch (byl to její první přestupek, nikdy nebyla napomenuta) - a dokonce ji obhajuješ: hledáš "polehčující důvody" pro to, proč byla hubatá ("proto se sní hádala, protože se přirozeně bránila") .
Vidíš, odpověděla jsem.
Takže prosím odpověz ty mně - co KONKRÉTNĚ tě na mých slovech urazilo a kolik ti je doopravdy?
Ty se řídíš zrejme pravidlem: podle sebe, soudím tebe. To je ale špatně, protože každý člověk je jiný. Ty sis to teď vše vyložila tak, jak to vyhovuje hlavně tobě. Předpokládám, že to tak budeš dělat pořád, proto se už o tom s tebou nehodlám bavit a už jsem ti jednou psala, co mě konkrétně urazilo.
Obě byste si asi měly uvědomit, že diskusi založilo dítě … 13 let. A vy se tu hádáte.
Věk: 40
Já nevím jak ty, ale já se tu dobře pobavila.
Máš něco proti tomu?
Udělali jsme si jako společnost takové mamánkovské zákony, že dnes (29.01.2017) už je lepší děti do školy ani neposílat. Ať udělá kvokoliv cokoliv, začíná to tam být nebezpečný.
Až se divím, jak jsme bez těch ochran mohli přežít jako lidstvo dodnes…
Ja si myslim, ze Krystyna se ctenim tehle diskuze naramne bavi!!!
Věk: 40
Přesně! To je ten styl psaní erotické povídky, jak tady někdo před nějakou dobou psal povídku o matce, co přešla jednou dřív z práce a našla v posteli syna se třemi dívkami. Nedivila bych se, kdyby to byl ten samý pisatel.
Věk: 13
No tak to jsem si koukám drsně naběhla. Já chtěla jenom radu a ne že mě budete pitvat! No teda dík ani jsem nečetla to všechno. No hlavně že jsem pro některé kráva ani mě neznáte a hned odsoudíte a nevíte nic ani o učitelce. A kdybyste mě viděli na fb, byste ještě připsali blbá blondýna. Takhle potrestaná jsem byla prvně (stála u zdi) a doufám že naposled. Ale ne kvůli tabletu, ale že jsem se otočila na kámošku. Tablet jsem dostala k vánocům a v jiných hodinách nikomu nevadí. Ani při té češtině, kdybych se ale neotočila a nepromluvila. To byla chyba, uznávám to. Hlavně mě mrzelo, že mě právě ani nenapomenula, že jí to vadí a rovnou mě ponížila, bylo to potupné, protože jsem musela stát vedle tabule. K ředitelce jsem řekla rovnou, že nejdu ani ncechtěla, aby volali domů apod. Protože jinak nemám u jiných učitelů problém. Tak to jenom tolik.
Věk: 27
Spíš mi přijde, že sis to teď upravila podle diskuze tak, aby to vypadalo že si v tom nevinně.
Nezdá se mi, že kvůli otočení na kamarádku bys stála v koutě. Spíše v tom bude i ten tablet.
My jsme tam ale samozřejmě nebyli, tak nemůžeme posoudit…
Proč si v příspěvku tablet zmínila a teď napsala, že to vlastně nehrálo roli?
I já se setkala s učiteli, kteří byli náchylnější na to, že někdo rušil nebo se bavil v hodině.
Co někomu nevadí, může někomu jinému vadit. Prostě vidíš, že tahle učitelka nemá vyrušování ráda, tak si dej pozor, určitě se to dá vydržet.
Ale odpověď na otázku jsi přece dostala.
Snaž se nevyrušovat a nepoužívej tablet v hodině. Respektuj starší a snaž se být pokorná. Jdi cestou nejmenšího odporu… Hádáním s učitelkou nic nevyřešíš, akorát si tím do budoucna ublížíš.
Ne vždy v životě bude všechno podle toho, jak ty to chceš.
Věk: 40
Nikdo nepsal, že jsi kráva, ale že by z tebe mohla vyrůst.
O učitelce nic nevím, ale vzhledem k tvé češtině to zase tak špatná učitelka nebude.
Tomu, že si při vyučování smíte hrát s tabletem opravdu nevěřím, to si vykládej kamarádkám na FB. Jen možná když u toho alespoň držíte pusu, tak si toho učitelé nevšimnou, nemohou mít oči všude - koneckonců, my si taky třeba četli pod lavicí, kdo ne - ale netvářili jsme se, že děláme něco, co je dovoleno.
Pokud máš pocit, že že jsi tak vzorná školačka, tak k té ředitelce jdi, ať se učitelka dozví, že když si chcete s kamarádkou popovídat co nového na netu, tak že má držet zobák a počkat, až si to vyřídíte. Rodiče se tě taky určitě zastanou - když ti dali tablet, aby ses ve škole při češtině nenudila.
Věk: 40
… a jen tak mimochodem: teď máš přestávku?
Po pravdě, mě taky trochu udivuje, že by učitelům hraní si s tabletem v hodině vubec nevadil. Leda, že by si toho opravdu nevsimli. Takhle si spíš ublizijes sama sobě, protože když nedáváš v hodině pozor, tak sedíš ve škole vlastně zbytečně. Není to škoda? S tabletem si můžeš hrát celý zbytek dne i celý víkend. To ale neznamená, že jednání této učitelky je úplně v pořádku. Mohla ti říct pro výstrahu, že jí to vadí. Zajdi za tou učitelkou, za ředitelem ne, abys te učitelce i sobě neudělala z toho zbytečně velké nepříjemnosti. Klidně se jí omluv, řekni jí, že jsi si vědoma toho, že se v hodině s jinými spolužáky nemáš bavit, a že už se to víckrát nebude opakovat, a taky ji řekni, co si o jejím pristupu myslíš ty. Řekni jí to stejně, jak jsi to napsala tady. Vyrikej si to sní. Chtěla jsi radu, co máš udělat, aby se to příště neopakovalo, a tady máš mojí. Nic lepšího, než komunikace není.
Věk: 13
To Kateřinaa: Ano, měli jsme přestávku a učitelka, co máme na další hodinu navíc přišla pozdě.
To Nelly: Nevím za co ten trest byl. Jestli za tablet nebo že jsem se otočila. Ale třeba učiteli na děják tablet nevadí, protože si do něj píšu poznámky z výkladu a nenutí nás mít sešity a psát si to ručně. Já taky mám hrozný písmo radši mám tablet. A když to jde jinde tak proč ne u čj. Já starší respektuju, ale když se mnou chtějí vyjít. No kdyby řekla třeba: "Kristýno, mohla bys ten tablet uklidit a neotáčet se" tak v poho, dala bych ho do tašky, ale to ne, rovnou mě poslala stát trapně ke zdi a zesměšnila před třídou. Doteď je mi zle, že jsem tam musela těch 15 min. být. Nejsem žádná rebelka ani problematická, jak píšete Z ČJ jsem měla vždycky 1 nebo max. 2. Spíš mám problém v matyce, ale tam si s tabletem nezahrávám. To bych si nedovolila.
To Dáreček: No máš pravdu, omluvit bych se jí asi i chtěla, aby se to nestalo znova. Ale tahle učitelka je taková dost chladná a nevím, jak by to vzala. Trest mě dost zaskočil nikdy jsem neměla ani třídní dutku. Tak to jenom abyste věděli, vidíte snad že i češtinu asi mám dobrou.
Věk: 40
Kristy, schválně, proč myslíš, že se ti třída smála?
Když jsi vlastně nic jsi neudělala?
Kdyby někdo jiný udělal to, co ty, a byl potrestán stejně jako ty, smála by ses mu nebo ne? Pokud ne, proč ne?
Napadlo tě třeba, že i tvým spolužákům může pěkně lézt na nervy, že se vytahuješ s novým tabletem i při hodině? Že se ti smáli tedy tak trochu proto, že si myslí, že ti to patřilo, za to předvádění se, že máš nový tablet a jak si s ním hraješ i při češtině? Že jim třeba s tím svým tabletem přijdeš trochu trapná?
Myslím, že dobře víš, zač jsi ten trest dostala a jen zbytečně děláš hloupou. A že než umanutě přemýšlet, jak změnit stanovisko té učitelky, by pro tebe bylo se z toho poučit.
Uvědomit si, že když člověk něco provede, tak prostě bývá potrestán a jestli tobě dodnes všechno procházelo bez trestu, nebo jestli sis mohla dodnes určovat, jaký trest si zasloužíš a jaký ne, tak je načase, aby sis uvědomila, že v životě to takhle nechodí.
Člověk buď musí dodržovat pravidla nebo si umět dávat pozor, aby při jejich porušování nechytli. Ze všeho se vždycky nevymluvíš tím způsobem, že nevíš, co jsi provedla a že jinde se to smí a pod. - jako to děláš tady a jako jsi pravděpodobně předvedla i učitelce.
A možná ti ve tvých letech taky nezaškodí si začít uvědomovat, že pokud máš nějakou novou věc, tak je dobré se z ní radovat způsobem, který ostatní neobtěžuje.
K tomu všemu ti ten trest může být dobrý, třebaže byl nepříjemný. Tvoje věčné vymlouvání se a ukřivděnost ti k ničemu dobré nebudou.
Přestaň řešit učitelku, řeš svoje chování a jaký člověk chceš být. Jestli alibistka, kterou když přistihnou při prohlřešku se umí akorát dokolečka vymlouvat - nebo férová holka, co když něco podělá, tak tu uzná, přijme následky a poučí se z toho.
Ty máš prostě někde v podvědomí vžité, že smradi jsou jen děcka, a učitelé jsou svatousci. Určitě sis všimla z psaní této slečny, že uznala svou chybu, a když se má připustit také chyba dospělého, nedokážeš to připustit. Kdybys byla policistka, tak bys za prvni přestupek řidiči nedala body, ale hned bys mu vzala řidičák. Spolužáci se jen bavili na cizí účet, určitě při tom nepřemýšleli, jestli ji to patřilo, protože se jich to přímo netýkalo.
Zkus to, třeba z ní budeš mile překvapená. Když člověk udělá chybu, tak to není tak velký problém, jako když jí neuzná. Pěkně si dopředu příprav, jak jí to pěkně řekneš, ale nechoď kolem horké kaše a řekni ji to rovnou. A pokud chybu neuzná, tak stim sice nic neuděláš, ale pomyslís si o ní svoje.
Já si myslím, že už Kristy dostala odpovědí dost (50), jistě z nich pochopila co a jak, neboť evidentně není hloupá, tak si myslím, že už není třeba jí dál rozebírat
Amen
Ne, já to nechci nějak zlehčovat, ale prostě už jsem měla pocit, že to Kristy stačí, tak jsem to upřímně napsala tak, jak jsem to v tu chvíli cítila.
Věk: 13
Tak jsem se učitelce na češtinu dneska (01.02.2017) ráno omluvila, zašla za ní do kabinetu. No byla překvapená, že to nečekala. Řekla něco jako: "Dobře, omluvu přijímám, ale příště si dávej pozor, jestli tě ještě někdy přistihnu při hodině s tabletem nebo s mobilem v ruce, budu to muset říct vaší třídní a pozvat si rodiče." Tak jsem jí to teda slíbila. A ještě pro Kateřinu: nevím jak klukům, ale holky ve třídě mě berou normálka, tablet jim trapnej nepřijde, aspoň myslím. Kluci se asi smáli, že jim to přišlo vtipný, že stojím čelem ke zdi, jsou to ucha. Ale nevím, jak by se jim líbilo na mém místě. Ten trest byl pro mě tvrdý (ostuda) a možná horší než nějaký jiný. A navíc já už chybu přiznala a ráno se omluvila. Nikoho obtěžovat tabletem nechci, nebudu jen v hodině, kde to nevadí. Chci být férová jak píšeš, bylo to jen takové jedno mé selhání.
Ahoj, promiň, ale trest mi připadá adekvátní. Pokud jsi něco dělala na tabletu a nešlo o věc ke školní výuce (? ), tak pak není co řešit, ne? Podlě mě jsi vyrušovala.
Jsem asi staromodní, ale do tabletu se nedá psát tak rychle jako do sešitu, tzn. tablet je brzda, pže se musíš soustředit na to, jak on reaguje na Tebe (jestli píše správná písmenka atd.) a tím pádem se méně soustředíš na výuku.
A ani za můj druhý názor mě nebudeš mít ráda, ale podle mě, pokud máš nevzhledné písmo, je to důvod ho vypsat, tzn. psát psát psát, aby bylo hezčí a vypsanější.
Jinak ale souhlasím, že tablet může být výhodou ve výuce, je to interaktivní nástroj, jak se učit. Já se s ním učím Italštinu - slovíčka a fráze a je to super. Takže to může být fajn, ale výuku by měla řídit učitelka - i to, co na tabletu děláš.
__
A je to jak píše Parek - mě učitelé opakovaně zabavovali věci a vraceli mi je na konci školního roku Ale šlo o blbosti jako minirádio, kreativní hračky apod. Ty fakt do výuky nepatří. Zabavit tablet by asi tak snadno nešlo, protože to fakt může být pomůcka k výuce.
Věk: 40
Oceňuji, že:
a) jsi uznala chybu
b) jsi se šla omluvit
c) jsi se přestala vymlouvat
To je od tvého prvního příspěvku opravdu VELIKÝ pokrok.
Pokud pro tebe byl trest natolik tvrdý, že to už nebudeš chtít opakovat - tak splnil svůj účel. Od toho tresty jsou. Opakuji, ber to jako ponaučení, že když "porušíš pravidla", může se stát i něco, co tobě samotné přijde příliš tvrdé.
Přijde mi sice stále trochu neuvěřitelné, že na ZŠ v některých hodinách smíte pracovat na tabletu a nevěřím tomu, že na něm svedeš dělat poznámky rychleji než rukou - ale to je jedno - evidentně nejsi hloupá, umíš změnit/přehodnotit názor a už víš, že přestupky mohou mít nepříjemné důsledky, takže věřím, že si příště opravdu rozmyslíš, kde a za jakým účelem ho použiješ.
A jestli se mýlím a opravdu už umíš tablet použít jako výukovou pomůcku (a jen si na něm nehraješ) , tak možná zvaž, jestli by se nevyplatilo se učitelů normálně dovolit, jestli ho smíš používat a ukázat jim třeba, čím je ti tablet při hodině užitečný. Pokud by učitel nebyl úplný debil, musel by to myslím ocenit a také podporovat.
Přeji ti hodně zdaru, s nějakou "ostudou" už si nelam hlavu, za chvíli na to všichni zapomenete.
A beru zpět své první tvrzení, že jsi drzá jak opice - jsem ráda, že se nakonec ukázalao, že když chceš, umíš být rozumná holka.
Jen tak dál.
Věk: 13
Hele lidi, já to asi totálně podělala vím že od vás dostanu asi hroznou sodu. Ale může za to kámoška - Aneta, co sedí v lavici za náma. Při ČJ mě schválně provokovala, hodila mi na lavici vzkaz "puč mi pls na chvíli tablet". Tak jsem jí ho opatrně chtěla dát, ale učitelka si toho všimla a hned že si z ní dělám legraci a porušila jsem slib, co jsem jí dala a že jdeme rovnou k ředitelce. Chtěla jsem jí to rychle vysvětlit, ale vůbec mě neposlouchala akorát mě seřvala a já byla úplně na nervy a v šoku. Pak už jenom vím, že jsem seděla v ředitelně a tam jsem dostala přednášku o tom, že nesmím používat tablet ani jiný věci při hodině, že jsem se dopustila vážnýho přestupku a že budu potrestaná dutkou. Před ředitelkou jsem se pak rozbrečela a nebyla na to schopná nic říct. Pak jsme se s Anetou kvůli tomu strašně pohádali a já jí řekla, že chci aby se přiznala, jak to bylo. Ale ona řekla, že si za to můžu sama, že jsem jí ten tablet přece nemusela půjčovat, tak co by se přiznávala. A to všechno včera (07.02.2017). Nevím teď vůbec co dělat, jestli jít za ředitelkou, omluvit se i učitelce na ČJ, napráskat Anetu, aby dostala taky trest? A co mám říct mámě, stejně se to asi dozví… Jestli je ještě šance tu dutku odvrátit, udělala bych cokoliv. Vím byla to hrozná blbost, když už jsem v ČJ kvůli tomu měla problém. Navíc Aneta jenom provokovala, tablet ani nepotřebovala a vyhecovali jí k tomu nejspíš kluci. Ale to nevím určitě. Promiňte mi to. Kristy.
Věk: 13
Vím, že jsem asi blbá, nechala jsem se napálit. Aneta mě strašně zklamala, teď přidju ještě o kámošku Je mi to hrozně líto fakt.
Věk: 40
Pokud to bylo takto, a tedy jsi tablet nepoužívala a nechtěla použít, ale jen půjčit, tak není důvod ani abych ti já osobně dávala sodu ani není důvod se tu omlouvat. I když pravda je, že opravdu jsi s tím půjčováním měla počkat na přestávku - ale to asi teď už dobře víš sama.
a) mámě to určitě všechno řekni a to co nejdřív - přizněj se i tomu prvnímu přestupku, pověz jí, že jsi za to dostala trest, že jsi se styděla a šla učitelce omluvit. Ten trest a tu omluvu určitě nezapoměň zmínit. A pověz popravdě, co se stalo teď. Protože máš pravdu, že se to máma určitě dozví a je pro tebe výhodnější, když první verze, kterou bude znát, bude ta tvoje a pravdivá. Bude pak mít důvod a argumenty pro to, se tě zastat.
Popravdě ale bych se nedivila, kdyby ti mamka zakázala brát tablet do školy nebo ti ho i zabavila.
b) bohužel se musíš rozhodnout, jestli ti kamarádka stojí za to, abys kvůli ní měla problémy.
Osobně si myslím, že ona jako kamarádka za moc nestojí, když tě v tom takto nechá - a že i když je to pro tebe velké zklamání, tak o takovéhle "kamarádství" není oč stát. Ale chápu, že je těžké o kamarádku přijít a navíc když řekneš, jak to bylo, tak ještě navíc riskuješ dvě věci - že ona to popře a před učitelkou a ředitelkou budeš navíc vypadat jako že se vymlouváš a svádíš vinu na někoho jiného - a krom toho jiní spolužáci by to mohli brát, jako že jsi na kamarádku "žalovala" a mohli by to nespravedlivě mít tobě za zlé.
Na tvém místě bych se asi pokusila s kamarádkou ještě jednou promluvit, a požádat ji znovu, aby se přiznala - a nejlépe bez hádek (!!! ) - ono by ti vůbec prospělo, kdyby ses naučila komunikovat bez hádání se - protože hádky mohou toho druhého jen zablokovat - prostě se "šprajcne" a začne na truc odmítat spolupráci.
Je velmi pravděpodobné, že když se kamarádka přizná, tak trest pro obě bude mírnější než když je to jen na tobě. I když připrav se na to, že ani tak nebudeš bez viny - asi ti bude sděleno to, že jsi jí tablet neměla půjčovat při hodině - že i tak je to vlastně přestupek.
Pokud se rozhodneš kamarádku krýt, asi to bude mít následky, bylo by možná dobré se zeptat i mamky, co máš dělat podle ní. Prostě ji požádat o radu a o pomoc. Přiznat, jak jsi z toho nešťastná, kvůli tomu pochybení, kvůli kamarádce i kvůli tomu, co si teď o tobě myslí učitelka. Myslím, že by byla ještě naděje, že mamka by to mohla zkusit urovnat, abys důtku nedostala - ale může mít i te postoj, že máš tedy přijmout trest jaký ti dají.
Pokud to skončí tou důtkou, tak tě jen chci utěšit, že i když ti to teď přijde jako velký trest, tak je to něco, co později v životě není moc důležité. Myslím si, že to, jak si to vyřešíte s kamarádkou - jestli se v ní definitivně zklameš nebo jestli to spolu nějak urovnáte, jestli tě v tom nechá nebo ne, jestli jí odpustíš nebo ne - že to může být pro tebe mnohem zásadnější než nějaká důtka.
A v případě důtky bych poradila ještě jednu věc. Abys po té, co ji dostaneš, šla přeci jen učitelce říct, jak to bylo. Možná nemusíš kamarádku ani jmenovat - pokud to, jak sedíte, umožňuje, aby tablet poslala ještě někomu dál. Říct prostě, že jsi ho "někomu" posílala, kdo poprosil o půjčku a že toho "někoho" nechceš shodit a on se přiznat nechtěl. A že jsi ten slib učitelce daný tak úplně neporušila, jen jsi chtěla vyhovět spolužákům. To proto, aby o tobě učitelka neměla nespravedlivě špatné mínění a nežila s přesvědčením, jak jsi ji zklamala.
Vim že za tohle smajlíky asi nedostanu, ale i kdyby jsi tu důtku dostala, tak si z toho nic nedělej. Tvůj život ti to vůbec neovlivní Ale tady se jedná hlavně o princip, než o tu důtku. Ta učitelka se taky mohla trochu ovládat, misto toho, aby si tě vyslechla, tak po tobě hned řvala. děs
Věk: 40
Ohledně té důtky naprosto souhlasím - ale to, jak se Kristy snažíš stále navádět proti té učitelce mi přijde nezodpovědné. Ty k ní nemusíš chodit ještě půl roku na vyučování a nepotřebuješ od ní známku na vysvědčení - Kristy ano. A když princip, tak z principu měl v hodině ten tablet zůstat v tašce.
Nemám v úmyslu ji navádět proti učitelce. Spíš jen upozornit na to, že chybu udělala také učitelka, ne jen ona. Proč ji učitelé dřív neřekli, že jim to vadí? Oni ji nic neřeknou, a pak ji dají najednou do kouta a hned ředitelskou důtku. To je podle vás v pořádku? Ta slečna je sice ještě ještě školačka, ale je to také člověk, který se formuje podle společnosti a on nás dospělých se také učí. Každý má být zodpovědný za své chyby. Ne jen ona, a to by měla vědět také. To že udělala chybu ona, neznamená, že chyba učitelů je v pořádku…
Věk: 40
A stále v tom navádění pokračuješ. Teď už nejen učitelka, ale už učitelé.
Nemohu dodat než co už jsem řekla - podle mě je to od tebe nezodpovědné.
Ventiluješ si tu jen nějaké své dětské křivdy, které jsi dodnes nepřekousla, protože ty máš celkově s překonáváním toho, co považuješ za křivdu, problém.
Kristy ale to, že bude mít svoje učitele za debily, co ji nespravedlivě trestají, nijak nepomůže v ničem a určitě ne k lepšímu chování a lepší motivaci pro učení. Což tobě může být jedno, ty v té škole místo ní sedět nebudeš. A to že ti to nedochází, je právě ta nezodpovědnost. Pochybuji sice, že ti je 35, ale zároveň myslím, že ti je dost na to, abys z tohohle už mohla mít rozum.
A stejně tak Kristy ve svých 13letech dozajista není tak hloupá, aby nevěděla, co se při hodině smí a nesmí. Alespoň já ji za tak hloupou nepovažuji. Normální děti v tomto mají jasno na prvním stupni ZŠ. Tak nevím, proč by Kristy měla být výjimka.
Kdyz slecna napsala, že si na ni stěžovali tři učítele, kteří ji nic neřekli, tak uz jsem pochopitelně použila množné číslo. Ty jsi spíš pedeutocetrička, ale výchova by měla být predevsim dialogicka. A to mi v přístupu těch učitelů chybí.
Věk: 40
Dialogická ano, ale ne anarchistická. To už není výchova.
Anarchismus bych tady propagovala v případě, kdybych tvrdila, že si slečna může dělat co chce a neměla by být potrestána vůbec. Což jsem netvrdila. Udělala chybu, ale učitelé také. Ty to popiras a propagujes tady pedeutocentrismus. To je zastaralý způsob výchovy. Ta učitelka ji měla nejprve napomenout a pozvat si ji k sobě na rozhovor třeba do kabinetu. Místo toho si učitelé, jako malé děti chodili stěžovat jen k řediteli, a ten už dívence jen oznámil, že dostane důtku. To je ale krásná výchova. Vůbec se nedivím, že jsou třeba politici takový, jací jsou. Chtějí mít pocit moci. Proč ne, vždyť je to tak učili dospělí… Já být matkou té dívenky, zašla bych za ředitelem a na tento přístup bych si rozhodně stěžovala. Slečně bych trest dala, ale rozhodně ne hned důtku bez jakéhokoliv varování.
Věk: 40
Důtku bez jakéhokoliv varování?
Kristy 01.02.2017
Řekla (učitelka) něco jako: "Dobře, omluvu přijímám, ale příště si dávej pozor, jestli tě ještě někdy přistihnu při hodině s tabletem nebo s mobilem v ruce, budu to muset říct vaší třídní a pozvat si rodiče." Tak jsem jí to teda slíbila.
Daro, ty si z toho všeho vybíráš jen co se ti hodí do krámu a navíc si do toho podsouváš svoje smyšlenky.
Nejsi objektivní a ani být nechceš.
Popravdě si myslím, že tak to máš v životě se vším a proto jsi zažila to, co jsi zažila.
Ale mohou za to vždy ti druzí.
Pochopitelně.
HOWGH
Je až k nevíře, jak se některé ženy dokážou neustále hádat před dětmi.
To mě pěkně štvalo i na mé bývalé.
Tady to jinak nejde ale já už končím… mám na to prostě svůj názor a dál se mi to pitvat už nechce.
Problem je v tom, že tento rozhovor měl proběhnout dřív, než ji postavila do kouta.
Darecku, jsou lidi, kteri se z trestu pouci. Tohle ocividne neni ten pripad. Kolikrat bude jeste opakovat stejnou chybu a bude svadet vinu na druhe? Sama Kristy uznala, ze udelala kardinalni chybu! Prvni trest ji zrejme nestacil. Je to ale dite a ma sanci, ze se preci jenom pouci.
V tvem pripade mam pochyby a obavam se, ze ty sama v zivote neustale chybujes a svadis to na druhe.
Ono je tezke, podivat se do zrcadla a videt tam vinika. Pokud si sve chyby nepriznas sama, nenavadej k tomu aspon deti.
Nevim, jestli ty sama mas deti? Ale jak je chces treba naucit, aby chodily na zelenou? To je nechas chodit na cervenou a v pripade nehody budes obvinovat ridice??
Věk: 13
Tak mamka včera (09.02.2017) ve škole byla a mluvila s ředitelkou. Řekla jí, ať už tablet do školy vůbec nenosím, že mám zákaz, jsou na mě stížnosti od 3 učitelů. To jsem vůbec nevěděla! Doma jsem dostala hrozně vynadáno a mamka si myslí, že jsem si tu dutku a že jsem stála u zdi zasloužila. Akorát se jí nelíbí, že mě v tom Aneta nechala, měla by se přiznat. Všecko ale zapřela, nevím, jestli jí tohle dokážu vůbec odpustit. Ale mám jí ráda jako kámošku a nechci o ní přijít. Řekla jsem jí, že chci aby se mi aspoň omluvila, když už se nepřizná. A od učitelky jsem dneska (10.02.2017) při ČJ dostala za trest udělat navíc 1 referát na knížku podle svýho výběru, který pak přečtu před třídou. To mi nepřijde tak zlý, lepší než stát někde v koutě. Akorát nevím proč další trest, když už dostanu řed. dutku - a to určitě. Navíc mám od zítřka na tablet na týden i doma zákaz, abych si pamatovala, že mi to naši nekupovali na chlubení do školy. Štve mě, že já dostala tresty a ona nic a přitom to vlastně teď zavinila. Tomu řikám fakt spravedlnost!
Věk: 40
Ale ohledně viny jste si s kámoškou fifty-fifty. To, že po tobě tablet chtěla ona, tě neomlouvá, jen to vysvětluje, že jsi měla jiný důvod než prvně. Ale hlavní je, že ty jsi vůbec neměla mít při hodině tablet v ruce! Z žádného důvodu! A bylo ti to jasně řečeno a to vcelku nedávno. I kdyby se kamarádka přiznala, tak NA TOMHLE se nic nezmění.
Dokud nebudeš schopná si v první řadě uvědomovat svou vlastní vinu - s čímž máš evidetentně stále problém - a neopakovat vlastní chyby - což ti taky dělá problém - tak se ti podobné situace budou opakovat a stále budeš za ty chyby nějak postihována.
Učitelka ti pravděpodobně dala další trest proto, protože vidí, že ty tresty jsou pro tebe stále mírné. Stání na hanbě ti přišlo strašně kruté, ale za týden po potrestání klidně v hodině máváš tabletem znova. Čili ten trest na tvé chování neměl vůbec žádný dopad. Důtka pro tebe nic moc neznamená, to jsou jen písmenka na papíru. Takže učitelka si asi myslí, že když si to nějak ODPRACUJEŠ, tak by sis to snad už pamatovat mohla.
Hele, Kristy, stalo se, co se stalo, tak hold budeš mít důtku. To se prostě někdy stane, udělala jsi krátce po sobě opakovaně chybu, tak už musel přijít nějaký formálnější trest (důtka). Prostě pokud to vyloženě v některých hodinách nemáte povoleno, tak do vyučování tablety (mobily nepatří.
No a pak by ses měla taky naučit to, že ať po Tobě bude chtít kdokoliv cokoliv (např. kamarádka půjčit tablet), a Ty víš, že to nemáš dělat, tak se musíš naučit jednat sama za sebe = umět říci ne když je třeba, tzn. v tomhle případě jsi prostě ten tablet kámošce podruhé půjčovat neměla, i kdyby to po Tobě chtěla 100x.
A s tím přiznáním kamarádky, to by dle mého názoru stejně ničemu nepomohlo, protože konečné rozhodnutí o půjčení tabletu záviselo jen na Tobě a Tvém rozhodnutí, nebylo důležité, co chtěla kámoška, bylo důležité, co uděláš Ty. Kdyby po Tobě kámoška chtěla, ať skočíš z okna, tak to taky neuděláš. A o tom to je, nedělat to, co po Tobě chtějí ostatní, když to není správné. Chápeš?
Věk: 13
Čauky, sorry že píšu až teď, my měli jarňáky a největší trest pro mě byl, že jsem měla na tu dobu tablet zabavený a nemohla se kouknout ani na fb. Ale Kateřino, co to píšeš? Já si přece uvědomila svojí vinu i přiznala ty chyby. Taky se už snažím je nezopakovat. Myslíš, že stání v koutě čelem ke zdi před celou třídou byl pro mě malý trest? Tak to se hrozně mýlíš. Když si představím, že tam ještě někdy budu muset takhle stát, stydím se a je to snad horší než celá ŘD. Snášela jsem to hrozně špatně a podruhé mě kámoška vyprovokovala a mě to jenom nedocvaklo fakt. Včera (21.02.2017) jsem četla před třídou referát na knížku a učitelka mě pochválila, že jsem si s tím dala tu práci. Chybu jsem tedy i odpracovala jak vidíš. Tablet nosím do školy dál, ale při hodině už nevytahuju jenom při dějáku, kde jsem domluvená. Koupila jsem si sešity a zkouším psát poznámky ručně. Ale ruka mě bolí není moc na to zvyklá a taky písmo mám nečitelné. A Dany taky nemáš pravdu. Aneta je za to stejně odpovědná jako já a štve mě a dost, že nebyla potrestaná za to, že vyrušovala a ŘD mi trochu zavinila. I kdybych jí tablet nepůjčila i tak bych se musela na ní otočit a tím už bych rušila ne? Učitelka jí měla napomenout a všimnout si která z nás to celé začala. Ale neřikám přece, že na tom nemám vinu. V tom je snad rozdíl ne?
Věk: 40
Kristy, pokud tě ten trest nenaučil, že při hodině má tablet zůstat v tašce, tak ten trest malý byl.
Teď se sice tváříš, že jsi už vše pochopila (i když tvoje tvrzení, že se při hodině MUSÍŠ otáčet na spolužačku, když si spolužačka poručí, tomu tedy neodpovídá ani trochu) , a jak jsi ponaučená - ale to už tu jednou bylo a vydrželo to týden, tak se uvidí, jak dlouho ti to vydrží tentokrát.
A sorry, ale tablet jsi dostala k Vánocům a v únoru sis koupila sešity a bolí tě ruka z psaní? Na podzim jsi psala poznámky jak a čím? Nebo jsi celé pololetí neměla žádný sešit? Písemky jsi psala jak? Nohou?
Nevím, jestli ti to někdo žere - já ne.
Jestli chceš předstírat, že ve 13 letech neumíš normálně psát rukou (!!! ), tak by ses za to měla spíš stydět a ne se na to vymlouvat. Protože to by u tak velké holky byla akorát velká ostuda.
Zadek si bez tabletu ještě utřít svedeš, nebo to už je za ty dva měsíce už taky problém?
"Jestli chceš předstírat, že ve 13 letech neumíš normálně psát rukou (!!! ), tak by ses za to měla spíš stydět a ne se na to vymlouvat. Protože to by u tak velké holky byla akorát velká ostuda."
Ručně už neumím psát ani já, zda to nebude tím, že již 20 let používám na psaní počítač, nebo tablet, nebo mobil. a nevidím sebemenší důvod, proč by se za to někdo měl stydět.
"Zadek si bez tabletu ještě utřít svedeš, nebo to už je za ty dva měsíce už taky problém? "
Panebože…
Jedna lekce pro život, kterou škola neučí, ale Ty jsi ji právě dostala: "život není fér, počítej s tím".
Často se dostaneš do situací, které nejsou Tvoji vinou. Nemá smysl řešit to, koho učitelka potrestat měla. Pokud to budeš řešit, jen se zdržuješ a nic pozitivního to Tobě samotné nepřinese. Touhu po pomstě je dobré otočit v něco pozitivního.
Nejlepší je jít dál za tím, co Tobě a druhým lidem něco dobrého přinese.
Mě se líbí Tvůj přístup, Tvé pocity i poučení, které si jsi z toho vzala.
A celý život se najdou lidi, kteří se budou snažit tě za něco peskovat, nebo, kteří Tě nepochopí. Vyslechni je pozorně, protože v jejich peskování může být trochu pravdy, vyhodnoť jejich názor, ale nikdy se ním nenech rozhodit. Jejich názor nemusí být pravdou a jejich názor nemusí být Tvojí realitou. Vždy si udělej vlastní úsudek. Vždy spoléhej hlavně na sebe.
Věk: 40
Ručně už neumím psát - již 20 let používám na psaní počítač
Té dívce je 13 a pomalu ukončuje docházku na ZÁKLADNÍ škole a tablet má dva měsíce.
V tom je jaksi rozdíl mezi váma dvěma.
A kdybych věřila tomu, že 38letý muž je bez PC neschopen písemného záznamu, za ostudu bych to pokládala taky, protože to prostě patří k základní výbavě výbavě žáčka po absolvování prvního stupně ZŠ. (Pokud netrpí nějakou dysfunkcí nebo jiným omezením či postižením).
Jenže kecáte oba dva, že nesvedete psát rukou.
Ty jen proto, abys byl demonstrativně v opozici - a ona proto, aby dala celému světu najevo, jak je to bez tabletu k nepřežití.
Věk: 40
PS: jen opravuji/upřesňuji - buď pomalu ukončuje základní školu - nebo základní povinné vzdělání - pokud je na gymplu.
Cokoliv co nepoužíváš a již nebudeš v budoucnu potřebovat klasifikuji jako zbytečný přežitek. Do této klasifikace psaní rukou spadá - nepotřebuji ho a již nikdy potřebovat nebudu. Pro mladší ročníky to bude ještě zbytečnější.
Ty se můžeš vysmívat samozřejmě komu chceš, víc to ale vypovídá o tobě než o ní.
A v posledním odstavci se taky pleteš.
Věk: 40
Ušetři si tu 2. osobu.
Já používám a potřebuji. Psát umím a i na tabletu používám zpoloviny poznámky psané normálním psacím písmem pomocí stylusu.
Ale to je jedno, netvrdím, že to dělají/potřebují a budou dělat/potřebovat všichni. Já si na rozdíl od tebe nemyslím, že co dělám a používám já, musí a budou dělat a používat všichni, protože jsem asi nějaký univerzální VZOR všeho, dokonce i ohledně potřeb psaní rukou.
Co já používám a potřebuji já - a to, co používá a potřebuje holka ve 13 - pokládám za dvě naprosto rozdílné věci. Jestliže pro mě jsou už osnovy ZŠ mnoho let pasé a je na mě, nakolik primární vědomosti z nich uplatňuji - pro dítě je zvládnutí základní látky (k níž patří i ruční psaní bez ohledu na to, že pro tebe je to přežitek) dokonce povinné.
Proto je těžko uvěřitelné, že by ti nebylo jasné, že co potřebuješ a používáš ty - 38letý chlap - a ona - 13letý teenager - jsou taky dvě rozdílné věci. Diktát po ní naposled asi nechtěli před dvacet lety a těžko ho směla poslat emailem a určitě ho musela mockrát RUKOU napsat dobře, když je jedničkářka a dvojkařka.
Čili se nepletu ani v nejmenším.
Věk: 13
Hele Kateřino, víš že mě už tak trochu štveš? Nic ve zlym jako, ale tu otázku jestli si umím utřít zadek sis teda mohla fakt odpustit. To bylo od tebe nefér. Loni (2016) jsem měla jenom 2 sešity na matiku a pak 1 na všecko ostatní, ale i tak jsem si dost stahovala z netu ve škole knihovně, kam máme normálka přístup. Na co si taky psát nějaký poznámky na ČJ když si můžu stáhnout z wikipedie, co který autor napsal. A psát umím, jenom písmo mám horší, tak si některý učitelé stěžovali, že po mě nepřečtou písemky a musela jsem jim to občas luštit. Ale nesnášim psaní rukou nejradši všecko do tabletu, jsem snad kvůli tomu špatná? O jaké ostudě to mluvíš? A ještě dotaz. Kdyby ti někdo klepal na rameno a chtěl se na něco zeptat, taky by ses neotočila a dělala, že ho nevidíš? Nic nepředstírám, z chyb jsem se poučila a dám si pozor, vím co by mohlo přijít po ŘD, nejsem tak blbá jak si myslíš.
Věk: 40
Vůbec si nemyslím, že jsi blbá a myslím, že jsi zde několikrát ukázala i to, že umíš být i dost rozumná a mohla sis všimnout, že v takových případech do tebe neryju.
Ale tohle tvoje sdělení, jak bolí, že si musíš něco napsat do sešitu, za blbé považuji a proto moje jedovatá poznámka o utírání pozadí.
To je jako by si někdo stěžoval, jak je bolestivé chodit pěšky a jak je to zbytečné, když máme auta a různá jiná vozítka.
Když už chceš demonstrovat, jak tablet potřebuješ ve vyučování (a nevypadat jako blbá) , tak doporučuji se odvolávat na činnosti, situace, úkony, které bez tabletu fakt dělat nejdou - a ne na takové, které okolo tebe umí každý i bez tabletu. Z toho se pozná, že techniku používáš chytře a ne jen jako kompenzační pomůcku na svoji neschopnost nebo lenost.
A když už tedy ryju, tak:
a) buď si moc poznámek dělat nemusíte, tak tě nemá z čeho bolet ruka a tablet na poznámky nepotřebuješ
b) si musíte dělat poznámky, pak máš ruku zvyklou. Za dva měsíce ti svaly fakt nezakrní.
A co se týče klepání na rameno - ne, myslím, že není nezbytně nutné se otáčet, zvlášť když je člověk za něco podobnéo nedávno vytrestaný. Dá se třeba jen zaklonit na znamení, že poslouchám a pokud kamarádka chce něco tak důležitého, musí jí stačit mi to říct do zad.
Tak se měj a hodně štěstí.
Věk: 13
Tak ta učitelka co máme na ČJ si na mě fakt zasedla. Včera (02.03.2017) jí vytočilo, že jsem si při hodině otevřela colu, měla jsem fakt žízeň. Ale flaška byla nějaká přetlakovaná nebo co a zasyčela a vyteklo to na zem. Pod umyvydlem byl naštěstí hadr, tak mě poslala, ať to utřu. A pak na mě: ale nepůjdeš si sednout, zůstaneš támhle stát až do zvonění a o přestávce si přijdeš pro trest. Tak jsem se s ní zase pohádala a řekla jsem jí, ať mi neotravuje život. To jí naštvalo ještě víc. Nakonec jsem stála zase v koutě - už podruhý a za takovou kravinu. Nebylo to tak zlý, nikdo se nesmál. Ale i tak jsem byla naštvaná a ponížená. A pak jsem dostala 500x doma ručně napsat nějakou přiblblou větu že nemám vyrušovat při vyučování. Prej když se chovám jako v mateřský školce, budu dostávat i takový tresty. No fajn, lepší než 2 z chování, ale za co vlastně? Každej má právo se napít když má žízeň a já jí měla. Nemá mě právo v tom omezovat natož trestat. Jak jsem mohla asi vědět, že je ta flaška přetlakovaná? Moudrá Kateřina zas napíše, že jsem měla pít o přestávce. Ještě k těm sešitům - jak kde někde poznámky musíme mít jinde moc ne
Myslím si, Kristy, že Tobě je úplně zbytečné cokoliv radit a vysvětlovat, Ty si stejně dál pojedeš tu svou písničku = já nic, špatná je učitelka. Tudíž veškeré rady jsou v tomto případě úplně zbytečné.
Akorát doufám, že Ti je jasné, že tímto tempen se k té 2 z chování dříve či později dopracuješ.
Jinak, asi jsi ještě nepochopila důležitou věc, nejen v Tvém dětství ale i v dospělosti stále budou situace, které budou vyžadovat nějaká řešení, tj. schopnost komunikace, jedání, vyjednávání, obhájení se v čemkoliv atd. To v tomto případě znamená, že když už se Ti toto stalo, mohla jsi zareagovat jinak, nikoliv tak, že se s učitelkou opět pohádáš a drze jí řekneš, ať Ti neotravuje život. Sama to ženeš do zbytečného boje, který nemůžeš vyhrát, a ono ani nejde o to, kdo by měl vyhrát, ono jde o to se naučit životní situace řešit - nyní ve škole, později na střední, pak v práci a mezi lidmi vůbec = budeš-li se v různých situacích pouze stavět do opozice a budeš drzá, tím nikdy nic zdárně nevyřešíš, naopak. Ale na to si evidentně budeš muset přijít sama
Věk: 40
Už jsem to psala jednou a tak znovu : dívím se, že jste na to tomu někomu skočili, to je styl erotické povídky a je to opravdu pořád dokola. Někdo se tu dobře baví.
Věk: 13
Tak chci sem jenom napsat, že 2 z chování na konci roku nedostanu. Hrozila mi, ale zachránila jsem se. A ty co tu psali, že se za někoho vydávám jsou vedle jak ta jedle. Kvůli tomu sem psát přestala.
Věk: 23
Jak sakra můžeš používat tablet při hodině? Zkapej do rána, ty špíno rozmazlená. Ještě si stěžuj, že tě učitelka potrestala. Lol.
Věk: 17
Trest si zasloužíš. A měla bys dostat ještě trest doma, teda učitelka by to měla zavolat rodičům a ty by tě měli potrestat. Taky sem zlobila a když jsem to opravdu docela tvrdě schytala (doma) tak si dávám opravdu pozor.
10 nejnovějších témat v kategorii:
Téma |
Odpovědí | Otevřeno |
Datum přidání (Autor) |
---|---|---|---|
Neoprávněná třídní důtka | 6 | 1821x |
23.05.2020 04:04:03 (MightyZett) |
Školní známka, ohodnocení, vysvědčení | 5 | 1540x |
06.04.2020 20:07:03 (MightyZett) |
Všfs - zkušenosti s touto vysokou školou | 1 | 2326x |
01.03.2020 10:44:56 (Petravojta) |
Pozdní příchod do školy a jeho následky | 12 | 2742x |
07.02.2020 06:48:56 (Tomáš Ledvina) |
Mohu mít vyznamenání, když mám dvojku z chování? | 2 | 2042x |
04.10.2019 05:16:54 (Tomáš Holí) |
Dostat dvojku z chování je móda - diskuze, názory | 5 | 1785x |
02.10.2019 05:25:26 (Petr Hora) |
Jak se bránit proti dvojce z chování - rady, tipy, diskuze | 5 | 2950x |
30.09.2019 08:58:20 (Petr Hora) |
Za 10 neomluvených hodin hrozí dvojka z chování | 5 | 1872x |
25.09.2019 18:04:00 (Jiří Kostlivý) |
Přestup z 1. stupně základní školy na 2. stupeň | 1 | 1698x |
04.07.2019 18:44:40 (DASPOLAK) |
Školní absence na střední škole | 1 | 1940x |
07.06.2019 10:43:06 (MightyZett) |