Téma: Benevolentní učitel dávající jedničky za nic - změna školy
Uživatel: Bětka
Věk: 36
Náš syn chodí do šesté třídy základní školy a my začínáme vážně uvažovat, že syna přeřadíme na jinou školu. Ve škole sice žádný problém nemá, nosí samé jedničky a občas nějakou dvojku, jednoduše pohoda klídek žádný stres. Jeho třídní učitel je pohodový a kamarádský, ale kamarádský příliš a tím pádem autorita žádná. A syn tedy tak nějak v pohodě proplouvá, jenže jeho vědomosti jsou nic moc. Když na poslední třídní schůzce učitel řekl, že se nemáme zlobit, ale je nad jeho možnosti naučit děti anglicky, protože těch dětí má ve třídě dvacet, byla jsem lehce v šoku. Já vím, že konkrétně v angličtině není na vině jen učitel, ale i náš syn, který se doma do knížek ani nepodívá, jenže na druhou stranu proč by se díval, když jedničku dostane vlastně každý ať něco umí či ne.
Na můj dotaz proč synovi dává dvojku z angličtiny, když neumí v šesté třídě základní fráze, slovíčka atd. mi učitel odpověděl, že na horší známky mají děti času dost. Jednoduše nevíme jestli uděláme dobře, když půjde na jinou školu, ale momentálně nevidíme jiné řešení. Do čtvrté třídy bylo vše OK a syn se doma i učil, protože měli paní učitelku, která je uměla motivovat a my si těch jeho jedniček a dvojek vážili. Teď však z jeho známek radost nemáme, protože ve skutečnosti je na tom znalostně vcelku mizerně.
Nevím jest-li mu ten vlak už neujel a zda to v nové škole zvládne. Možná jsme váhali příliš dlouho a to i přesto, že sám syn chtěl jít na jinou školu, už v páté třídě. Říkáme si, že bychom byli raději kdyby měl známky horší, ale něco uměl. Co si myslíte vy uděláme dobře, když syna dáme na jinou školu, nebo jej máme nechat dál proplouvat v pohodě a bez stresu a ještě se super známkami na škole, kde nechce učitel své žáky přepínat a stresovat?
(0 lidí)   (0 lidí)  
Stránka otevřena 2425x Předchozí téma | Další téma
Reakce čtenářů
Budu psát z vlastní zkušenosti, ne zkušenosti matky, ale aspoň něco
Škol jsem prošla několik z různých důvodů, stěhováním počínaje změnou oboru konče. Učitel má pravdu v tom, že není v lidských silách naučit děti ve škole naučit jazyk - chce to prostě individuální přístup a hlavně konverzace, což naše školství nenabízí. Mně dokonale naučili jazyk v zahraničí a právě individuálním přístupem učitelek, které se věnovaly jen mě nebo maximálně 2, 3 dětem semnou.
Na druhou stranu je pan učitel opravdu laxní protože dávat dětem už na základce známky z milosti protože na špatné je čas, naučí je, jak sama píšeš, do života že všechno nějak (dobře) dopadne. A to není dobře nejen ve škole. Minimálně na vejšce (alespoň u nás kde je nás jak psů) nám hned v prváku řekli, že kdo tam nechce být ať se zvedne a jde pryč, že se s námi mazat nebudou. A mysleli to vážně. O dva roky později nás je půlka a většina studentů byla odejita spíše nedobrovolně protože mysleli, že to nějak dopadne.
Buď bych na syna nastoupila doma a učila se s ním (to je beztak asi nejlepší - my s bráchou propásli základy češtiny kvůli pobytu v zahraničí a díky každodennímu učení s mámou umíme dnes lépe česky než mnozí naši vrstevníci…), už jen pro představu co umí a co ne a třeba i o co má zájem, kvůli rozhodování i střední škole. Nebo bych zvážila gympl. Jestli existují ještě šestileté, je nejvyšší čas. Pokud nemá vysloveně sen o nějaké specializaci od malička, gympl je takový dobrý předstupeň před výsokou. K té maturitě většinou vždycky nějak dokopou, ale zas to není úplně zadarmo.
Ještě poslední ze zkušeností - dělejte to teď, dokud je syn tvárný. V pubertě budou "všichni debilové a on letadlo" a těžko ho přesvědčíte, aby se učil, protože život nic nedá zadarmo jak byl zvyklý ze základky.
A myslím, že i ta změna prostředí sem tam neuškodí. Člověk se naučí začleňovat do kolektivů a každá menší změna ho pak v životě nerozhodí. Tak buď jinou třídu, kteoru vede rozumnější učitel nebo asi jinou školu…
Myslím, že děláte dobře. Pokud se dítě naučí už na základce učit, lépe to zvládne na střední či učilišti, bude připraven na větší nároky.
Na druhém stupni už je více učitelů a pokud všichni jsou na stejné vlně, tak bych s přeřazením neváhala.
Pokud učitel řekne, že na špatné známky je dost času, tak tady něco nehraje.
Nikdy není pozdě a pokud se nechytne v té nové škole, tím spíše by se nechytl na střední a tam už by to bylo horší.
Ono potom přechod např. z gymplu na učiliště je bolestivější než ze ZŠ na jinou ZŠ.
Moje dcera chodí na školu, kde se s nimi nemazlí, za dvě chyby už je trojka. Taky chodí do šestky. Ale zase mají našlápnuto na to podávat výkony.
Takže já bych byla pro změnu.
Věk: 36
Díky za vaše názory. Máme s manželem stejné názory jako vy. Ono je na jedné straně krásné, že se teď vlastně nemusí učit, ale v momentě kdy přejde ze základky na střední bude úplně mimo. Takže je asi opravdu lepší nečekat a začít jednat. Dneska jsme syna přihlásili na novou školu a doufáme, že naše rozhodnutí je správné. Děkuji za pomoc při našem rozhodování a přeji Vám krásný den.
10 nejnovějších témat v kategorii:
Téma |
Odpovědí | Otevřeno |
Datum přidání (Autor) |
---|---|---|---|
Neoprávněná třídní důtka | 6 | 1821x |
23.05.2020 04:04:03 (MightyZett) |
Školní známka, ohodnocení, vysvědčení | 5 | 1540x |
06.04.2020 20:07:03 (MightyZett) |
Všfs - zkušenosti s touto vysokou školou | 1 | 2326x |
01.03.2020 10:44:56 (Petravojta) |
Pozdní příchod do školy a jeho následky | 12 | 2741x |
07.02.2020 06:48:56 (Tomáš Ledvina) |
Mohu mít vyznamenání, když mám dvojku z chování? | 2 | 2041x |
04.10.2019 05:16:54 (Tomáš Holí) |
Dostat dvojku z chování je móda - diskuze, názory | 5 | 1785x |
02.10.2019 05:25:26 (Petr Hora) |
Jak se bránit proti dvojce z chování - rady, tipy, diskuze | 5 | 2950x |
30.09.2019 08:58:20 (Petr Hora) |
Za 10 neomluvených hodin hrozí dvojka z chování | 5 | 1872x |
25.09.2019 18:04:00 (Jiří Kostlivý) |
Přestup z 1. stupně základní školy na 2. stupeň | 1 | 1697x |
04.07.2019 18:44:40 (DASPOLAK) |
Školní absence na střední škole | 1 | 1940x |
07.06.2019 10:43:06 (MightyZett) |