Téma: Reklamace pomalého internetu
Čau, mám docela velký problém s rychlostí internetu. Ve smlouvě mám napsané, že mám tarif 5 Mbit/s. Zezačátku tomu tak bylo, ale pak se mi to spomalilo na 1 Mbit/s a teď jsem rád, když ten 1 mám. Když jsem volal technikovi, tak byl velice vstřícný a detailně mi popsl, proč ten problém je. Abyh to zjednodušil, tak upgradovali firmware vysílače. No, ale problém s rychlostí to nevyřešil. Když jsem tam volal o 2 týdny později, tak jsem se dozvěděl, že už týden to je upgradované a mělo by to internet o dost zrychlit. No a od té doby, už asi měsíc, kdykoliv tam zavolám, tak mi sdělí, že technik na tom zrovna pracuje. Chci se zeptat, jestli někdo nemá nějaké zkušenosti s tou smlouvou. Zda je možné toto považovat za nedodržení smluvních podmínek a od smlouvy odstoupit, nebo co bych s tím měl dělat?
Díky předem za rady. Krtek
Reakce čtenářů
Tezko ti nekdo odpovi kdyz ani nevime od koho net mas a natoz jakou mas smlouvu. Hodne taky zalezi jestli tu rychlost mas garantovanou nebo negarantovanou. Vetsina poskytovatelu internetu udava negarantovanou rychlost tzn. kdyz budes mit misto 5 Mbit/s jen 1 Mbits/s nic s tim neudelas.
Myslím si, že je to vcelku hrubé porušení smlouvních podmínek ze strany dodavatele, doporučuji sepsat řádnou reklamaci, tuto doručit a dodavatel na ní musí do 30 dní zareagovat.
Dovedu si představit slevu za služby (ta je skoro samozřejmá a měl by ji poskytnout dodavatel služeb) a nebo (v případě, že se problém nevyřeší do 30 dní a nebude mít rychlost, která byla smluvena), tak odstoupení od smlouvy.
Pokud ale chcete fundovanou odpověď (nejsem právník!), obraťte se na bezplatnou právní poradnu online, ale domnívám se, že Vám právnička odpoví zcela stejně.
Jinak my jsme před 7 lety měli bezdrátový (mikrovlnný, tuším) internet od fimry Merit z Olomouce a bylo to přesně to samé. Problém se táhl půl roku, stále k nám chodili technici a říkali, že nás "na trase" něco ruší. Uuuf! Nakonec se myslím smlouva zrušila.
My měli taky problém. Při podpisu nám slíbili hory doly a rok jsme reklamovali. Poskytovatel to svádí na zřizovatele a zřizovatel na poskytovatele, takže kocourkov. Někdo nám radil podat stížnost na telekomunikační úřad, ale k tomu nedošlo. Rychlost se špatně reklamuje, ale prý existuje nějaký pogram či soubor, který si nainstalueš do PC a on zaznamenává rychlost internetu. Potom už máš nějaký důkaz a můžeš reklamovat, ale moc tomu nerozumím.
Tak jsem zjišťoval něco z té smlouvy. Bouhužel jsem z toho nic nechápal. Na netu jsem si našel akorád pár informací o tom mojem tarifu. Poskytovatele mám CS21NextNet a tarif Home Standard. Rychlost download / upload tam píšou 5Mbit / 2Mbit za sekundu. Nakonec jsem tam zavolal a zeptal se jak je to s tou reklamací a oni mi řekli, že v reklamaci to už je od toho mého prvního telefonátu. Tkaže ještě asi týden a bude to 30 dní. Jak jsem tam před 14 dnama volal tam mi už řekli, že fakturaci pozastaví do té doby než mi pojede net normálně a že s nějakým odškodněním, konkrétně se zmínil o měsíci zdarma, můžu počítat.
S tou reklamací moc díky, hlavně Avatárkovi. Pokuď to do toho týdne nedají dohromady, tak od té smlouvy odstoupím a budu si hledat lepšího poskytovatele.