Téma: Nevyřízení pojistné události v pojišťovně - jak postupovat?
Uživatel: Lucy
Věk: 23
Město: Město, Tobě sto, kapitánovi dvě stě
Ahojte,
už je to sice pár dní, ale jak o tom přemýšlím, zase mi to celé, takříkajíc, zdvihlo mandle.
Zajímalo by mě, jaký je standartní postup při vyřizování pojistné události? Naposledy jsem uplatňovala nárok na pojištění před 8mi lety a to to vyřizovala mamka a sportovní klub, kde ke zranění došlo, tak už si to moc nepamatuji.
Ptám se proto, že jsem na podzim hlásila pojistnou událost a když pominu, že se mi paní, co to měla vyřídit ani jednou sama neozvala, je to celé trochu divné. Třeba to, že jsem nevyplňovala žádný formulář, ani jsem nic nepodepisovala. Dokonce ani nekontaktovali druhou, zúčatněnou stranu, a nikdo se nezajímal o podmínky kde a jak se případ stal. Naposled, kdy se mi paní povedlo dovolat mi sdělila, že to vypadá špatně, že to asi neuznají. Už je to pár týdnů, ale žádné oficiální vyrozumění mi nepřišlo.
Mám celkem důvodné podezření, že to milá paní zametla pod stůl a případ se přes ní nedostal a zamítla ho vlastně ona sama. Její postoj bude asi těžko subjektivní, když se to celé týká i jejího bratra, se kterým jsme se nakonec nerozešli úplně v dobrém (na něm pojištění požaduji a ona mu ho zřizovala…).
Dnes jsem se konečně rozhoupala a napsala jsem člověku, který zastupuje servis pro klienty v této firmě, ale zatím jsem se odpovědi nedočkala.
Je to divné nebo jsem taky zaujatá? Přijde mi zvláštní, že jsem za celou dobu neviděla ani jeden oficiální dokument. A nejen to…
Děkuji za názory a zkušenosti Ne, že bych chtěla v pojišťovně dělat vlny, ale myslím, že aspoň na část nárok mám a nelíbí se mi, že mě někdo takhle "oblafnul".
(0 lidí)   (0 lidí)  
Stránka otevřena 5644x Předchozí téma | Další téma
Reakce čtenářů
Takovou dobu a nic? Tak to bych teda ty "vlny" udělala. Od podzimu měli času až až.
Mně spíš přijde divné, že jsi vůbec nic nevyplňovala. To jsi uplatňovala nárok jen po telefonu? To snad ani nejde, ne? Jestli tomu dobře rozumím, tak nemáš v ruce žádný důkaz o tom, že jsi od pojišťovny něco žádala. Píšu tu pro to, že se klidně může stát, když začneš být moc "otravná", že Tě ta paní zapře a bude třeba tvrdit, že ses jen na něco ptala a nic jsi nežádala - jak dokážš opak, když nemáš v ruce žádný papír? Takže všechno začít řešit písemně - včetně písemných (ne telefonických) dotazů na stav vyřízení Tvé žádosti.
Nene, byla jsem tam, všechno si zapsala - ale jen na čistý papír… Teď zpětně mi to dochází. A i to, jak říkáš, že nemám žádné důkazy, že už jsem to hlásila. Před Vánocemi jsem ji posílala email s materiály, ale na něj neodpověděla (mám dojem, že jsem si vyžádala potvrzení o přijetí a vlastně mi ani tady nic nepřišlo). A obecně nereagovala.
Já jsem takový důvěřivý trouba a ještě v lednu jsem si říkala, že se to asi řeší. Přecejen to všechno chvilku trvá. Ale teď si dávám 1 a 1 dohromady.
Tak uvidím v pondělí, jestli mi někdo odpoví a kdyžtak se dojdu poptat osobně. To jsem ráda, že je hned jasný, že na mě ušila boudu a mně trvalo půl roku než mě to ťuklo :-/
Díky za komentář…
Pokud máš nějakou pojistnou událost, tak ji prostě řeš přímo v pojišťovně. Předpokládám, že Ti ten dotyčný způsobil nějakou újmu a Ty žádáš po jeho pojišťovně plnění za tuto újmu.
Nevím nic bližšího oč se jedná, takže Ti můžu poradit jen takhle. Není důvod proč to řešit přes "nějakou" paní co zřizovala pojistku.
myslim ze zadna pojistna udalost neexistuje
dneska v pojistovnach zapisuji kazdy krok a pojistnou udalost se urcite zapisuje taky, sel bych primo na pojistovnu, nebo tam volal pokud je to daleko a chtel vedet jak to vypada s tim a tim pripadem ktery resila ta a ta pani
a proto ze tam nejpis nic nenajdou tak zacit pekne od znova ale ne s tou zenskou co puvodne, navic bych na ni sepsal nejakou stiznost i kdyz stejne nemas dukaz
Já myslím parku, že důkazem bude samotné opětovné hlášení pojistné události. Pokud jde o ČP, pak se paní může třást o židli. Když jsem cca před dvěma lety byla "udělat větr" v ČP já, ani jsem nemusela podat písemnou stížnost. Dotyčná paní byla právě na dovolené a po ní jsem ji už za přepážkou neviděla.
no jo jenze je otazka jestli ta co ji to puvodne oznamovala vubec nekde zaregistrovala/zapsala
protoze kdyz ji rikala ze z toho asi nic nebude atd tak mozna ten papir hned po tom co Lucy odesla hodila do kose
ja kdyz resil opravu z havarijka tak mi prisly minimalne 3 dopisy domu a tak to je u vetsiny pojistoven
takze jednoduse, pokud ta prvni stiznost nebyla podana ( jako ze myslim ze nebyla ) a Lucy nema zadny dukaz ze ji podala tak nemuze nic reklamovat
Pochopila jsem. Já taky žádný důkaz neměla. Pojišťovně někdy stačí i jen skvrna na dobrém jménu serióznosti. Tak jsem si to aspoň vysvětlovala já.
Lucy: jdi přímo na pobočku pojišťovny u které jsi pojištěná, vyplní s Tebou (nebo Ti dají vyplnit) hlášenku o škodní události a požádají Tě o doložení dokladů… Nevím co přesně se Ti stalo, takže nejsem schopná říct přesný postup.
Některé pojišťovny mají hlášení škod i on-line na netu, následně Ti zavolá pobočkář bo likvidátor a řekne Ti co jak bude.
Jinak pojišťovna má na řešení škodní události tři měsíce. Po vyřešení Ti musí dát písemné vyjádření, v případě nesouhlasu s ním máš právo na odvolání. V případě přiznání Ti práva na odškodnění a Tvým souhlesem s vyjádřením má pojišťovna 15 dní na to, aby Ti poslala pojistné plnění.
Určitě děláš správně. Nenechat to být, bojovat, zjišťovat co nového ve věci, rýpat do toho, pořád to řešit, ptát se, otravovat. Nejlépe obrátit se na nadřízeného té paní nebo napsat dopis do centrály pojišťovny, zda obdrželi k vyřízení pojistnou událost.
Pokud jsi nevyplnila a nepodepsala ani jeden papír, myslím si, že se k vyřízení pojistná událost vůůůůůůůůůůbec nedostala. Takže mám stejný názor jako Ty.
Nevím jak to máš Ty, ale já jsem hlášení pojišťovně podával přes formulář na internetu, tedy ne přes lidi, ne přes známé, ne přes potencionální tchýně, tchány apod.
Koukám, že jsem opravdu trubec :-/ No všem děkuji… chybama se člověk učí.
Bylo to víceméně poškození majetku - mému koni jiný kůň způsobil zranění, které bych přešla - to se stává, ale když se to stalo po druhé, protože ustajovatel nebyl schopný mi vyhovět a udělat úplně novou ohradu, aby koně nebyli přes jednu pásku, už jsem se naštvala. Majitelka druhého koně by mi to proplatila, ale stáj je na tyto případy pojištěná, tak jsem to chtěla řešit tak.
Byla jsem ve své pojiťovně a tam mi řekli, že to musím řešit s člověkem, který pojištění zřídil pro stáj. A to je právě sestra majitele stáje a dělá v Allrisku.
Jen, co se rána jakžtakž zahojila, šla jsem pryč - ruply mi nervy, protože kvůli neschopnosti ustajovatele měl Árčí v prsou díru jak fotbalovej míč, která se ještě teď úplně nevyhojila… A teď ještě navrch jeho sestra bude dělat problémy s pojištěním.
Že prý majitel stáje neudělal žádné pochybeni - přinejmenším to, že mě na prvním místě neupozornil, že do stáda přijde nový kůň (a pak mě ani o zranění neinformoval) a za druhé nezjajistil, aby se k sobě koně nedostali ačkoliv jsem ho o to i žádala… To jsou pro mě dost velká pochybení.
No psala jsem někomu z vedení tady v Brně a pokud se k tomu budou stavět stejně, asi cinknu do Prahy a popovídám si s někým z vyšších pozic.
Tak děkuji za názory - já nakonec opravdu neumřu hloupá
Lucy, nechci Tě strašit, ale to vypadá na soudní spor.
Baru, já bohuže počítám i s touto variantou. Kamarád mi hned říkal, ať se vykašlu na pojišťovnu a žaluju poskytovatele ustájení. Platila jsem za služby, které měl poskytovat a neposkytoval. Platila jsem celkem dost a nakonec v říjnu přišel s tím, že nemá na zimu seno a ani ho nemá za co koupit a že přístřešek nestihne postavit atd atd. Nakonec toho bylo ještě víc a teď jako třešnička na dortu tenhle podvod s pojištěním.
Jenže nevím jestli na to budu mít čas, peníze a taky nervy. Pořád doufám, že tu bude možné řešit i jinak…