Téma: Poloprázdné obaly od zboží - také kupujete vzduch?
Také kupujete drahé nic? Nepřipadá vám to jako podvod na zákazníka? Emco, Opavia (opakovaně), Orion, Lipánek, výrobci čajů, Somat, Nestlé, výrobci kakaa, výrobci potravinových doplňků, Madeta, Bonavita, Kinder, Pribináček ad.
Co kdybychom tyto šidiče bojkotovali tím, že nebudeme kupovat jejich výrobky a budeme kupovat výrobky konkurence?
VIDEO DTESTU - PODÍVEJTE SE NA VIDEO KDO NÁS ŠIDÍ
FOTOGRAFIE POLOPRÁZDNÝCH OBALŮ SE ZBOŽÍM ZDE - DTEST
Přesně jak to říká moderátor. Zbytečně padají lesy na papír (nebo se spotřebovává ropa na plastové obaly) na poloprázdné obaly (které hned vyhodíme) a zbytečně se nadměrně používají dopravní prostřeky (kamiony, atd. ). Převáží velký objem a malým objemem skutečně zakoupeného zboží - ničí se tak příroda - a planeta. A tu máme jen jednu.
Reakce čtenářů
tak na jednu stranu pravda ze se temi vsemi zbytecnostmi nici priroda
na druhou stranu pokud je toho vyrobku stejne jako je napsane tak s tim tezko nekdo neco udela
ja vidim v praci to stejne nektere dily jsou tak zabalene ze fakt cumim, nedavno sem jeden dil promeril ( 19x18cm ) a to de krabice by se vlezly 3 kousky
mozna ze zachvili to bude tak ja ve filmech, dostanes velkou krabici metr na metr a z te budes vytahovat porad mensi a mensi krabice az nakonec vytahnes 250g maslo
Možná je složité změnit paramerty na obalové výrobní lince
Ty se sice směješ, ale tohle je víc jak reálné, protože je daleko levnější dělat spousty krabic a jen udělat jiný polep (jednoduché naprogramování) než předělat matici a vyrábět jiné krabice. Takhle to totiž funguje u řady výrobku, které jsou v podstatě stejné, jen mají třeba jinou barvu a samozřejmě jiný přebal.
Směju se, protože odpověď na "nákup vzduchu" může být právě tak jednoduchá …
Já bych tomu věřil. Dělal jsem před mnoha a mnoha lety brigádu ve firmě, kde se vyrábí (sekají) obaly a je to přesně jak píše MitsCa. Změnit obal je fakt složitá věc. Nejen v té výrobně krabic, ale samozřejmě pak i v té firmě, kde se potravina vyrábí se musí všechno "překopat" (takový ty hejblátka, co ohýbají a skládají krabice, atd. ).
Tak on je hlavně hňup ten, kdo to vůbec zavedl (na tu obalovou linku). Ale chápu, že se takové výrobky lépe prodávají. Takže manažer byl ředitelem pochválen jak je šikovný, že rostou tržby "za nic", dostal pořádnou prémii a příroda pláče, protože jí zase přibyly výfukové plyny.
Ale kdo na tom švindlování bohatne? Malé poctivé firmy? Ne - giganti jako Orion a Opavia, které bohatnout nepotřebují. Zajímalo by mě, jak by se na to dívali nároční zákazníci v Německu. Tam si zákazníci diktují jak co bude. Tady u nás … ale škoda mluvit. Nebudeme si kazit den.
Vybrala jsem zajímavý výrok z komentářů-co na tohle říci? Opět EU
Osobně dělám v potravinářství, a můžete si myslet cokoliv i když máte v podstatě pravdu o tom že cena zůstává ale obsah se změnšuje, ovšem bohůžel tu máme EU který dává jasná kritéria o obalech a tam spadá i například ochranná CO2 atmosféra u brambůrek bohůžel na usporu o obsah uvnitř s tím, že cena za tuto práci se promítne na balném v balírně a proto nežli aby se zdražilo, tak se raději ubralo obsahu hmotnosti ne ukor zdražení.
Tak o CO2 nevím, ale věřím. Nicméně když se podíváš na ty potraviny, které tam jsou, tak skoro žádné ochrannou atmosféru CO2 nemají. A tablety Somat (to není potravina) CO2 nepotřebuje a přesto je krabice ze třetiny prázdná. Takže táák
Škoda jen, že občas ani ta ochranná atmosféra nefunguje - možná bych radši výrobky, které vyplní svůj obal a jsou k okamžité spotřebě, než mléko, které vydrží 2 roky a nakonec zjistím, že je stejně zkažené.
Svého času jsem si kupovala yctivie - ty nápoje. Až do doby, kdy přišla "akce" 25% navíc. Jo, obalu bylo o 25% víc, ale po otevření jsem zjistila, že je lahev poloprázdná. ŘÍkala jsem si, že se třeba stala chyba na plíncí lince a jedna lahvička jim ujela. A nakonec jsem zjistila, že jim "ujeli" všechny. Asi se potřebovali zbavit větších lahví a nachytali na to takové naivní trubce, jako jsem já.
Nene, už nebudu kupovat CO2 za takové prachy. Sice konkurence dělá skoro to samé, ale když je možnost beru jiné výrobky. Mám určitá svá kriteria podle kterých vybírám a už mezi ně patří i velikost obalu ku obsahu.
Ale jsem ráda, že nejsem "hnípal" a všímají si toho v podstatě všichni. Fakt mě to vytočilo - peněz nemám nazbyt a vyhodit je za "25% navíc" mně opravdu vadí. Jen s tím asi nic neuděláme
Teda až budu ta bohatá veterinářka a budu mít kravku, tak se s Vámi ráda podělím o kvalitní mléko a mléčné výrobky za rozumnou cenu a v množství o jaké si řeknete
A jinak některé podobné testy ala Nova viz včerejší kontrola potravin, kterou jsem náhodou zaregistroval, jsou trapné. Není v silách potravinových řetezců, aby všechno ovoce co 5 minut kontrolovali, protože samotní zákazníci se chovaji jak prasata, mačkají to, spadne jim to na zem a vrítá to potlučené a pak je jasné, že to zčerná, zplesniví apod.
Jistě obaly můžou být menší, ale to jsem popsal výše. Bohužel zisk je až na prvním místě a příroda někde hluboko…
Včera jsem byl ve fotoškole, takže jsem reportáž na Nově neviděl. Jasný, no. Oni toho ti prodavači maj hodně (jsou to spíš tahači metráků ovoce a zeleniny ze skladu, než prodavači ), takže uhlídat kde hnije paprika je někdy fakt těžký. Proto najdu v odd. ovo-zel něco shnilýho, tak jim to dám do ruky, ať si to vyhoděj "na kompost" a nekafrám. Myslím, že za celej den toho maj i tak plný kecky (v odd. ovo-zel většinou bývaj dva prodavači a ti neví kam dřív skočit, protože lidi - zákaznici, mrchy jedny , furt odnáší to, co oni přiváží).
Kamion (chlaďák) veze zboží v předepsané teplotě, centrální sklad ho uloží do téže teploty a ve finále ho obchod složí do aktuální teploty … a hnilobný proces u natlučeného, nebo namrzlého zboží začíná …
myslim ze ti ze jim to das do ruky at si to vyhodi jim pridelavas prace
vis kolik da prace zamaskovat to zhnile ovoce zpatky mezi to pekne a cekat az si to nekdo koupi
Bojkotovali? Jako že se všicí občané v ČR domluví a potáhnou za jeden provaz? Haha.
Veeeeeeeeeelká naivita, co? Vím, máš pravdu. Jasně, no. Tady to osloví 20 lidí a další milion uvidí velkej obal a řekne JÉÉ! TOLIK A ZA TAK MÁLO! Jasně, o tom to je. Ještě že máme dtest, kterej neovlivní jen 20 lidí, ale třeba i desítky tisíc lidí najednou. A to už by mohlo začít výrobce bolet.
Před nedávnem jsem nad tím přemýšlela. Naprosto souhlasím. Kupř chipsy již dávno nejím, ale byli jsme u známých a z velkého paklíku nám je nasypali na misku a ta se naplnila sotva z poloviny… Respektive 70% obalu tvořil vzduch. Ale jelikož se všechno "sype" a lidi už si nenechají tolik věcí líbit, jak tomu bylo dříve, nemám obavy. Tohle jim neprojde. I já se připojuji k tomuto názoru a také pro to něco dělám.
Ale sám člověk nic nezmůže. Síla je totiž vždy v JEDNOTĚ. Stará známá pravda
Vtipné je, že na výrobu 1 sáčku chipsů stačí 1 větší brambora a troška oleje (a samozřejmě energie), takže náklady minimální, zisky obrovské Tak se vydělává A když dáš velký obal, hned vyděláš ještě víc. Prostě hamty hamty. Peněz není nikdy dost.