Téma: Kdo mi zaplatí rozdíl škody a plnění pojišťovny u nabouraného auta
Tak se na vás lidičky obracím, zda máte někdo nějakou konkrétní zkušenost s řešením následující situace.
Manžel měl nehodu s autem, které používá pro práci. Stál na semaforu a nabourala do něj paní se služebním vozem, protože si nějak nevšimla, že před ní stojí auto.
Na všem se na místě bez potíží domluvili, sepsali hlášení o nehodě, proběhlo ohlášení na pojišťovně viníka nehody. Dali jsme auto do servisu, auto opravili a odeslali dokumenty na pojišťovnu. Nyní nám z pojišťovny přišel dopis o vyřízení pojistné události. V něm je napsáno, že částku 29tis poukázali na účet autoservisu a snížili o 50% plnění za náhradní díly, tudíž celková faktura je o 7 tisíc vyšší a ty máme doplatit servisu my.
A zde je můj problém. Servis nás ještě nekontaktoval, když jsme si jeli pro auto, fakturu ještě neměli hotovou a doteď ji nemáme, takže ani nevím, co za položky tam přesně je.
Nicméně, když jsme dávali auto do servisu, ptala jsem se na pojišťovně jak je to s korekcí ceny v případě našeho auta...v tu chvíli měli samozřejmě jen k dispozici stáří... bylo mi řečeno, že jsme těsně před pěti lety a to by korekce neměla být uplatňována.
Nyní, když jsem se znovu dotazovala proč tam tedy ta korekce je, bylo mi vysvětleno, že vozidlo sice není tak staré, ale má najeto více kilometrů a celkový stav odpovídá tomu, že opravou - výměnou poškozených dílů za nové bylo vozidlo zhodnoceno a tudíž je korekce oprávněná, pokud máme pochybnosti, máme podat odvolání.
Jak takové odvolání sepsat, aby bylo evidentní, že korekce ve výši 50% na náhradní díly je přemrštěná a je vůbec?
Navíc mi připadá, že tento servis má poněkud vyšší ceny než je obvyklé, ale to může být jen můj dojem, samozřejmě.
Když jsem řešila kdysi jinou pojistnou událost, bylo mi ze strany pojišťovny řečeno, že servis musí použít originální nové díly a nemůže je zaměňovat s jinými. To může jen pokud se na tom výslovně dohodneme a událost nejde přes pojišťovnu.
Navíc, jasně beru to pouze ze svého hlediska, bourané auto, i když se nějaký díl vymění za nový na hodnotě klesá, protože stejně dojde k nějakému poškození dalších souvisejících dílů.
Pochopím snížení ceny u nějaké plečky, která sotva drží pohromadě, ale tohle mi prostě hlava nebere. Pokud to přece nejde řešit nějakou levnější variantou opravy, tak by to mělo být hrazeno v plné výši. Tedy tak beru já, protože já škodu nezpůsobila, tak proč na ní mám doplácet.
Na druhou stranu chápu i pojišťovnu, že když se pořádně podívá, tak auto už je po jedné bouračce - nedání přednosti mladíkem s čerstvými papíry. Takže i po opravě jeho cena zase klesla... najeto má kolem 160tis. Jo chápu i tohle, ale....
Zkrátka řešil jste tady někdo něco podobného a vyřešil ke své spokojenosti? Máte nějakou konkrétní radu, jak postupovat, abychom nemuseli doplácet na to, že nás někdo naboural?
Edit. jo a do tohohle servisu já už rozhodně nepůjdu, protože si myslím, že nás o těhle věcech měli informovat a vůbec mám k nim spoustu výhrad. Do budoucna bych raději volila variantu, nechat si vyplatit peníze od pojišťovny a až po té se domluvit se servisem na opravě.
Reakce čtenářů
Veselko vydrž, co udělá servis. Je divné, že pojišťovna fakturu má a Ty ne...
JInak škodu nad rámec poj. plnění by měl zaplatit, ten kdo to zavinil.
Beu_Pet děkuji, čekala bych, ale už se podobná věc s tímto servisem stala a tak tam zítra naklušu pro fakturu a budu zvědavá na to s čím přijdou.
Trochu jsem pátrala a pojišťovna má právo uplatnit až 50% amortizaci na výměnu opotřebených dílů, protože výměnou za nové fakticky stoupne cena toho kterého dílu a tím i teoreticky cena auta.
Má to však, ale malý háček. Je zjevné, že vlivem ujetých kilometrů takhle například vznikne nepoměr při výměně opotřebovaného motoru, tlumičů a jiných komponent auta za zcela nový díl. Ovšem tentýž argument použít při výměně pátých dveří, které do té doby byly bez vady, se mi jeví jako nemístné.
Před nehodou mělo auto xy hodnotu, páté dveře byly v bezvadném stavu a výrobce poskytoval na tento díl 10 let záruku proti prorezavění, což znamená ještě dalších 5 let.
Nyní po nehodě a opravě jsou páté dveře na první pohled stejné, na druhý je patrné, že použitá technologie či barva..v tom se nevyznám... není totožná s tím, jak bylo auto lakováno při výrobě a je pravděpodobné, že odolnost nebude stejná, ale výrazně kratší. Dá se říct, že nemáme páté dveře ve stejné hodnotě jako před nehodou, ale horší, ne tedy lepší. Čímž tedy ke zhodnocení rozhodně nedošlo.
Dále na tento díl je již poskytována pouze základní záruční doba, čímž došlo k jejímu zkrácení a auto tím tedy celkově tratí na své hodnotě.
No a v neposlední řadě auto ztratilo další hodnotu pouhým faktem, že je bouráno.
Takže v konečném důsledku jednoznačně došlo ke snížení hodnoty vozu i přestože byl vyměněn starší díl za nový. Aktuální ztrátu na autě jsem po této nehodě spočítala na 17.000,- z čehož vyplývá, že o nějaké amortizaci a doplatku 7.000,- nemůže být ani řeč, protože účelem amortizace je docílit toho, aby pojišťovna nevyplácela plnění nad rámec skutečného stavu před opravou.
Tak a teď to ještě doladit do přijatelné a velmi srozumitelné formy a jdu podat odvolání.
Věk: 43
JA JSEM TO UZ TAKE ZAZILA, TEDY U DVA ROKY STAREHO AUTA, PLNENI MELO BYT Z POVINNEHO RUCENI TOHO, KDO MNE NABOURAL... MISTO 39 TISIC MI CHTELI TAKE POSLAT JEN 20 TISIC, ZE TO JE PODLE JEJICH TABULEK ! NEDALA JSEM SE, NAPSALA OKAMZITE DOPIS S NADPISEM STIZNOST NA REDITELE ONE POJISTOVNY, CO MELA PROVADET PLNENI, KDE JSEM JIM TO VYTMAVILA, ZE KDYZ NEKDO JINY MI ZPUSOBI SKODU, PAK CHCI UHRADIT CELOU SKODU, ABY BYLO POUZITELNE JAKO PRED HAVARII, Z TOHOTO DUVODU JE POVINNE RUCENI PRECE !!! NEBUDE PRECE ZA POCHYBENI DRUHEHO PLATIT TEN, CO NEMA NAPR. 2 TYDNY AUTO KVULI OPRAVE A JESTE ABY BYL BIT ???? A KDYZ NEDOPLATI DO POSLEDNI KORUNY A PAK AT SI VYMAHAJI NA SVEM DRAHEM KLIENTOVI, KTERY BOURAL , TAK TO DAM K SOUDU A DO MEDII..... VYTMAVILA JSEM MU VSECHNY MOJE POCHYBNOSTI O POSTUPU JEJICH POJISTOVNY.... A HLE .. POJISTOVNA DOPLATILA DO POSLEDNI KORUNY A JESTE SE MI V DOPISE REDITEL OMLUVIL, ZE PRACOVNIK POCHYBIL, ZE SAMOZREJME Z POVINNEHO RUCENI DRUHEHO MA BYT UHRAZENO 100% !!! NEDEJTE SE A OKAMZITE JEDNEJTE !!! ZADNE SOUCITENI S POJISTOVNAMI.... ONI VYBIRAJI MILIARDY ROCNE POVINNE RUCENI A PRAPUVODNI DUVOD BYL : OCHRANA POSKOZENEHO !!! NE JEJICH ZISKY, KTERE SI JESTE ZVEREJNUJI V TISKU !!!!!
SWISIM, děkuji za reakci a také povzbuzení, i já věřím, že to jde...záleží jen na tom jestli se také chce.
Jen Tě moc prosím, už nekřič, moc špatně se to čte.
Reklama?
Už jsem na tohle téma nečekala reakci. Nicméně, když už tu je.....
Pojišťovna uhradila celou opravu + náklady právního zástupce, který nás v jednání s pojišťovnou zastupoval. Bylo to vyřízeno rychle a k naší naprosté spokojenosti.
Takže pokud se vám někdy taková věc stane, nedejte se a obraťte se na dobrého právníka.
10 nejnovějších témat v kategorii:
Téma |
Odpovědí | Otevřeno |
Datum přidání (Autor) |
---|---|---|---|
Naléhavě potřebujete peníze? Můžeme ti pomoct! | 1181x |
24.11.2019 18:14:46 (pastorosasben112) |
|
Necítím podporu | 2 | 1856x |
24.05.2018 15:14:07 (Postracak) |
Nezkušenost v sexu a intimnostech | 1 | 2795x |
02.01.2018 10:58:42 (B) |
Test času na MojeStarosti.cz | 1 | 2106x |
13.11.2017 16:42:01 (Paní Colombová) |
Test vložení obrázku | 1 | 1894x |
28.10.2017 19:04:04 (Paní Colombová) |
Jsem muž s BMW a všechny ženy jsou zlatokpky, přesto mě žádná nechce - v čem dělám chybu? | 4 | 2776x |
26.03.2017 15:59:27 (Gillo) |
Výdělek na internetu a jiné přivýdělky - Vyplňování dotazníků | 2163x |
20.03.2017 01:48:28 (Jan Affi) |
|
Detoxikační náplasti levně | 2232x |
17.02.2017 04:57:28 (zdrženlivá) |
|
Levné detoxikační náplasti | 2225x |
17.02.2017 04:55:47 (zdrženlivá) |
|
Zamilovaná do jiného muže, můj přítel se kterým vím, že bych nebyla šťastná si mě chce vzít - co teď? | 1 | 2798x |
30.01.2017 12:37:40 (KristynkkaCZ) |