Téma: "Zlo neexistuje.“ – rozhovor.
Pán profesor na univerzitě položil svým studentům otázku.
„Je všechno, co existuje, na světě stvořené bohem? “ Jeden ze studentů nesměle odpověděl: „Ano, je to stvořené Bohem. “ „Stvořil Bůh všechno? “ Ptal se dál profesor.
„Ano pane, “ odpověděl student.
…Profesor pak pokračoval. „Jestli Bůh stvořil všechno, znamená to, že Bůh stvořil i zlo, které existuje. A díky tomuto principu: naše činnost určuje nás samotných, tedy Bůh je zlo. “
Když student toto vyslechl, ztichl. Profesor byl sám se sebou spokojený. Najednou zvedl ruku jiný student. „Pane profesore, můžu vám položit jednu otázku? “
„Samozřejmě, “ odpověděl profesor.
Student se postavil a zeptal se: „Existuje chlad? “
„Co je to za otázku, samozřejmě, že ano, tobě nikdy nebylo chladno? “
Studenti se zasmáli otázce spolužáka, ale ten pokračoval.
„Ve skutečnosti, pane, chlad neexistuje, v souladu se zákony fyziky je ve skutečnosti chlad pouze nepřítomnost tepla. Člověka a předměty můžeme popsat a určit jejich energii na základě přítomnosti, anebo vytvoření tepla, ale nikdy ne na základě přítomnosti či vytvoření chladu. Chlad nemá svoji jednotku, kterou ho můžeme měřit. Slovo chlad jsme si vytvořili my lidé, abychom mohli popsat to, co cítíme v nepřítomnosti tepla. “ Student pokračoval: „Pane profesore, existuje tma? “
„Samozřejmě, že existuje, “ odpověděl profesor.
„Znovu nemáte pravdu, tma stejně tak neexistuje. Ve skutečnosti je tma díky tomu, že není přítomno světlo. Můžeme zkoumat světlo, ale ne tmu. Světlo se dá rozložit. Můžeme zkoumat paprsek za paprskem, ale tma se změřit nedá. Tma nemá svoji jednotku, ve které bychom ji mohli měřit. Tma je jen pojem, který si vytvořili lidé, aby pojmenovali nepřítomnost světla. “
Následně se mladík zeptal: „Pane, existuje zlo? “ Tentokrát profesor nejistě odpověděl: „Samozřejmě, vidíme to každý den, brutalita ve vztazích mezi lidmi, trestné činy, násilí, všechno toto není nic jiného, než projev zla. “
Na to student odpověděl: „Zlo, neexistuje, pane. Zlo je jen nepřítomnost dobra, tedy Boha. Zlo je výsledek nepřítomnosti lásky v srdci člověka. Zlo přichází tak, jako když přichází tma, nebo chlad – tedy v nepřítomnosti světla, tepla a lásky. “
Profesor si sedl.
Ten student byl mladý Albert Einstein.
Říká se, že ve skutečnosti tím studentem nebyl Einstein, že je mu to pouze přisouzeno. Je úplně jedno, kdo tento rozhovor vedl, důležitý je jeho obsah a poučení se. Mějte nádherný den!
Reakce čtenářů
Moc pěkné Pluťásku. Má to hlubší smysl a chce to chvíli k zamyšlení. Kdysi lidé více věřili a od toho se odvíjela i láska a pokora k životu. Dnes se lidé zastaví, až je nějaká událost, nebo duševní zranění přinutí. Ale i tohle přinesl pokrok.... nejen dobré věci, ale i hodně ztrát.
Einstein, Albert v kontextu má význam jeho postoj k náboženství a víře v Boha. Einstein odmítá nějakého osobního Boha (tj. boha jako osobu) a za náboženství považuje nezměrný vědecký údiv nad harmonií světa poznatelnou rozumem (a tedy samu rozumnou), je tedy spíše spinozistou.
Jinak zajímavé vysvětlení, že by z toho jeden zblbl.
Ale naprosto souhlasím s tím, že zlo je výsledek nepřítomnosti lásky v srdci člověka.
Pluto, ty nám dáváš k zamyšlení věci, ale to je jen dobře, člověk by se měl zamýšlet do hloubky nad vším, co k životu patří, ale bohužel dnes je tak hektická doba, že nad vším přemýšlíme jenom povrchně.
Skvělé Pluto.
Když se nad tím zamyslíš, je to tak pravdivé. Já tedy v Boha nevěřím, ale v konečném důsledku je to jedno, protože věřím v zákon akce a reakce, v zákon toho, že co vyšlu, se mi vrátí v mnohem horší podobě.
Nežiji podle desatera, ale podle toho, co sám nemáš rád, nedělej druhým. A to je vlastně totéž.
Kolikrát, než něco udělám či řeknu, se zkusím vcítit do kůže toho druhého a představit si na jeho místě sebe.
Je třeba, abychom se začali mít více rádi my sami a v ten okamžik budeme mít více lásky i pro druhé.
Pluto, moudrost, děkuji ti. Zase něco přidej ze své studny pokladů pro ducha i duši. Pavla
Myslím, že nebýt zlý člověk s Bohem nesouvisí. I ateista může být slušný člověk. Poněkud horší je zlý věřící....
Když jsem četl prvýkrát tento rozhovor, tak jsem si ho přečetl třikrát za sebou, abych tomu porozuměl. Četl jsem pomalu a slovo po slovu. Nenapadlo by mně reagovat tak, jak reagoval student v rozhovoru se svým profesorem. Musel a chtěl jsem se o tento rozhovor s vámi podělit. Je to pěkné.
Pluto, také jsem to četla víckrát i dědečkovi a už jsem tu moudrost poslala dál do světa.
10 nejnovějších témat v kategorii:
Téma |
Odpovědí | Otevřeno |
Datum přidání (Autor) |
---|---|---|---|
Pro Medvěda | 3 | 3143x |
29.10.2020 20:08:40 (Beu_Pet) |
Sanitka parkuje na místě vyhrazeném pro invalidy | 1 | 2437x |
05.06.2020 17:49:53 (mafianka) |
Nepovedé ombré - kolik bude stát oprava? | 1 | 1879x |
28.04.2020 22:44:12 (Nikki) |
Proč jsou češi neposlušní k nařízením | 3 | 1788x |
13.04.2020 14:10:05 (Honejs) |
Renos - něco o mně, můj život nezadaného, nenávist k zadaným | 69 | 3759x |
14.01.2020 12:21:33 (Renos) |
Rypoušička není Rypoušice!!! | 4 | 1742x |
12.01.2020 16:05:30 (Rypoušice) |
Jak zapadnout do kolektivu - rady | 28 | 2444x |
13.12.2019 23:30:40 (Nikki) |
Zastání před trestem | 1 | 1942x |
24.11.2019 18:30:19 (Jirka Nový) |
Dotazník k bakalářské práci zaměřený na skupiny rizikových osob na trhu práce | 1 | 2371x |
07.05.2019 13:44:57 (Jan95) |
Jak odstranit téma z webu MojeStarosti.cz - postup, návod, informace | 3 | 2574x |
17.06.2018 23:56:43 (Someone) |