Téma: Integrovaná jízdenka ČD - vysvětlení, definice, co je to?
Při cestování vlakem po Čechách, nebo po Moravě si můžete zakoupit obyčejnou jízdenku, nebo levnější integrovanou. Ne už ale z Čech na Moravu a opačně. Co vůbec znamená v tomto případě "integrovaná" a proč jsme rozděleni na dvě různá území? Vysvětlí mi to někdo? Díky*
(0 lidí)   (0 lidí)  
Stránka otevřena 4761x Předchozí téma | Další téma
Reakce čtenářů
Díky, je to zajímavý a dobrý odkaz. Něco tam sice vysvětleno je, ale nechápu co tím chtěj básníci říct. Spíš to vypadá jako nějaké zvýhodnění určitých regionů. Některé jsou i propojené, ale proč tak a ne i jinak stejně nevíme, že. Je ale pravda, jak se tam říká, že to ČD sami nenabídnou. Jakoby to měli odněkud nařízeno (integrované systémy), ale nechtěli to plnit. Divná společnost …
Tady na tom příkladě je vidět, že to všichni s námi myslej dobře. Ha, ha.
A to jsem to ještě blbě napsala, protože to platí i u autobusů. Ani jsem si to neuvědomila v té rychlovce, s jakou mě to vyvedlo z míry, když mi manžel řekl, že to z Čech (HK - SU) k nám neplatí.
Proto je to ta integrace. Né??? Chtějí víc a víc za dopravu, ale pro lidi nic kloudnýho neudělají. Polovina vlaků dle novýho grafikonu přestala jezdit, ty co jedou tak zas třeba nemají přípoj jinam atd. a o autobusech snad ani nemá cenu se šířit.
Tos mi teda něco připomněl!
Před cca dvěma lety jsem jezdívala z práce busem. Ten měl u nás dvě zastávky. Na začátku města a na jeho konci. Cca vprostřed bydlím a autobusová zastávka je téměř u baráku.
Když jel fajn řidič, zastavil mi tam a když jiný, tak odmítl. Obrátila jsem se tehdy "ke kováři", zda by nemohli zajistit zastávku i vprostřed. Odpověděli mi, že tu už ten požadavek byl, ale že "město" jim to zamítlo s tím, že zmíněná zastávka je před zrušením.
Jak to dopadlo? Zastávka je stále v provozu a bus u ní nestaví …
A tak jezdím autem a mám je … hádej kde.
Tam co i já. Jelikož musíme se ženou být přes týden v Pcích, kvůli mojí mamince (91 roků) a kvůli tomu že jsem prduch, tak jezdíme teď do Teplic n. Met. jenom od pátku do neděle. Radči jedem autem, neboť obslužnost klesla tak, že by to pro nás nemělo cenu. A finančně? Skoro to stejný, ale s tím rozdílem že čekat zda to pojede nebo né…tak na to už nemám nervy.
"Integrovaná jízdenka" je asi výraz pro jízdenku daného systému integrované dopravy (v Praze PID, v Brně IDSJMK, v Ostravě ODIS atd.). Pro ty, co netuší co to je: http://cs.wikipedia.org/wiki/Integrovan%C3%BD_dopravn%C3%AD_syst%C3%A9m
Shlédla jsem tu reportáž ČT - v ní jede paní z Brna hl. n. do zastávky Nelepeč,, Žernůvka (říká jen Žernůvka, ale název zastávky zahrnuje i název obce s rozš. působností). Našla jsem si tedy spoje mezi danými místy a informace o tarifu IDSJMK spolu s plánkem sítě. Zjistila jsem, že do Žernůvky vlak nejezdí, jen autobus - paní tedy jezdí z Brna do Tišnova a tam přestupuje na autobus do Žernůvky. Celá trasa je v systému IDSJMK, takže pokud si koupí jízdenku pro 4 pásma za 49, - Kč, stačí jí jízdenka na vlak i autobus, pokud si koupí jízdenku ČD do Tišnova (bez slev, dejme tomu, že není v důchodu), zaplatí za ní 51, - Kč a v autobuse pak zaplatí dalších 10 Kč za jízdenku Tišnov - Žernůvka, celkem tedy 61, - Kč.
Osobně mám s pokladními ČD velmi dobré zkušenosti - vždy mi ohledně slev poradili a sami mi při nákupu jízdenek nabízeli možné levnější varianty. V tomto ohledu jim reportáž dost křivdí. Jestli si paní předtím kupovala lístky na autobus a vlak zvlášť, je to smutné, ale za to pokladní nemůže. Navíc nechápu, proč stojí frontu u pokladny, když si jízdenku může koupit v automatu jako si kupuje lístky na tramvaj (pardon, na šalinu).
Problém je dle reportáže ČT v tom, že lidé málo vědí o integrovaných dopravních systémech. Zmíněná paní si však mohla povšimnout při hlášení, že vlak je vlakem linky S3 a mohla se zeptat, co to znamená, mohla si všimnout map IDS na zastávkách apod. V Praze hlásí u každého vlaku PID, že v něm platí tarif PID - např. "v úseku Praha - hlavní nádraží až Čerčany platí také tarif Pražské integrované dopravy". Divila bych se, kdyby v Brně obdobné hlášení neměli
Integrovaná doprava má kromě integrovaného jízdného (jedna jízdenka platí u více dopravců) také výhodu slev pro držitele předplatních jízdenek - např. mám-li pražkou "tramvajenku" a jedu do Průhonic, zaplatím (ukážu-li platný průkaz řidiči) jen 12 Kč místo 40 Kč, podobně jedu-li vlakem do Kralup na Vltavou, zakoupím si jízdenku ČD z Prahy-Sedlce (poslední zastávka v Praze) a místo 45, - Kč zaplatím 33, - Kč (s In25 jen 25, - Kč). Navíc kdybych nepospíchala nebo kdybych byla extra rychlá, mohla bych si koupit jen jízdenku PID na 3 vnější pásma za 24, - Kč a v Sedlci si jí na nástupišti označit .
PID dokonce vypracoval pro méně informované cestující jakéhosi průvodce: http://www.ropid.cz/files/php-skripty/tarif/index.php