Téma: Informační cedule, tunely a vlakové přejezdy - ovládá je někdo s mozkem?
Vzhledem k tomu, že celkem jezdím autem, tak si všímám čím dál tím více různých z 90% nesmyslných informací na informačních tabulích na Pražském okruhu a na dálnici D1.
Jak to asi mají zařízené, že znají aktuální stav silnic - to se spoléhají na předpověď počasí nebo na kamery na cestách? Asi jo. Něco tam napíšou (navíc jen česky) a pak asi hodinku dvě spinkají.
Beztak jde zas a furt jen o buzeraci, protože směrem od letiště nedávno byla 80ka až za druhý tunel a přitom cesta byla mokrá, byly 3 stupně nad 0. Za druhým tunelem omezení zrušeno, ale tam sněžilo a byl -1 - a jet se mohlo klasicky 130 km/h. Prostě nesmysl.
Pak tunely na pražském okruhu - kua na co stavěli, když to furt zavírají? Teď (je to asi 3 týdny) tam hořel kamion a je to zavřené (nebo předevčerem bylo). Když se dělá kontrola, tak je to taky omezené ale nikdy tam není nikdo vidět. Navíc jak nějaký pán správně dnes na Impulsu říkal - jak je to svedeno do jednoho tubus, nedá se tam jet bez zavřeného přísunu vzduchu z venku. To nepostavili tak, aby větráky byly tak výkoné, aby stíhaly odsávat smrad z aut?
Pak bych mohl pokračovat s vlakovými přejezdy - jede vlak, projede, ale signalizace furt bliká. Proč, když další vlak nejede a ten co projel jen tak zpátečku nedá? Znám pár přejedů, kde to někdo nastavil hlavou - začne blikat, za 15 s jede vlak, projede a za 3 sekundy po posledním vagónu signalizace končí. Ale většinou začne signalizace, čeká se doba jak prase, protože vlak ještě stojí třeba na zastávce (- viz přejezd u Karlštejna - signalizace začíná houkat, když vlak přijíždí do stanice Karlštejn ale přejezd je až za stanicí anebo z druhé strany projede vlak, zastaví ve stanici, ale signalizace furt jede a skončí až odjede ze stanice. Vlak nečouhá do přejezdu, další 2 vlaky by se tam vešly -) a pak až to vypnou.
Fakt se mi zdá, že tyhle posty (ať už vedoucí, co to nařizují nebo ti, co to dělají a mohou sami nastavovat) zastávají lidi, co nemají rádi druhé a vyžívají se v tom, když mohou druhým život znepříjemnit.
Některým to asi nepřijde, ale pokud jezdíte více a projíždíte třeba stejným úsekem několikrát, tak vás to už nas. štve.
Prostě mě tyhle věci vadí a k tomu hláška na úřadech, když se ptám, kdy bude to a to: "Ze zákona na to máme 30 dní." To už se mi otvírá kudla v ruce. Stačí říct přece - "myslím, že byste to mohl mít příští týden". Ale státní úředníci, to je děs běs.
Dík, že jsem se mohl vykecat.
Reakce čtenářů
To už je takový folklór v republice. Není to jen PHA plná nesmyslů.
Nejsme v tom ale sami. V PL najdeš přechod pro chodce na dálnici, nebo taky na mapě most přes řeku, který je ale jen v mapě …
jizdy po D1 spocitam na jedne ruce takze to nejak neresim
ale ty prejezdy to je nekdy fakt neco, vcera sem stal u koleji, zacla blikat cervena, asi po minute seteprv spustily zavory a behem tri sekund proficel rychlik
Mitco, na otázku proč bliká signalizace u přejezdu Ti mohu dát dost vyčerpávající informaci. Začátek blikání je daný zábrzdnou vzdáleností (ta se vypočítává dle traťové rychlosti, váhy, účinku brzd atd.). Tudíš logicky je dosti dlouhá, aby fíra měl čas zastavit před přejezdem pokud by se tam něco dělo. Konec signalizace je daný uvažovanou nejdelší délkou vlaku. Tudíš první spojená náprava odpojí signalizaci. Zapnutí i vypnutí signalizace se děje v tak zvaném izoláku a vždy toto obsloužení má na starost první náprava vlaku. To že signalizace jde i když stojí vlak ve stanici je daný tím, že některá náprava stojí v " izoláku" a zabezpečovací zařízení nemá danou informaci, že vlak projel a tudíš nemůže ukončit signalizaci a zvednout šraňky. Pokud Ti stačí jen takovéto krátké vysvětlení, dobrý, pokud by jsi chtěl obšírnější, dej mail a vysvětlím Ti to podrobně.
P. S. Nikdo to nevypíná ručně vše je v automatice zabezpečení.
Ano, pokud to ROI v noci nerozebere…Problém železniční signalizace je trošku složitější, taková situace, kdy stojí třeba odstavené vagony na koleji dlouhou dobu, kola korodují a jsou třeba podsypané pískem a nesignalizují na panelu obsazenou kolej, to je na delší povídání…
Medvěde, kola v místě kde jsou na kolejnici tak nerezaví, ale zbytek nákolku a okolku ano. Jelikož jsou tyto vago'ny, ale za izolákem tak to ničemu nevadí. Kolej je neustále obsazená. Potom při posunu nebo jízdě je problém ze signalizací, ale první brzdění to spraví. Špalky to ošoupou. Problematika AŽD se tady nedá popisovat, to víš i Ty, ale aspoň něco na vysvětlení.
To je mi jasné, že je to automat. Mám rozum (nebo aspoň myslím ). Ale jak jsem psal, vlak projede a stanice je tak daleko, že by se tam vešel další vlak a stejně to ještě bliká a až se rozjede to zhasne. Ano, asi tam stojí v tom místě sepnutí, ale jaký debil to tak nastavil?
Další věc - začátek blikání - u nás v Beskydech to fakt začíná blikat tak 10-15 s před příjezdem vlaku a to tam jezdí jak courák, tak osobní vlak, který extra pomalu nejede. A oba se vypínají po odjetí cca 3 sekund - zadek vlaku je "skoro nadosah". Naproti tomu na Praze Západ je přejezd, kde jezdí většinou jen courák a to se zapne a čekáš a čekáš a čekáš. Projede a čekáš a čekáš než dorazí na zastávku, která je zase asi o 400 metrů za přejezdem.
Teorii znám, jen by mě zajímalo, jací k. k. ti to tak nastavujou a proč. S bezpečností to nemá co dělat.
S bezpečností to má co dělat. Neustále je to o tom jaká je tam traťová rychlost, sklonové poměry atd. Není to o tom jakou rychlostí tam ten vlak jede, ale jaká max. rychlost tam byla konstruována. Podle ní se musí dělat i zábrzdná vzdálenost.
Bohužel teorie, příručky a nařízení jdou velice často proti zdravému rozumu a praxi.
Ano i tak bývá.
Ještě ad pražský okruh a informační cedule:
Bývá na nich třeba napsáno, že Tunel Lochkov uzavřen. Jenže on je otevřen jeden tubus pro oba směry, takže lidi to ignorují a třeba dnes je opravdu uzavřen celý.
Proč je tak složité tam napsat - Tunel Lochkov - provoz omezen na jeden tubus?
Ti, kteří to neznají, pak sjedou radši a musí přes centrum, kde se pěkně zasekají.
10 nejnovějších témat v kategorii:
Téma |
Odpovědí | Otevřeno |
Datum přidání (Autor) |
---|---|---|---|
Odtah vozidla - už jste ho někdy zažili? | 4 | 1494x |
10.03.2018 20:26:04 (Paní Colombová) |
Pravidelná údržba tunelů na pražském okruhu | 4 | 3275x |
15.10.2012 18:06:25 (MitsCa) |
Dálniční policie ČR bude mít 20 novými VW passat - těšíte se? | 11 | 4904x |
01.04.2012 14:19:31 (Avatárek) |
Aktuální dopravní informace na www.tudyne.cz | 7 | 5524x |
15.02.2012 23:03:17 (Barča) |
Dálniční známka 2012 - cena | 8 | 4805x |
24.08.2011 23:26:24 (Avatárek) |
Na opravu silnic, dálnic je potřeba 50 miliard, 90% silnic má po životnosti | 2 | 2901x |
11.05.2011 06:57:29 (Avatárek) |
Silnice jsou po zimě v katastrofálním stavu - silničáři jsou v nedohlednu | 12 | 3427x |
12.04.2011 08:37:33 (Avatárek) |
Strach z řízení auta ve městě - jsem nervák, bojím se křižovatek | 2 | 4692x |
01.02.2011 22:43:29 (Meke) |
Pražský okruh - je to jen díra na peníze? | 1 | 2615x |
13.12.2010 20:32:39 (Dan) |
Olomoucké přednádraží 2010 - někde udělali soudruzi inženýři chybu | 12 | 3561x |
20.08.2010 12:15:48 (Avatárek) |