Téma: Je lepší automatická nebo manuální převodovka - zkušenosti, názory, diskuze
Tak jsme s návštěvou vedli rozhovor na téma převodovky v autě a samozřejmě jsme nedošli k žádnému závěru... Naši známí mají dvě auta s automatickou převodovkou, my máme dvě auta s manuálem... Zejména kamarádka tvrdě hájila automat, že se jí daleko lépe jezdí... Já teda nevím, zkušenosti s automatem nemám vůbec žádné, ale na manuál nedám dopustit... Také moje manželka tvrdí, že manuál je větší sranda a automat nechce ani omylem... Jak se na tento věčný problém díváte vy.. ? Pokud je špatný mezičlánek mezi pedálem a volantem, tak je to stejně fčudu...
VYZNAVAČ MANUÁLU - JEDU ŠKODOVKOU - VIDEO
Reakce čtenářů
Myslíš automatickou spojku? Tak to máme na jednom autě a já s ním nekamarádím. Nevěřím ničemu, co má jen dva pedály...... a taky nemám ráda boule na svém čele, páč se při řízení kochám a se spojkou řadím automaticky, no a když je místo ní brzda s razancí sobě vlastní na to dupnu... všechno v autě letí dopředu. Pípání při couvání, taky nefunguje.
Jednoznačně dávám přednost manuálu.
S automatem jsem také sem tam jezdila. Přesednout z manuálu na automat není problém, ale jak bych to řekla... je to pro lidi co jezdit neumí. Asi tak. V automatu v podstatě jen držíš volant, přidáváš plyn nebo brzdíš. To není ježdění a nic moc pro to nemusíš umět.
Já ráda auto ovládám a k tomu prostě manuální řazení patří.
Co však musím na automatu uznat, je super v zácpách a pro ty, kteří se neumí rozjíždět do kopce... nicméně plynulé rozjíždění v kopci patří mezi základní dovednost řidiče.
Samozřejmě bez ruční brzdy.
Ale v zimě s ručkou to je teprve zábava
No taky vlastní zkušenost s automatem nemám, ale od lidí, kteří ho mají vím, že by už neměnili. Musím souhlasit, že na popojíždění v koloně je automat nepřekonatelný, ale taky na mauál nedám dopustit. Holt zvyk je zvyk.
Ja som mal česť si vyskúšať automat v rôznych značkách, aj prémiových. Na mojom aute mám normál manuál. Takže viem si urobiť názor, ale zase, je to môj názor, koľko ľudí, toľko chutí
Automatická prevodovka je v prvom rade stroj, ktorý reaguje až na náš podnet, čiže vždy iba reakcia, nikdy nič neurobí dopredu - teraz hovorím o plne automatickom režime, nie páčky pod volantom. Napríklad, keď človek potrebuje predbiehať, na manuálnej prevodovke si podradí dopredu, ale automat zareaguje až po stlačení plynového pedálu, tam mierne stráca čas.
Aj samotné preradenie rýchlostného stupňa je niekedy dosť pomalé, zavisý od značky auta. Viem, že Ferrari a podobní borci už používajú automat s dobou preradenia v milisekundách, ale bežné značky ešte bývajú dosť "komótne".
Taktiež, automatické prevodovky majú v priemere mierne vyššiu spotrebu, lebo nedokážu, teda aspoň zatiaľ tak dobre ako človek, prispôsobiť rýchlostný stupeň samotnej rýchlosti vozidla. Človek to zatiaľ robí najlepšie, pretože aktívne mení svoj "jazdecký profil". Uvediem príklad : potrebujem sa rýchlo rozbehnúť, tak podržím jeden prevodový stupeň, aby sa auto rýchlejšie rozbehlo..... alebo v diaľke vidím kolónu, tak už dopredu spomaľujem motorom, aby som znížil spotrebu.
Samozrejme technický pokrok ide rýchlo dopredu a niekotré automobilky už majú naozaj pokrokové systémy, ale ešte stále to nie je ono, lebo počítače sa ešte nedokážu aktívne učiť samé. Človek ja zatiaľ ako jazdec prispôsobivejší. Technika sa vždy riadi vopred stanovenými pravidlami, čo je síce aj výhoda, ale na druhej strane jej nevýhoda.
A pre mňa, ako človeka, ktorý si vie jazdu aj užívať po jazdeckej stránke, a nepotrpím si na extra komfort, je potrebná tzv. spätná väzba od vozidla, cítiť, čo auto robí, kde treba ubrať a pod. Takže automat zatiaľ nie je moja voľba, tam je nízka spätná väzba. Ale viem si predstavit, že vo vyššom veku, keď bude mojou prioritou komfort a pohodlie, tak kľudne prejdem na automat, lebo vyžaduje menej akcií vodiča
Toľko môj názor, pardón za obšírnosť
Myslím, že obojí je o zvyku. S tou spotřebou už to taky tak není.
Ale v automatu se za jízdy líp jí, telefonuje a kouří
S tím kouřením je to fuk, protože stejně nevidíš na cestu...
Jo vidíš vlastně!
Doma máme manuál. Když ale manžel dostal v práci Dafa s automatem, zkraje se mu to moc nelíbilo, hned by měnil zpět. Po čase dostal dalšího, opět s manuálem a brblal, že automat byl lepší. A tak jsem došla k závěru, že je to pouze o zvyku (a o spotřebě).
Automatická převodovka - je to pohodlné, je větší spotřeba paliva.
Manuální převodovka - víc si jízdu užiješ a jsi víc "svým pánem", je menší spotřeba paliva.
Bejvávalo. Napíšu více zítra večer.
Nejlepší je poloautomat takové ty páčky pod volantem by se mi líbily, jenže to mají většinou jen sportovní vozy na které (ZATÍM) nemám
U nových aut jde vice či méně o zvyk. Ale u jetých vozů je to o penězích. Opravit spojky a brzdičky v automatu není nic levného. Tato oprava může stát taky 10nnásobek nejdražší spojky do manuálu.
Vím o čem mluvím, opravuji oboje více než 40 let.
Věk: 32
Město:Praha 6
Ahoj lidi, hele jak je to dnes u auty střední třídy jako je Kia ceed SW (kombík) - tohle auto se mi zdá jako celkem rozumné. nejsem náročný na drahá auta výbavu atd....
mám dobré zkušenosti s manuálními převodovkami a po automatu pokukuji čistě z důvodů pohodlnosti… auto využívám jen na jízdu po Praze z 90 % a 10% po ČR (na chatu a z5) takže ročně najedu cca 10tkm
Poznal jsem auta v manuálu jen ve střední třídě a jedno starší trochu lepší (bmw 5 (E39 528iT v manualu)
a necítím se že bych se musel toho knyplu vzdát, přijde mi to jako samozřejmost, řadit, stejně jako na přechodu se rozhlédnout. S automatickou převodovkou jsem za 14 let každodenní jízdy nepřišel do styku
… popichujete se tu zda automat nebo manualní převodovku… ale zdá se mi, že i když je řeč o automatických převodovkách, házejí se tu do jednoho pytle převodovky s inzeligencí z luxusních drahých aut s těmi průměrnými… píšete tu o škodě roomster ale i o audi Q7… Mne zajímají ty levnější auta … Šrumaájdá Roomster, ani ne, ale například Oktávka nebo Kia ceed SW, Chevrolet cruze Station Wagon, atd. v automatu… co vy na to????????? jsem zastáncem cenově dostupného auta, ale liánu z topgýru bych teda taky nechtěl…
Octávku v kombíku s 1,6 TDI a 7 stupňovým DSG by nemusela být špatná volba. A jezdil s tímto automatem v 1,8 TSI a bylo to super. Ale je to jen o pohodlí ve městě, na dálnici někdy potřebuješ si sám určit, kdy potřebuješ pořádně přidat a předjet, což jde hůř s autometem - ale jde to.
Věk: 32
Město:Praha 6
hmm, moc jsem se teda v okolí neptal, ale ti dva, kterejch jsem se ptal, řekli jednoznačně "manual" - neboť každá další vymoženost je jen to něco co se může pokazit - v autě do 20 tisíc éček, prej není nic kvalitního. Všechno je prej sice moderní, ale není to spolehlivý. (A toho se bojím. A jelikož jsem strašpytel, automatická převodovka mě asi nepotká) ALE LÍBILA BY SE MI.
Já chci auto jen proto abych nemusel stát v tramvaji.
Tak jezdi metrem a sedni si
Spojka se může taky pokazit… A pokazit se může i automat u auta za 2 mega. Šéf měl Bávo řady 7, dvanáctiválec s automatem a 3 krát mu automat vyměňovali než se na to vybod a šel k MB.
A mimochodem, 7stupńové DSG, které jsem tu už zmiňoval, je furt stejné a dává se do Octávek, Superbů, Passatů, Golfů atd. A některá ta auta jsou do 20k éček.
Věk: 41
já jsem se také nedávno rozhodovala mezi automatem a manuálem. Nakonec vzala automat, ty výhody co to obnáší určitě vynahradí nevýhody, nevíc mi kamarád říkal, že ty moderní automaty se již už tolik nekazí, jak tomu bylo dřív.
Já dávám přednost raději automatu. Lépe se tak soustředím na jízdu, proto se mi to dzá aj bezpečnější. Mě manuál trochu odvrací pozornost od sledování provozu.