Téma: Co všechno se kontroluje na STK kontrole
Neptám se jen tak, auto máme už po STK kontrole a údajně (dle výsledku) bez závad. Ale přijde mi divné, že na to, že je potřeba vyměnit jakýsi čep přišel až mechanik u výměny oleje a filtrů. Tedy po hotové a úspěšné STK kontrole.
Takže STK kontrola s emisemi 1300 kč a já vlastně ani nevím, co je a není na autě v pořádku?
(0 lidí)   (0 lidí)  
Stránka otevřena 13960x Předchozí téma | Další téma
Reakce čtenářů
BArčo, kontroluje se skutečně technický stav vozidla, ale existují limity opotřebení, takže je možné, že nějaký čep, byl ještě v limitu pro kontrolu STK, ale tvůj servisák seznal, že by se dal vyměnit. maličko divné mi přijde, kde se (pokud to není rodinný servisák, pečlivka) vzalo, že někdo, kdo mění olej a filtr přijde na čep. buď s tím jezdil, nebo dělal celkovou prohlídku, nebo měl důvod proč se tam koukat… výměna oleje se páchá s nehybným autem na zemi, zvednutou kapotou a člověk se s čepy ať už na kolech, poloose či kdekoli dole prostě nepotká… asi bych požádala o bližší informaci k nutné výměně. mě občas servisák taky řekne, hele, mám to tu, oni ještě drží, ale ty najezdíš tolik a tolik, ony ještě 5000 dají, ale za měsíc tu s tím budeš znovu a… chceš to udělat hned… Já vím, že 5000 jsou pro mě 3 týdny a že "pak" už nebudu mít čas to tam nechávat, že chci na sezonu mít auto v cajku a opravuju v době, kdy ho relativně nepotřebuju (pokud se něco nevysype a ro pak komplikuje život) takže kývnu - jo udělej to… ale to je člověk, který zná mě i to auto, protože se o něj od začátku stará a zná jeho vytížení.
Tak nějak, nejde o někoho, kdo auto vidí poprvé a už na něm jeden ten čep dělal. O to tady ale nejde. Chtěla jsem jen vědět, co se to teda na té STK dělá. A už začínám mít jakž takž představu. prostě čep nebyl před týdnem ještě dostatečně vyviklán … hm …
olej se meni s nehybnym autem na zemi s otevernou kapotou tak to asi tech 13 let delam spatne, ja si rikal ze je to nejake divne ta moje prace
pokud to meni na zemi tak bude nema na to aby si koupil zvedak ( jsou auta kde bez zvedaku nevymenis olejovy filtr ani nahodou ) anebo to odsava a v tom pripade ti tam vzdycky zustane minimalne pul litru stareho oleje
a taky nechapu proc by nemel mechanik prijit na to ze je vybity cep, kdyz menim olej tak zvednu auto a kdyz cekam nez mi olje poradne vytece tak mam dost casu abych se podival jestli jsou treba sjete desky nebo je volny nejaky cep
No mě teda mění olej na heveru, aby ho měli do čeho vypustit a mohli i změřit vypuštěný množství.
Takže pokud to někdo dělá tak, že leží pod autem na zemi tak to bude velkej servis, nebo to teda vycucává přes měrku, už jsem to taky viděl, ale dle mého názoru to není ono.
To teda nevím jak to dělá a ani jaksi nechápu souvislost?
Souvislost byla k uživateli "megera", kde se vysvětluje jak to že přišel na ten čep, když to auto stojí celou dobu při výměně oleje na zemi. Tak to byla reakce na to.
cituji:
"BArčo, kontroluje se skutečně technický stav vozidla, ale existují limity opotřebení, takže je možné, že nějaký čep, byl ještě v limitu pro kontrolu STK, ale tvůj servisák seznal, že by se dal vyměnit. maličko divné mi přijde, kde se (pokud to není rodinný servisák, pečlivka) vzalo, že někdo, kdo mění olej a filtr přijde na čep. buď s tím jezdil, nebo dělal celkovou prohlídku, nebo měl důvod proč se tam koukat… výměna oleje se páchá s nehybným autem na zemi, zvednutou kapotou a člověk se s čepy ať už na kolech, poloose či kdekoli dole prostě nepotká…"
Aha, jen jsi špatně připojil odpověď a samostatně to nedávalo smysl. Proč mi nebylo divné, že na to mechanik přišel jsem taky už vysvětlila směrem na Megeru. A tak jsem si říkala, jakou práci asi odvádějí na STK … vrtalo mi to v noci v hlavě a tak proč se nezeptat, že … Pravda je, že kdyby byl muž doma, nejspíš bych měla odpověď a téma by tu ani nebylo. Jenže mně se nechce smskovat. Teda chce, ale ne x sms kolem něčeho, co jemu divné nepřipadá.
inu, megera má asi uto, kde to tak jde, omlouvám se za zavádějící pohled na věc. taky existují montážní jámy, nejen hevery a taky existujíí servisy, kde když chci opravit blinkr, nelezou do výfuku.
to ze mas auto po STK neznamena ze je vsechno OK
cepu si nemusel vsimnout, nebo mohl mit minimalni vuli, mechanik na STK je taky jenom clovek
to ze ti auto projde STK vubec nic neznamena, vem si treba brzdy, jemu na STK staci ze nameri na valcich predepsane hodnoty u brzdeni a tim to pro nej konci, ty muzes vyjet z STK a za 20km ti zacnou drit brzdy kov o kov protoze jsou uplne sjete
proto se krome STK delaji servisni prohlidky kde by na to prijit meli
Sama si právě začínám myslet, že pro STK jsme jen dojné krávy. Z brzd sice strach nemám, ty máme skoro nové, ale co já vím, co dalšího může přijít. Máme Peugeot, ale co se týká údržby, asi na tom s drahotou budou všechny auta podobně. Nikdy jsem se o to nemusela zajímat, ale teď to nějak všecko vyšlo na mě a mám teda radost, to Ti povím.
myslim ze nebyt STK tak na tech cestach jezdi srot vedle srotu
ale zas zalezi jake to je STK, videl sem treba STK ktere provozovali doslova v necem jako stodola a jsou STK kde maji vsechno co je treba
to ze mechanik neco prehlidne se stat muze a myslim ze se stava celkem casto, kdyz za den zkontroluje treba 50 aut tak je toho proste moc a navic na kazdem aute to stejne, takovy papousek
ted sem se dival a minuly rok sem byl s 217 auty od zakazniku na STK a proste taky se par x stalo ze neco prehlidl, vylezl z pod auta a rika ze to auto je jako nove tak mu rikam at se podiva poradne ze sem tam zahlidl volny cep
STK proste neni dokonalost, stalo se i ze auto na stk brzdilo normalne a kdyz vyjel tak mu v prvni zatacce praskla brzdova trubka a uz nebrzdil
proste je na kazdem jak se stara o auto, znam lidi kteri proste nedaji do auta ani korunu, emise a stk si udelaji pres PPL a tim to pro ne konci a s tim nikdo nic neudela
A tak mě napadlo, jak by se asi kroutili, kdyby někdo přišel s reklamací … třeba kvůli bouračce i s náhradou škody. Těžko by pak obstály řeči o tom, že jsme jen lidi a že se něco přehlédlo i když to chápu. A narozdíl od Tebe si přesto myslím, že na silnicích těch vraků jezdí dost a dost.
na silnicich je vraku dost ale nebyt povinnych STK tak je jich mnohem vic
s reklamaci nemas myslim sanci i kdyby se nekdo zabil, na stk bylo auto ok a tim to konci
nikdy jim nedokazes ze auto bylo na stk ve spatnem stavu a proslo ( jedine ze bude totalne prohnile. , to za mesic prohnit nemuze ) ale jinak jsou lidi kteri maji sjete pneu a na stk si pujci kola od souseda, znam takove co si pujcovali i rozbite svetla atd a po STK to prehodili zpatky
Taky jsem už o tom kdysi slyšela, ale řeknu Ti, to je nářez. Bych se hambou propadla, kdyby nic jiného.
Mimochodem, co to je - udělat to přes PPL? Tomu nerozumím
kolem aut se pletu od mala ale jeste v dnesni dobe cumim co jsou nekteri lide schopni vymyslet aby prosli technickou a moc je to nestalo
a proto bych byl pro aby STK jeste poradne priskrtili
zabalis papiry od auta, PPL si je vyzvedne, odveze na urcitou adresu a za dva dny ti je priveze zpatky i se zelenou a cervenou nalepkou
PPL s ou technickou nema nic spolecneho, oni proste prepravi "balik" tak jako treba mikrovlnku kterou si objednas nekde v elektru - to aby nekdo nemyslel ze ty ojeby s STK dela PPL
ááááááááá je to dovedeno téměř k dokonalosti (ale jo, vím, že se to i takhle dělávalo, jen se papírovalo a platilo)
Na STK se svojím nechodím jen kvůli emisím - absolutně nechápu, proč to vytáčejí do červeného a ještě to tam drží. To je na odstřel, nezlob se na mě Pareku. V těchto výšinách auto nikdy nejede - ano možná 2 sekundy jednou za půl roku.
Auto mám v naprostém pořádku a v perfektní kondici, pravidelně chodím na prohlídky, nejsem sebevrah. Ale jak jsem psal, kvůli emisím se STK stále dá vyřídit bez auta jak píšeš… Naštěstí.
jedine co maji emise spolecneho s STK je to ze je musis mit max pul roku stare myslim, jinak nemaji s stk nic spolecneho
jo jo je to zbytecne trapeni auta, navic se sem tam stane ze u toho streli rozvodak a pak je teprv sranda
taky nedavam merit diesly na takove otacky, bud se to zaridi trosku jinak anebo existuje zazracna krabicka kterou zvednes otacky jenom na tom pc a a auta staci zvednout na 1800 otacek
To vím, ale mám data stejně a když mi ten neznámý dobrák už udělá emise, tak mi k tomu vždycky dá i červenou nálepku… Tak co mám dělat no.
kazdy normalni clovek by se hambou propadl ale kolikrat kdyz sem na stk na lince a vidim to chovani nekterych lidi k tem mechanikum tak mu vzdycky rikam ze bych tam nemohl delat protoze bych takoveho hajzla nenechal projit
a treba tady na nasi stk vim ze kdyz tam prijde nejaky chytrak tak mu na aute najdou chybu i kdyby bylo nove ( pokud teda ten mechanik chce )
Barčo mám známí na STK, to jenom na okraj, aby jsi věděla. Bylo už víc případů, kdy někdo se chtěl zahojit na STK po nehodě, nebo potom co ho chytli poliši a dali mu pokutu za stav, ale nikdo nemá šanci.
Neboť: 1) Auto v době kdy se STK dělalo bylo ve stavu jak je zapsáno na protokolu
2) Nemáš nikdy šanci dokázat, že to tak nebylo viz. 1)
P. S. Vůle na kul. čepech a vůle na před. nápravě je jeden z bodů kontroly. Záleží na tom jak kdo tu vůli posoudí, zda li vyhovuje nebo ne.
Mám ráda jasno, proto jsem to téma dala. A jak vidím, jsou i tady věci "mezi nebem a zemí". No, hlavně, že jsem teda ještě tady - na zemi
Věk: 63
Město:hradec králové
Mechanik mě zajistil STK. Po STK zjistil že je olej v chladici a rozdělal motor, kde zjistil že motor je v čudu a navrhk, že dá motor za 10 000, - kč nový jinak je auto na odpis. Co tedy znamená STK k motoru a zda je možné že je vše smyšlené a účelové.